Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Απρ 2024
Ελλάδα

Τα παλιάς τεχνολογίας ταξί ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα και αυξάνουν το όριο θνησιμότητας

Τι θα γίνει με τα ταξί ; Ποιο είναι το σωστό . Η ανανέωση του στόλου ή  η επέκταση του ορίου απόσυρσης;

Μπορεί να έχουμε οικονομική κρίση. Μπορεί η αγορά να μην πηγαίνει καλά. Αλλά αυτό που κάποιοι προτείνουν, να μη γίνει αντικατάσταση των παλαιών ταξί και να δοθεί επέκταση των αδειών είναι 100  ο/ο  λάθος. Να σας θυμίσω ότι το 61,5% των ταξί είναι ηλικίας άνω των δέκα ετών και τεχνολογίας Euro 3 . Δηλαδή καμιά σχέση με τα καινούργια αντιρυπογόνα ταξί τεχνολογίας Euro6. Τα ταξί που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της  Αθήνας  είναι ρυπογόνα. Και  όμως κάποιοι ζητούν παράταση των ισχυόντων ορίων απόσυρσης από τα 15 στα 22 χρόνια.

Το 50% της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας είναι ταξί που κάνουν δρομολόγια κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας, για την αναζήτηση κομίστρου.

Οι  συνολικοί ρύποι που εκπέμπονται από τους κινητήρες στη διάρκεια ζωής τους αγγίζουν τους 46.000 τόνους αιωρούμενα σωματίδια και τους 600.000 τόνους οξείδια του αζώτου και υδρογονάνθρακες.  Μία παράταση απόσυρσης 7 χρόνων θα είναι καταστροφική για την ατμόσφαιρα. Μια ατμόσφαιρα που έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των αστικών περιοχών σύμφωνα με τις ιατρικές μελέτες των τελευταίων χρόνων.

Θυμηθείτε ότι όλες οι έρευνες  καταλήγουν ότι θ υπάρχει  μείωση του προσδόκιμου ζωής, αύξηση πρόωρων θανάτων και εμφάνιση αναπνευστικών προβλημάτων, κυρίως από τις εκπομπές  των παλαιών πετρελαιοκίνητων κινητήρων.

Τι πρωτοβουλίες πρέπει να ληφθούν από την πολιτεία για το στόλο κυκλοφορούντων ταξί:

  • Καλύτερο έλεγχο της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των ταξί στα ΚΤΕΟ και «στο δρόμο».
  • Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων.
  • Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα ταξί, ώστε τα καθαρά οχήματα να απολαμβάνουν μπόνους (πχ. χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κλπ).
  • Ουσιαστική, αποφασιστική επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων ταξί με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6.

Μέρος της επιδότησης μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους ή και από την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων (πχ. αναμόρφωση πράσινου δακτυλίου).

Related posts