Την είδηση την διαβάσαμε χθές στο capital . Ο δημοσιογράφος Σταμάτης Ζαχαρού που υπογράφει αυτό το άρθρο είχε την πληροφορία, που μόνο καλή δεν είναι για τον ιντερνετικό χώρο. Τώρα καταλαβαίνουμε πόσο κοντά στον πολίτη βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Βάζει «θηλειά» και πνίγει αυτόν τον χώρο που συντηρείται από το τίποτα.
Φαίνεται κάποιοι συνάδελφοι ενοχλούν με τα σχόλια τους, τους κυβερνώντες. Προς τοι παρόν δεν θα πούμε περισσότερα. Σας παραθέτουμε το ρεπορτάζ του συναδέλφου από το capital.gr
« Ταφόπλακα στην ήδη αναιμική αγορά των Ελληνικών ενημερωτικών ιστοσελίδων προτίθεται να βάλει η Κυβέρνηση με νέο νόμο που επιβάλλει φόρο 20% επί του διαφημιστικού κόστους σε όλα τα ψηφιακά μέσα. Ουσιαστικά η Κυβέρνηση χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες της αγοράς αλλά και των ψηφιακών μέσων, «τσουβαλιάζει» όλες τις δραστηριότητες και τις αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο που θέλει να χειριστεί τους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση είναι ότι στην πραγματικότητα το internet είναι ένα πολύ διαφορετικό μέσο. Ο ανταγωνισμός (σε αντίθεση με την τηλεόραση) δεν περιορίζεται στην τοπική αγορά. Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις ρυθμίζονται από γεωγραφικά και άλλα κριτήρια. Στο internet η κατάσταση είναι προφανώς διαφορετική. Παίκτες από όλο τον κόσμο μπορούν όχι μόνο να δημοσιεύουν ιστοσελίδες σε κάθε γλώσσα, αλλά και να εισπράττουν διαφημιστικά έσοδα, χωρίς μάλιστα να φορολογούνται στην χώρα προέλευσης ή προβολής. Οι περιβόητες «τριγωνικές συναλλαγές» είναι μάλλον κανόνας στο internet. Ακόμη και για τους κολοσσούς…
Ακόμη περισσότερο στην Κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνονται ότι από το σύνολο της online διαφημιστικής πίτας, τα εγχώρια μέσα που επιχειρούν να φορολογήσουν, απολαμβάνουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό. Σύμφωνα με συγκλίνουσες απόψεις στελεχών, από το σύνολο της εγχώριας διαφημιστικής δαπάνης που αντιστοιχεί στο internet, μόνο το 20% καταλήγει σε επιχειρήσεις που έχουν ως έδρα την Ελλάδα. Το υπόλοιπο 80% καταλήγει σε μεγάλους πολυεθνικούς παίκτες. Με το νέο νομοσχέδιο, όχι μόνο δεν θα καταφέρουν να εισπράξουν σημαντικά ποσά, αλλά θα δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε όσα websites έχουν ως βάση την Ελλάδα. Η διαφήμιση σε αυτά θα είναι de facto ακριβότερη. Για επιχειρήσεις που βασίζουν τη βιωσιμότητά τους μόνο στα διαφημιστικά έσοδα, κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με εκτέλεση…»