SLIDER

F1: «Circuit of the Americas» στο Austin των ΗΠΑ- Με το βλέμμα στραμμένο σε Piastri, Norris, Verstappen

Ο Oscar Piastri, επικεφαλής της βαθμολογίας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών, ξεκινάει αποφασισμένος να κερδίσει στο Τέξας και να ανοίξει τη διαφορά από τους μνηστήρες του τίτλου. Θα τα καταφέρει όμως η θα κάνει το λάθος.

Η μάχη για τον τίτλο κορυφώνεται! Οι στροφές ανεβαίνουν και τα προγνωστικά δίνουν και παίρνουν. Απομένουν έξι αγώνες για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος. Αυτό σημαίνει 150 βαθμοί και τρία Sprint (24 βαθμοί).

Οι τρεις οδηγοί – Piastri, Norris, Verstappen- που διεκδικούν το φετινό τίτλο, θα μοιραστούν 174 βαθμοί Ο Oscar Piastri είναι με 336 βαθμούς πρωτοπόρος της βαθμολογίας. Με 22 βαθμούς πίσω του ακολουθεί ο ομόσταυλός του Lando Norris. Στην 3η θέση με 63 βαθμούς διαφορά από τον πρώτο βρίσκεται ο Max Verstappen.

Και οι τρείς μπορούν να διεκδικήσουν το στέμμα. Ο Piastri έχει το μεγαλύτερο άγχος ενώ ο τρείς φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θεωρητικά είναι πιο ψύχραιμος και απόλυτος στις επιλογές του.

Η McLaren που έχει κερδίσει για το 2025 το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, στους τελευταίους αγώνες δεν τα πήγε και τόσο καλά. Στο Τέξας θα επιδιώξει να επιστρέψει στις νίκες και να δώσει βαθμούς στους δύο πιλότους της.

To 19o Grand prix στην πίστα «Circuit of the Americas» στο Austin θα μεταδοθεί την Κυριακή, 19 Οκτωβρίου, στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr ) και μαγνητοσκοπημένα στις 23:45 στον ΑΝΤ1.

Να δούμε το πρόγραμμα του τριημέρου- Που μπορείτε να το δείτε:

F1        FP1      17/10   20:30   ANT1+

F1        Sprint Qualifying         18/10   00:30   ANT1+

F1        Sprint Race      18/10   20:00   ANT1+

F1        Qualifying       19/10   00:00   ANT1, ANT1+

F1        Formula 1 Show          19/10   21:00   ANT1+

F1        Race    19/10   22:00   ANT1+

F1        Formula 1 Show          19/10   Με τη λήξη του αγώνα           ΑΝΤ1+

F1        Race (delayed) 19/10   23:45   ANT1

Το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών θα έχει για τέταρτη φορά στην ιστορία του και αγώνα Sprint.

Από τις πρώτες δηλώσεις που έγιναν φαίνεται ότι η πίστα δεν είναι και στα καλύτερα της και οι μηχανικοί θα δυσκολευτούν να βρουν το ιδανικό σετάρισμα. Πρέπει να γίνει ένας συνδυασμός της σωστής γόμας που να έχει το ιδανικό κράτημα και αντέξει στη φθορά. Οι ομάδες θα έχουν τρείς γόμες στη διάθεσή τους (C1, C3 και C4). Για να δούμε θα αντέξουν στις γρήγορες καμπές και στα υψηλά ενεργειακά φορτία;

Το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών θα είναι ο δεύτερος αγώνας της σεζόν για τον οποίο η Pirelli επιλέγει τρεις μη διαδοχικές γόμες. Η προηγούμενη φορά ήταν στο Σπα-Φρανκορσάμπ. Τα διαθέσιμα ελαστικά θα είναι: C1 ως σκληρή γόμα, C3 ως μέση γόμα και η C4 ως μαλακή γόμα. Στο Βέλγιο, ο κακός καιρός δεν επέτρεψε να δούμε αν αυτή η επιλογή θα μπορούσε να επηρεάσει τη στρατηγική. Ο αγώνας στο COTA (Circuit of The Americas) είναι η πρώτη πραγματική δοκιμή αυτής της επιλογής. Η φετινή επιλογή περιλαμβάνει τη χρήση μιας πιο σκληρής γόμας σε σχέση με πέρυσι στην αμερικανική πίστα, ενώ η μέση και η μαλακή γόμα παραμένουν οι ίδιες.

Η αυξημένη διαφορά απόδοσης μεταξύ της πιο σκληρής γόμας και της μέσης θεωρητικά, θα οδηγήσει σε δύο σενάρια. Εάν οι οδηγοί προτιμήσουν την C1, την πιο αργή αλλά και την πιο σταθερή από τις τρεις, τότε θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με μία αλλαγή συνδυάζοντάς την με την C3. Από την άλλη πλευρά, η χρήση της τελευταίας μαζί με την C4, η οποία παρουσιάζει βελτιωμένη αντοχή θερμική υποβάθμιση θα παράγει ταχύτερους χρόνους ανά γύρο, αλλά σχεδόν σίγουρα θα χρειαστούν δύο αλλαγές. Όπως στο Βέλγιο έτσι και Austin  υπάρχει αγώνας Sprint, πράγμα που σημαίνει ότι οι ομάδες έχουν μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών για να δοκιμάσουν τις διάφορες επιλογές. Αυτό θα μπορούσε να αυξήσει την αβεβαιότητα για το πώς θα εξελιχθεί το Σαββατοκύριακο.

Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν το ένα πιτ-στοπ, μόνο 5 οδηγοί είχαν προγραμματίσει δύο στάσεις. Επιπλέον και ο Άλμπον έκανε δυο αλλαγές καθώς αναγκάστηκε να μπει στα πιτ μόλις μετά από τρεις γύρους. Αν και η μέση γόμα έδειξε σημαντικά σημάδια φθοράς στον αγώνα Sprint, στο Grand Prix οι οδηγοί κατάφεραν να επεκτείνουν την απόσταση με προσεκτική διαχείριση, βοηθούμενοι και από μία περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό παρά το βάρος από τα γεμάτα ρεζερβουάρ. Η λιγότερη παραμόρφωση λόγω θερμικής καταπόνησης σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα κατέστησε επίσης τη στρατηγική του ενός πιτ-στοπ πιο αποτελεσματική.

Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στο Austin  πέρυσι, η βελτίωση του κρατήματος της πίστας έπαιξε σημαντικό ρόλο. Αυτό το φαινόμενο οφείλεται στη σταδιακή αύξηση της πρόσφυσης που παρέχει η επιφάνεια της πίστας. Όσο περισσότερους γύρους διανύουν τα μονοθέσια, καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου τόσο καλυτερεύει το κράτημα. Αυτό οφείλεται στη γόμα που αφήνουν τα ελαστικά στην επιφάνεια της πίστας, η οποία καθιστά την πίστα πιο γρήγορη, οδηγώντας σε συνεχή μείωση των χρόνων γύρου. Η βελτίωση κρατήματος της πίστας επηρεάζει επίσης τη συμπεριφορά των ελαστικών γλιστρούν λιγότερο και φθείρονται λιγότερο.

Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους πέρυσι στο COTA, οι οδηγοί μπόρεσαν να παρατείνουν τη χρήση της μέσης γόμας περισσότερο απ’ ό,τι υποδείκνυαν τα δεδομένα από τον αγώνα Sprint, ολοκληρώνοντας τον αγώνα της Κυριακής με μόλις μία αλλαγή ελαστικών.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

Ο καιρός στο Austin αναμένεται να είναι ιδανικός και τις τρεις ημέρες, με τις θερμοκρασίες να φτάνουν έως και τους 34°C.

Στο Circuit of the Americas για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε το 2012. Έχει μήκος 5.513 μέτρα και 20 στροφές, μερικές εκ των οποίων είναι εξαιρετικά γρήγορες.

Στις δύο μεγάλες ευθείες, θα μπορούν οι αγωνιζόμενοι να κάνουν χρήση του Drag Reduction System (DRS). Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι η πρώτη στροφή, με έντονη ανωφέρεια και μεγάλο πλάτος. Καταλήγει σε μια αριστερή στροφή 120 μοιρών, όπου οι οδηγοί συχνά διεκδικούν θέση.

Η τριπλέτα στροφών 3–6 θυμίζει την αντίστοιχη Maggots–Becketts στο Σίλβερστον, η τριπλέτα 12–15 παραπέμπει στο Χόκενχάιμ, ενώ οι στροφές 16–18 φέρνουν στο νου τη διαβόητη στροφή 8 της Κωνσταντινούπολης.

 

px

Recent Posts

Η Hyundai Motor Europe Κορυφαίος Εργοδότης για το 2025

Η Hyundai Motor Europe βραβεύτηκε ως “Top Employer 2025” στη Γερμανία από το Top Employers…

1 ώρα ago

Η «OFFELIA» στο Θέατρο «Σημείο»

Η OFFELIA είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στη ζωή και την αναπαράστασή της· ένα θέατρο μέσα…

2 ώρες ago

«Τέχνη για το εδώ και τώρα»-Εγκαίνια για τη διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης

Γλύπτες, ζωγράφοι, ποιητές, φωτογράφοι και χαράκτες συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση στο Art Showroom Nyfadopoulos από…

2 ώρες ago

Κριτική στο βιβλίο «ΕΡΜΕΝΙΛΕΡ» του συγγραφέα Δημήτρη Μπονόβα

Απο την Παναγιώτα Μπλετα Το «ΕΡΜΕΝΙΛΕΡ» είναι μια φιλοσοφική μελέτη πάνω στην αιώνια διαπάλη του…

3 ώρες ago

Zeekr: Στη Θεσσαλονίκη τα αμιγώς ηλεκτρικά 7X και X

Τα ολοκαίνουργια κινέζικα SUV ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Zeekr μετά την πρώτη τους γνωριμία στην ΔΕΘ,…

3 ώρες ago

Εξερράγη το ηφαίστειο Σακουρατζίμα στην Ιαπωνία – Ακυρώθηκαν πτήσεις λόγω της τέφρας

Πολλαπλές εκρήξεις σημειώθηκαν σήμερα στο ηφαίστειο Σακουρατζίμα, στο μεγάλο νησί Κιούσου που βρίσκεται δυτικά της…

4 ώρες ago