Αντίθετα με όλη την Ευρώπη στην Ελλάδα,τα αυτοκίνητα «Station wagon» δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουν ελπίδα να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις. Πηγαίνεις στη Γαλλία, την Ιταλία η στη Γερμανία και βλέπεις ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς να είναι Station Wagon. Βέβαια και στο εξωτερικό, για να είμαστε δίκαιοι, από τότε που εμφανίσθηκαν τα SUV οι οικογενειάρχες στράφηκαν προς τα εκεί. Το ίδιο μεγάλοι χώροι με τα SW, αλλά πιο ψηλά η θέση οδήγησης, άρα καλύτερη εποπτεία του δρόμου, άλλα χαρακτηριστικά άρα πιο ευχάριστα για μια οικογένεια και επιπλέον λόγω του ύψους από το έδαφος δίνει την ψευδαίσθηση και της Off Road οδήγησης.
Ας δούμε όμως την κατηγορία των SW. Ένα από τα αυτοκίνητα του Group VW που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των οικογενειαρχών είναι το Skoda Octavia Scout 2.0 TDI. Αν και έχουμε ασχοληθεί και στο παρελθόν με αυτό το οικογενειακό αυτοκίνητο, επιστρέφουμε σ αυτό γιατί είναι μια καλή πρόκληση ο συνδυασμός του SCOUT. Δυστυχώς στην Ελλάδα σταμάτησε η εισαγωγή του παρά το γεγονός ότι ήταν ιδανικό τόσο για τους εσωτερικούς του χώρους όσο και το πόρτμπαγκαζ. Κινητήρας πετρελαίου, δηλαδή πιο οικονομικό από τα άλλα με κινητήρες βενζίνης. Και φυσικά κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Δεν σταματάει πουθενά.
Οι πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα ιδίως αν πίσω κάθονται παιδιά. Αν όμως οι πίσω επιβάτες είναι ενήλικες καλό είναι να περιορισθούν στους δύο και αυτό γιατί το κεντρικό δάπεδο είναι υπερυψωμένο και ο μεσαίος επιβάτης θα στριμωχτεί κάπως.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο Scout είναι ποιοτικά ενώ τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω τμήμα του ταμπλό τα υλικά είναι μαλακά. Το ταμπλό είναι διακοσμημένο με ξύλινη και υφασμάτινη επένδυση. Θα σας αρέσει ακόμη και ο κρυφός φωτισμός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που αλλάζει χρώμα και φυσικά τη διάθεση του οδηγού.
Οδηγήσαμε ακόμη μια φορά το 4ης γενιάς , best-seller της Skoda που είναι όχι μόνο πιο ευρύχωρο αλλά έχει και υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με νέα συστήματα υποβοήθησης και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Στην εθνική οδό μπορεί να πηγαίνεις με 180 χιλιόμετρα και να μην το καταλαβαίνεις. Ωστόσο θα το καταλάβεις αν σε «τσιμπήσουν» τα ραντάρ που έχουν πολλαπλασιαστεί. Τόσο στην εθνική οδό όσο και στους επαρχιακούς δρόμους το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα και με ασφάλεια. Τα πεντάλ έχουν φινίρισμα αλουμινίου. Οι αναρτήσεις είναι μπροστά με γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω τεσσάρων συνδέσμων. Πολύ καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα του Scout. Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους και πίσω δίσκους.
Το τιμόνι είναι υπάκουο και αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού. Είναι άψογο στην αφή, πολυλειτουργικό διάκτινο ,δερμάτινο και θερμαινόμενο. Αν και σπάνια σήμερα οι οδηγοί με αυτόματα κιβώτια χρησιμοποιούν τα paddles, στο Scout υπάρχουν.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα «ακουμπά» τα 230 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 6,8 δευτερόλεπτα ενώ η συνδυασμένη μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,1 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 είναι 149 γρ./χλμ.
Αν ο οδηγός θελήσει να οδηγήσει σε χωματόδρομο τότε μέσα από την κεντρική οθόνη στο Driving Mode Select επιλέγει την ένδειξη off-road λειτουργία. Έτσι προσαρμόζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης σε χωματόδρομους η και τραχιές επιφάνειες. Το 6ης γενιάς σύστημα τετρακίνησης με δυο ηλεκτρο-υδραυλικούς ομοαξονικούς συμπλέκτες υγρού τύπου κατανέμουν αυτόματα τη ροπή στους τέσσερις τροχούς.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC). Επίσης ο οδηγός μπορεί να βελτιώσει την πρόσφυση με το σύστημα XDS+ μέσω του Driving Mode Select και να επιλέξει την ένδειξη Normal ή Sport.
Αν θα έπρεπε να επιλέξω ανάμεσα στη δικίνητη η στην τετρακίνητη έκδοση σαφέστατα θα επέλεγα την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Για να μπορώ να κινηθώ με μεγαλύτερη ασφάλεια όχι μόνο στο βρεγμένο οδόστρωμα αλλά και σε δρόμους με χώμα, χαλίκι η λάσπη. Δυστυχώς η έκδοση του Skoda Octavia Scout 2.0 TDI σταμάτησε να έρχεται στην Ελλάδα και δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Αυτό έγινε την επόμενη εβδομάδα που πήραμε το αυτοκίνητο για δοκιμή.
Αντί της δίλιτρης έκδοσης η Skoda στην Ελλάδα διαθέτει την έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (manual) με 150 ίππους (τιμή εκκίνησης 33.500 ευρώ) και το ίδιο αυτοκίνητο με το αυτόματο κιβώτιο DSG με 35.400 ευρώ. Η έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς ξεκινάει από 28.200 ευρώ.