Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
25 Νοέ 2025
Auto-Moto

BYD Atto 2: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV με τους 177 ίππους- Ποια είναι η αυτονομία του;

Του Περικλή Χαλάτση

Όσοι αγαπούν την ηλεκτροκίνηση, έχουν parking στο σπίτι τους και μπορούν να εγκαταστήσουν ένα wallbox για πιο γρήγορη φόρτιση, τότε το BYD Atto 2 θα είναι μια καλή λύση για τις αστικές και όχι μόνο μετακινήσεις

Το BYD Atto 2 είναι η λύση που δίνουν οι κινέζοι για τους ευρωπαίους καταναλωτές που θέλουν μια κατηγορία κάτω από το μεγαλύτερο Atto 3. Είναι το SUV που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (βοηθάει στο χωματόδρομο), είναι πιο μικρό και πιο ευκολοδήγητο στην πόλη έχοντας παράλληλα μια καλή αυτονομία έως 310 χιλιόμετρα.

Θα πείτε όμως τώρα. Με τέτοια μπορώ να πάω μέχρι το Ναύπλιο και να επιστρέψω στην Αθήνα χωρίς στάση;

Η απάντηση είναι ναι (150 + 150 = 300 χλμ) αλλά η συμβουλή μας είναι ότι δεν μπορείτε να το κάνετε αν δεν σταματήσετε για μισή ώρα σε κάποιο βενζινάδικο.

Από τη στιγμή που κάποιος θέλει να ακολουθήσει τη λύση της ηλεκτροκίνησης είναι σίγουρα προετοιμασμένος για τέτοιες στάσεις. Δίνει φυσικά και μόνος του τις δικαιολογίες. Μια στάση για ξεκούραση, ένα καφέ η μια πορτοκαλάδα και πέρασε η ώρα.

Υπάρχει και η άλλη άποψη που επιμένει στη λύση των Hybrid εκδόσεων. Που δεν θέλει να ακούει για ηλεκτροκίνηση. Και δεν θέλει να κάνει στάσεις στα βενζινάδικα που διαθέτουν φορτιστές.

Ας αφήσουμε όμως τον καθένα να επιλέξει αυτό που πιστεύει ότι τον εξυπηρετεί. Δοκιμάζουμε λοιπόν το BYD Atto 2 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το Atto 2 βασίζεται σχεδιαστικά στην αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD. Οι διαστάσεις του είναι 4.310 χλστ, μήκος, 1.830 χλστ, πλάτος και 1.675 χλστ ύψος. Και για να καταλάβετε τη διαφορά του Atto 2 με το Atto 3, είναι μικρότερο στο μήκος κατά 145χλστ και στο πλάτος κατά 45 χλστ. Μικρές οι διαφορές. Το μεταξόνιο του όμως παραμένει σχετικά μακρύ. Είναι στα 2.620 χλστ και δίνει χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας για λιγότερες διαμαρτυρίες από τους πίσω επιβάτες.

Στο εσωτερικό διακρίναμε τον κομψό επιλογέα σε σχήμα κομμένου διαμαντιού. Κυρίως τα γυναικεία μάτια διέκριναν την κομψότητα.

Τα καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα ρυθμίζονται εμπρός ηλεκτρικά, ενώ στο εσωτερικό, κυριαρχούν στο ταμπλό τα μαλακά πλαστικά.

Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν χωρίς να στριμώχνονται ενώ το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί  400 λίτρα. Εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο ωφέλιμος χώρος αυξάνεται στα 1.340 λίτρα.

Πριν ξεκινήσουμε να σας πούμε τις οδηγικές εμπειρίες να δώσουμε μερικά χαρακτηριστικά.

Το μπροστινό κομμάτι του αυτοκινήτου έχει ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας. Και τα δύο συνδυάζονται αρμονικά και κάνουν πιο επιβλητική την όψη του αυτοκινήτου.

Στα πλαϊνά του Atto 2 ξεχωρίζουν οι διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά. Προστατεύεται περιμετρικά με μαύρη πλαστική επένδυση, στην οποία υπάρχουν πινελιές από το χρώμα του αμαξώματος δίνοντας έτσι μια καλύτερη εικόνα στο εξωτερικού του μοντέλου.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η αεροτομή οροφής πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό του Atto 2 συνδυάζει την αιχμηρή σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την έξυπνα ενσωματωμένη τεχνολογία. Δεν είναι τόσο φορτωμένο σε εξοπλισμό όσο το μεγαλύτερο αδελφάκι του, αλλά δεν του λείπουν και βασικές λειτουργίες.

Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής για το μέγεθος της οθόνης του συστήματος infotainment – 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην έκδοση Boost.

Διαθέτει LED προβολείς και πίσω φώτα ημέρας, ενώ ευχάριστη είναι η πανοραμική οροφή ( διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο). Οι προβολείς στη μεγάλα η μεσαία σκάλα ρυθμίζονται με τον έξυπνο σύστημα ανίχνευσης. Το παρκάρισμα γίνεται εύκολα χάρη των αισθητήρων που διαθέτει.

Μας άρεσε η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 10,1 ιντσών αλλά και το σύστημα infotainment που  περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay.

Το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Το σημαντικό είναι ότι μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA) ενώ έχει και επιλογή karaoke.

Τα χειριστήρια στην πόρτα
Άνεση για το συνοδηγό
Σχετικά ικανοποιητικός χώρος για τους πίσω επιβάτες
Χώρος αποσκευών

Οι επιβάτες θα βρουν αρκετές θύρες USB (Type C 60W και Type A 18W) για να φορτίσουν τα κινητά τους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου μέσω της φράσης «Hi BYD» από όπου μπορείς να ζητήσεις ότι πληροφορία χρειάζεσαι.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας στο Atto 2 είναι τοποθετημένος μπροστά. Αποδίδει 130 kW (177 PS) και 290 Nm ροπής.

Στην οδήγηση

Ξεκινήσαμε τις βόλτες αρχικά στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια βρεθήκαμε έως το Σούνιο. Στις διαδρομές παραλία- Σύνταγμα κάναμε περίπου 80 χιλιόμετρα και στη συνέχεια μέχρι Σούνιο και επιστροφή (60+60 χλμ). Γράφοντας σε σύνολο 200 χιλιόμετρα το υπόλοιπο των χιλιομέτρων που μας έδειχνε ο υπολογιστής ήταν 73 χιλιόμετρα. Κανονικά το υπόλοιπο έπρεπε να ήταν 110 χιλιόμετρα αν κάναμε τους υπολογισμούς με βάση την αυτονομία του. Είχαμε μια διαφορά 37 χιλιομέτρων. ‘Όμως θα πρέπει να μετρήσουμε ότι κάναμε σκόπιμα πέντε φορές γρήγορες εκκινήσεις για να δούμε αν τα 0-100 χλμ μπορούμε να τα πετύχουμε σε 7.9 δευτερόλεπτα που δίνει η BYD. Και στη διαδρομή για το Σούνιο σε δύο τρία σημεία που μπορούσαμε να κινηθούμε λίγο πιο πάνω από το όριο δοκιμάσαμε να πλησιάσουμε τα 160 χλμ (είναι η τελική ταχύτητα που δίνει η εταιρία).

Σε γενικές γραμμές οι διαφορές μας με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις ήταν ελάχιστες.   Αν δεν καταφέραμε να μειώσουμε αυτή τη μικρή διαφορά της αυτονομίας είναι γιατί δεν τηρήσαμε κανέναν κανόνα οικονομίας. Να διευκρινίσουμε ότι η BYD αναφέρει αυτονομία 463 χλμ σε αστικές συνθήκες.

Και μια που αναφερόμαστε στην αυτονομία να επισημάνουμε ότι η μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η δυνατότητα φόρτισης DC 65kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας μπορεί να γίνει σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και έχει καλή ορατότητα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ. Στο δρόμο με 100 χλμ./ώρα έχει μέτρια αίσθηση. Αλλά μην ανησυχείτε. Γιατί αυτό ρυθμίζεται εύκολα μιας και η επιλογή Comfortable, είναι κυρίως για μέσα στην πόλη.

Αν βγείτε στην εθνική οδό επιλέγετε την ένδειξη Sport και η αίσθηση αλλάζει αμέσως. Τα ελαστικά στο μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν της Hankook διαστάσεων 215/60 R17. Στο φρενάρισμα σε στεγνό δρόμο ανταποκρίνονται καλά. Δεν το δοκιμάσαμε στο βρεγμένο όποτε δεν ξέρουμε ποια είναι η αποτελεσματικότητα τους.

Το γεγονός ότι είχαμε στη γρήγορη εκκίνηση στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης, είναι λογικό. Η  μετάδοση της κίνησης είναι στους εμπρός τροχούς. Αν με ρωτήσετε αν τα κρατήματα του στις στροφές είναι καλά θα σας πω ναι αρκεί να μην ξεπεράσετε τα όρια του. Και αυτό γιατί η ανάρτηση είναι μαλακή για ξεκούραστες μετακινήσεις. Η ανάρτηση είναι μπροστά τύπου ΜακΦέρσον και ημιάκαμπτος πίσω.

Οι τιμές εκκίνησης (με το στάνταρ χρώμα Surfing Blue, μεταλλικό) είναι 28.990 για την έκδοση Comfort και 30.990 για την έκδοση Design ( αυτοκίνητο δοκιμής)

Η BYD προσφέρει πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.