Τα τροχαία ατυχήματα στέλνουν στο θάνατο 1.250.000 ανθρώπους κάθε χρόνο, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας . Ο αριθμός παρέμεινε σχετικά σταθερός σε σχέση με την πρώτη εκτίμηση του ΠΟΥ για το 2007, καθώς ο αριθμός των ατόμων και των οχημάτων αυξάνονται .
Όμως τα περισσότερα τροχαία μπορούν να προληφθούν καθώς πλήττουν τις φτωχές χώρες δυσανάλογα.
Ένας από τους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών είναι να μειωθεί στο ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2020.
Σε τροχαία χάνονται περισσότεροι άνδρες από τις γυναίκες και είναι επίσης ο μεγαλύτερος “δολοφόνος” των νέων ηλικίας 15 έως 29 ετών σε παγκόσμιο επίπεδο .
Καθώς το κόστος σε ανθρώπινες ζωές, αποτελεί σημαντική «οικονομική επιβάρυνση η οποία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία , εκτιμάται στο 3% του ΑΕΠ και έως 5 % στις φτωχές και μεσαίου εισοδήματος χώρες, όπου σημειώνεται το 90 % των θανάτων αλλά με τα μισά οχήματα να κυκλοφορούν!
Η Αφρική είναι το λιγότερο ασφαλές μέρος για το χρήστη του οδικού δικτύου, με 26,9 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους το 2013, σε σύγκριση με 9,3 στην Ευρώπη-που έχει δέκα φορές περισσότερα αυτοκίνητα (ως προς το ποσοστό του πληθυσμού της).
Το ιστορικό ασφαλείας της Αφρικής έχει επιδεινωθεί από το 2007, η μόνη περιοχή που συμβαίνει. Από τις δέκα χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτου, οκτώ είναι αφρικανικές.
Ο ΠΟΥ εφαρμόζει πρότυπα για τον κίνδυνο βασικών νομοθετικών παραγόντων: της ταχύτητας σε αστικές περιοχές, της οδήγηση σε κατάσταση μέθης, τη χρήση κράνους απο τον οδηγό και επιβάτη μοτοσικλετών, και χρήση ζωνών ασφαλείας και συστημάτων συγκράτησης των παιδιών.
Οι αφρικανικές χώρες αποτυγχάνουν σχεδόν από όλες τις απόψεις. Μόνο η Αίγυπτος απαιτεί τα οχήματα να πληρούν τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, όπως ελαστικοτερους προφυλακτήρες για α αμβλυνθούν οι επιπτώσεις.
Και όταν άνθρωποι εμπλέκονται σε ατύχημα, η ποιότητα της φροντίδας έκτακτης ανάγκης είναι χαμηλή. Επίσης, οι μοτοσικλετιστές είναι ευάλωτοι. Στην Ταϊλάνδη, η οποία έχει το δεύτερο χειρότερο ποσοστό θανάτου, περίπου τα τρία τέταρτα των ανθρώπων που πεθαίνουν είναι μοτοσικλετιστές.
Κάνοντας τις ανασφαλείς, ασφαλέστερες χώρες είναι δύσκολο . Στα τρία χρόνια από το 2010 , 16 εκατ μηχανοκίνητα οχήματα περισσότερα προστέθηκαν στους δρόμους, με σχεδόν τα μισά στις φτωχότερες χώρες με λιγότερο αυστηρα πρότυπα .
Η αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας στις πιο επικίνδυνες χώρες είναι ζωτικής σημασίας , αλλά αν το ξεκινήσουν οι πολυπληθέστερες, θα ήταν καλή αρχή .
Ο απολογισμός των δέκα μεγαλύτερων χωρών για 700.000 θανάτους, καμία δεν ευαισθητοποιεί…
Η Αμερική πχ αποτυγχάνει σε όλα αλλά έχει χαμηλό ποσοστό θανάτων. Η Ινδία αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση : πάνω από 200.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σύμφωνα με τον ΠΟΥ , αν και τα στοιχεία της κυβέρνησης είναι χαμηλότερα ( 137.000) . Η αλλαγή είναι δύσκολο να επιτευχθεί . Ένα νέο σχέδιο οδικής ασφάλειας που πρότεινε η ινδική κυβέρνηση φέτος, έχει ήδη επικριθεί από ακτιβιστές .
Μέχρις ότου η οδική ασφάλεια αποτελέσει προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες , περισσότεροι άνθρωποι θα συνεχίζουν να πεθαίνουν σε τροχαία, παρά από την ελονοσία και το AIDS.
Μια βόλτα κατέληξε σε εφιάλτης για μια οικογένεια στην οδό Πειραιώς, εκεί όπου σημειώθηκε το σοβαρό…
Οι Κινέζοι κάνουν ταχύτατα έργα αλλά φαίνεται πάντα κάτι παραβλέπουν και γίνεται κακό. Όπως για…
Το πρωτότυπο βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας του WHAT’S UP, “YOU. MADE BY YOU.”, συνεχίζεται με επόμενους…
Βιβλιοεπιλογές από τη Μαίρη Γκαζιάνη Τώρα η Σιωπηλή Ασθενής σε Συλλεκτική Έκδοση με σκληρό…
Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων καθώς πλησιάζει το Πάσχα δίνει στους καταναλωτές χρήσιμες συμβουλές. Υπενθυμίζει…
Ο Γιώργος Αυτιάς τη μεγάλη Τετάρτη βρέθηκε στο Άργος, το Ναύπλιο και την Κόρινθο. Δίπλα…