Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
11 Νοέ 2025
SLIDER

SOS για τις γραμμές του Mετρό της Αθήνας – Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ για τις ρωγμές

Σοβαρά προβλήματα στις γραμμές του μετρό, με φθορές και ρωγμές που δημιουργούν ανησυχίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, έχουν εντοπιστεί εδώ και τρία χρόνια, οδηγώντας τη ΣΤΑΣΥ στην άμεση αντικατάσταση σιδηροτροχιών.

Η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» αποκαλύπτει ότι τα κυριότερα προβλήματα εντοπίζονται στις γραμμές 2 και 3 του μετρό της Αθήνας, όπου περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση. Παράλληλα, σημαντικές φθορές έχουν καταγραφεί και σε άλλα 22 χιλιόμετρα γραμμών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι συρμοί αναγκάζονται να μειώνουν ταχύτητα στα σημεία αυτά, κινούμενοι με 40-60 χλμ./ώρα αντί της κανονικής ταχύτητας των 80 χλμ./ώρα. Για την αντιμετώπιση του ζητήματος, η ΣΤΑΣΥ έχει ήδη προκηρύξει έργο για την αντικατάσταση 32 χλμ. σιδηροτροχιών στις γραμμές 2 και 3 του δικτύου.

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

«Η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων. Καταδεικνύουν δε, την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, ώστε να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης μεταφορικού έργου.

Το έργο αφορά σε αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού και αδιάλειπτου μεταφορικού έργου.

Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις.

Η ΣΤΑ.ΣΥ, απαντώντας στα ερωτήματα που εγείρει το δημοσίευμα για την ασφάλεια στο δίκτυο του Μετρό, απορρίπτει τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό».