Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Μαΐ 2024
Απόψεις

Μεγάλη βουτιά στις πωλήσεις ΙΧ το Φεβρουάριο


Από τον Πέρη Χαλάτση
Το ξέρετε ότι 8.000 υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου αναμένουν την απόφαση για την απόσυρση και την ίδια ώρα 8.000 αυτοκίνητα παραμένουν στα τελωνεία;
Το ξέρετε ότι το δημόσιο μέσα σε δύο μήνες έχασε 25 εκατ. ευρώ ;
Όταν μια κυβέρνηση δεν έχει συγκεκριμένους στόχους, όταν οι κάτοικοι αυτής της χώρας δεν ξέρουν το αύριο, όταν υπάρχει κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας, είναι λογικό να μη λειτουργεί σωστά το σύστημα. Το Φεβρουάριο οι πωλήσεις στα αυτοκίνητα έκαναν μεγάλη βουτιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Φεβρουάριο 2016 ήταν  μειωμένες κατά -32,4%, ως προς το μήνα Φεβρουάριο 2015.
Και το κακό δεν σταματά μόνο στις πωλήσεις. Πολλές από τις ταξινομήσεις του περασμένου μηνός ήσαν αυτοκίνητα που είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015. Δηλαδή καινούργια αυτοκίνητα εισαγωγής 2016 δεν έγιναν παρά ελάχιστες.
Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης, παρά και τις νέες διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομικών, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τουλάχιστον 8.000 υποψήφιους αγοραστές. Πρόκειται για πελάτες που ενώ απέκτησαν εμπρόθεσμα δικαίωμα έκπτωσης απόσυρσης, δεν κατάφεραν να  εξαργυρώσουν αυτήν την απαλλαγή ως την 31η Δεκεμβρίου 2015, καθώς τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν αφίχθησαν μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ανάλογες συνέπειες έχουν προκύψει και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα, καθώς εκτιμάται ότι ήδη κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η υστέρηση των εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων υπερβαίνει τα 25 εκατ. ευρώ.
Στελέχη της αγοράς υπολογίζουν την υστέρηση των δημοσίων εσόδων από την καθυστέρηση λήψης μιας τελικής απόφασης για την τύχη της απόσυρσης περίπου στα 25 εκατομμύρια ευρώ από τις αρχές του 2016. Περίπου 5.000-7.000 υποψήφιοι αγοραστές  περιμένουν με ένα πιστοποιητικό διαγραφής στα χέρια τους για να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο. Μπορεί να φαίνεται παράδοξο σε αυτές τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, αλλά είναι αληθινό.
Η περαιτέρω εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης δεν αποτελεί πανάκεια για τα δεινά της αγοράς αλλά παρέχει τη δυνατότητα σε χιλιάδες Έλληνες να αποσύρουν τα παλαιά, ρυπογόνα, λιγότερο ασφαλή αυτοκίνητά τους. Η αγορά αυτοκινήτου, με μια περιττή καθυστέρηση που οφείλεται στην αναποφασιστικότητα των αρμοδίων, τελικά θα αυτορυθμισθεί.
‘Όμως οι περισσότεροι που έδωσαν προκαταβολή για να αποκτήσουν αυτοκίνητο με το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης δεν αποκλείεται να αναβάλουν την αγορά και να ζητήσουν πίσω τις προκαταβολές.
Το κράτος από όλη αυτή την καθυστέρηση χάνει περισσότερα από 25 εκατ. ευρώ. Και έτσι το κράτος θα αναζητήσει αυτά τα  δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τους φορολογούμενους  πολίτες . Έτσι ξέρει να κάνει.
Από τη μια βγαίνει το Δεκέμβριο του 2015 ο αρμόδιος υπουργός και ανακοινώνει την παράταση της απόσυρσης. Έρχονται μετά οι προϊστάμενοι του- οι ξένοι δανειστές – και λένε ΟΧΙ.
Το θέμα παγώνει. Τα αυτοκίνητα παραμένουν στα τελωνεία και έτσι χάνονται έσοδα για το κράτος από την απόκτηση αυτοκινήτου. Χρήματα παίρνει από το ΦΠΑ, τα τέλη ταξινόμησης και από τους  απίθανους φόρους. Για παράδειγμα το  φόρο  πολυτελούς διαβίωσης.
Τα στοιχεία ταξινομήσεων, ανά κατηγορία οχημάτων, έχουν ως εξής:
 

Φεβρουάριος 2016

Φεβρουάριος 2015

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

3.310

4.894

-32,4%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

280

792

-64,6%

Καινούργια λεωφορεία

10

1

900%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

2.068

1.588

30,2%

Ιαν-Φεβ 2016

Ιαν-Φεβ 2015

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

9.010

10.742

-16,1%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

842

1.475

-42,9%

Καινούργια λεωφορεία

18

8

125,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

3.641

3.416

6,6%

 
 
 
 
 

Related posts