Blender

Τα παλιάς τεχνολογίας ταξί ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα και αυξάνουν το όριο θνησιμότητας

Τι θα γίνει με τα ταξί ; Ποιο είναι το σωστό . Η ανανέωση του στόλου ή  η επέκταση του ορίου απόσυρσης;

Μπορεί να έχουμε οικονομική κρίση. Μπορεί η αγορά να μην πηγαίνει καλά. Αλλά αυτό που κάποιοι προτείνουν, να μη γίνει αντικατάσταση των παλαιών ταξί και να δοθεί επέκταση των αδειών είναι 100  ο/ο  λάθος. Να σας θυμίσω ότι το 61,5% των ταξί είναι ηλικίας άνω των δέκα ετών και τεχνολογίας Euro 3 . Δηλαδή καμιά σχέση με τα καινούργια αντιρυπογόνα ταξί τεχνολογίας Euro6. Τα ταξί που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της  Αθήνας  είναι ρυπογόνα. Και  όμως κάποιοι ζητούν παράταση των ισχυόντων ορίων απόσυρσης από τα 15 στα 22 χρόνια.

Το 50% της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας είναι ταξί που κάνουν δρομολόγια κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας, για την αναζήτηση κομίστρου.

Οι  συνολικοί ρύποι που εκπέμπονται από τους κινητήρες στη διάρκεια ζωής τους αγγίζουν τους 46.000 τόνους αιωρούμενα σωματίδια και τους 600.000 τόνους οξείδια του αζώτου και υδρογονάνθρακες.  Μία παράταση απόσυρσης 7 χρόνων θα είναι καταστροφική για την ατμόσφαιρα. Μια ατμόσφαιρα που έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των αστικών περιοχών σύμφωνα με τις ιατρικές μελέτες των τελευταίων χρόνων.

Θυμηθείτε ότι όλες οι έρευνες  καταλήγουν ότι θ υπάρχει  μείωση του προσδόκιμου ζωής, αύξηση πρόωρων θανάτων και εμφάνιση αναπνευστικών προβλημάτων, κυρίως από τις εκπομπές  των παλαιών πετρελαιοκίνητων κινητήρων.

Τι πρωτοβουλίες πρέπει να ληφθούν από την πολιτεία για το στόλο κυκλοφορούντων ταξί:

  • Καλύτερο έλεγχο της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των ταξί στα ΚΤΕΟ και «στο δρόμο».
  • Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων.
  • Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα ταξί, ώστε τα καθαρά οχήματα να απολαμβάνουν μπόνους (πχ. χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κλπ).
  • Ουσιαστική, αποφασιστική επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων ταξί με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6.

Μέρος της επιδότησης μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους ή και από την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων (πχ. αναμόρφωση πράσινου δακτυλίου).

Recent Posts

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.-Βασικά Οικονομικά Μεγέθη 1ου Τριμήνου 2024

H εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» (RIC: AIAr.AT, Bloomberg: AIA.GA, ATHEX: ΔΑΑ), εφεξής «Εταιρεία» ή…

8 ώρες ago

Η Kumho Tire στηρίζει τις δράσεις του Αθλητικού Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία «Ελπίδα» Θεσσαλονίκης Συλλόγου

Ο Αθλητικός Σύλλογος Ανθρώπων με Αναπηρία «Ελπίδα» Θεσσαλονίκης είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που δραστηριοποιείται…

9 ώρες ago

Aria Hotels: Διακρίθηκαν με τέσσερα βραβεία στα Tourism Awards 2024

Τρία GOLD και ένα SILVER απέσπασαν τα Aria Hotels στα φετινά Tourism Awards Τα Aria…

10 ώρες ago

Καφέ το όνειρο: Mια σατυρική κωμωδία του Γιάννη Παπουτσάκη στο θέατρο Λύχνος

Πρόταση για θέατρο από τη Μαίρη Γκαζιάνη Είναι μια σατυρική κωμωδία που αγγίζει τα όρια…

10 ώρες ago

Τρεις συλλήψεις για το αιματηρό επεισόδιο σε νυχτερινό κέντρο στο Μαρούσι

Σε τρεις συλλήψεις για το αιματηρό επεισόδιο στο Μαρούσι, με απολογισμό έναν 23χρονο νεκρό, τα ξημερώματα…

12 ώρες ago

Θεσσαλονίκη: Έκοψε τις φλέβες της και έπεσε από τον 5ο όροφο

Μία ανείπωτη τραγωδία σημειώθηκε τα ξημερώματα της Μεγάλης Τρίτης στη Θεσσαλονίκη, με μία γυναίκα να…

12 ώρες ago