Του Πέρη Χαλάτση
Όταν σε προσκαλούν να οδηγήσεις ένα γρήγορο αυτοκίνητο σε πίστα, ποτέ δεν λες όχι. Ούτε καν σκέφτεσαι αν ο καιρός είναι καλός, αν έχεις προγραμματισμένο ταξίδι η κάποια άλλη υποχρέωση.
Και όταν η πρόσκληση είναι για το στολίδι της Honda , το Type R , τότε έχεις πει το ΝΑΙ πριν σου κάνουν πρόταση.
Κακά τα ψέματα. Όταν οδηγήσεις γρήγορα το TYPE R, μέσα στην πίστα, όταν αξιοποιήσεις όλες τις αρετές του, τότε διαπιστώνεις ότι οι γιαπωνέζοι κάνουν θαύματα. Και αυτή η οδηγική εμπειρία δεν ξεχνιέται.
Το 2001 ακολούθησε η 2η γενιά Integra Type R και αυτό το μοντέλο ήταν για την Ιαπωνική αγορά.
Η τρίτη γενιά Civic Type R παρουσιάστηκε το Μάρτιο 2007, και ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις.
Στο τέλος του 2017 ήρθε η 5η γενιά. Αυτή τη γενιά δοκιμάσαμε τις πρώτες ημέρες του 2018. Το νέο Type R κατασκευάζεται στο Βρετανικό Εργοστάσιο της Honda στο Swindon και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο.
Κάτω από το καπό κρύβεται ένα «διαμάντι». Μην αρχίσετε –κάποιοι- την γκρίνια. Και μην μου πείτε ότι υπερβάλω. Γιατί κάποιος «ειδικός» μου ανέφερε τον κινητήρα της Ferrari. Άλλο το ένα αυτοκίνητο και άλλο το άλλο. Και γι αυτό το λόγο κάνω αυτή τη διευκρίνιση. Ο κινητήρας του Type R είναι «διαμάντι». Είναι δίλιτρος βενζινοκινητήρας, VTEC TURBO, τετρακύλινδρος,με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο (διάμετρος x διαδρομή 86.0mm x 85.9mm) και σχέση συμπίεσης 9.8:1. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του VTEC με του Dual VTC.
Θα μου πείτε ότι όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα και δεν τα καταλαβαίνετε. Θα σας τα πω όμως όσο πιο απλά γίνεται.
Ο κινητήρας αποδίδει 320 PS (235 kW) στις 6.500rpm και η ροπή του είναι 400 Nm στις 2.500 – 4.500rpm. Τελική ταχύτητα του Type R είναι 272 χιλιόμετρα. Από 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 5.7 δευτ. Τα υπόλοιπα στοιχεία για την κατανάλωση είναι μάλλον περιττά. Άλλωστε ποιος θα αγοράσει ένα Civic Type R και θα σκέφτεται πόσο θα κάψει. Πάντως σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση στην πόλη είναι 9.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκτός πόλης 6.5 λίτρα ενώ ο μικτός κύκλος είναι 7.7 λίτρα. Οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο είναι 176(g/km). Στην πραγματικότητα οι τιμές αυτές είναι διαφορετικές. Η έχεις γρήγορο αυτοκίνητο και το πηγαίνεις οριακά η πας με το λεωφορείο που είναι πιο οικονομικό.
Το δάπεδο του από κάτω είναι επίπεδο. Πίσω θα σας μαγνητίσει η μεγάλη σταθερή αεροτομή. Και εδώ έγιναν αλλαγές. Είναι λεπτότερη και ελαφρύτερη. Σε γενικές γραμμές η αεροδυναμική του σχεδίαση είναι το πιο εντυπωσιακό. Το φαρδύ μπροστινό σπόιλερ και οι βαθιές πλαϊνές ποδιές ευνοούν την κάθετη δύναμη ενώ ο αεραγωγός στην ποδιά του κινητήρα βοηθάει αποτελεσματικά στην ψύξη. Ο μπροστινός προφυλακτήρας, εμποδίζει τον στροβιλισμό γύρω από τους μπροστινούς τροχούς. Η στρεπτική ακαμψία του νέου Civic Type R έχει αυξηθεί κατά 38 %.
Στην παρουσίαση που έγινε στα Μέγαρα για το Type R μίλησαν ο Γιώργος
Παππάς, διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας, η Ελένη Στρογγυλού, Product Manager για το Civic, ο Κώστας Στέφας, Υπεύθυνος Τεχνικής Εκπαίδευσης και η Μαρία Κατσαρέα, Marketing Manager του Ομίλου Σαρακάκης.
Ανάλογα την επιλογή προσαρμόζεται και το βάρος του τιμονιού. Ελαφρύ στην πόλη για ξεκούραστη οδήγηση , σκληρό τιμόνι στη γρήγορη. Οδηγώντας στην πίστα το Honda Civic Type R, εντυπωσιάσθηκα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, την ιπποδύναμή του και τα φρένα του. Μπορείς να βλέπεις το στροφόμετρο να ακουμπάει το κόκκινο στα γρήγορα κλειστά κομμάτια της πίστας αλλά αυτό που νοιώθεις είναι ασφάλεια.
Μικρό πάτημα στα φρένα και στρίβεις όπως είσαι. Το τιμόνι εξαιρετικά «υπάκουο». Όταν καταλάβεις πόσο καλά στημένο είναι το αυτοκίνητο στον επόμενο γύρο φρενάρεις λίγα μέτρα αργότερα για να κερδίσεις μερικά δευτερόλεπτα. Μαγεία !!!
Το σύστημα της εμπρός ανάρτησης είναι με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut που μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Θα μείνω όχι μόνο εγώ αλλά και όλοι οι άλλοι που οδήγησαν αυτό το αυτοκίνητο, με ένα ερώτημα. Γιατί ο Γερμανός, ο Γάλλος η ο Ιταλός να μπορούν να αγοράσουν αυτό το αυτοκίνητο ακόμη και για οικογενειακή χρήση και εδώ στην Ελλάδα να σκέφτονται ακόμη και πλούσιοι να το αποκτήσουν. Όχι γιατί δεν έχουν τα χρήματα αλλά γιατί δεν θέλουν να συμμετέχουν στη κοροϊδία.
Η εταιρία Σαρακάκης που εισάγει τα αυτοκίνητα της Honda στην Ελλάδα σε τιμές πρό φόρων είναι όπως στη Γαλλία. Για παράδειγμα το αυτοκίνητο αυτό πρό φόρων κοστίζει στην Γαλλία 32.425 ευρώ και στην Ελλάδα 32.548 ευρώ. Στη Γαλλία με το ΦΠΑ η τιμή του φθάνει 38.910 ευρώ. Κρατηθείτε τώρα γιατί θα εκνευρισθείτε.
Το αυτοκίνητο ο Γάλλος να το αγοράζει 38.910 ευρώ, ο Ιταλός 38.700 ευρώ, ο Γερμανός 39.490 ευρώ και ο Έλληνας 49.740 ευρώ το Type R και το Type R GT 53.650 ευρώ.
Την ανάγκη πλήρους συμμόρφωσης της Βόρειας Μακεδονίας στη Συμφωνία των Πρεσπών επανέλαβε από τα Βριλήσσια…
Απαντήσεις για την επόμενη μέρα των ευρωεκλογών αναφορικά με το χώρο της κεντροαριστεράς, αλλά και…
Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων…
Ανακουφισμένοι δηλώνουν οι γονείς της Σάνι Λουκ, της 22χρονης που δολοφονήθηκε από τη Χαμάς και…
Τον απόλυτο εφιάλτη ζούσε η 40χρονη που δολοφονήθηκε από τον εν διαστάσει σύζυγό της στο…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ΕΡΤ1 και την…