Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Σεπ 2019
Κόσμος

WSJ: Τα πρώτα ευρήματα από τα μαύρα κουτιά του Boeing 737 Max 8 σχετίζονται με το λογισμικό

Το προκαταρκτικό πόρισμα σχετικά με την πτώση του Boieng 737 Max 8 που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 157 επιβατών στις 10 Μαρτίου έδειξε ότι το λογισμικό ασφάλειας και ελέγχου για την αποτροπή απώλειας στήριξης είχε ενεργοποιηθεί και οδήγησε στα οδυνηρά αποτελέσματα.

Τι είναι τα «μαύρα κουτιά»;

Τα μαύρα κουτιά είναι ηλεκτρονικές συσκευές οι οποίες αποτελούνται από δύο μέρη και   είναι κατασκευασμένες από ιδιαίτερα ανθεκτικά υλικά όπως τιτάνιο. Τα μέρη που συναπαρτίζουν ένα μαύρο κουτί είναι:

1.Το CVR που είναι τα αρχικά του Cockpit Voice Recorder. Είναι μια συσκευή καταγραφής των συνομιλιών και των επικοινωνιών που γίνονται στο πιλοτήριο και η οποία έχει δυνατότητα καταγραφής δύο ωρών.

2.Το FDR ή αλλιώς Flight Data Recorder το οποίο και καταγράφει κάποια δεδομένα της πτήσης όπως το υψόμετρο, τη θέση των πτερυγίων, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση του αεροσκάφους, στοιχεία που μπορούν να φανούν χρήσιμα στις αρχές σε περίπτωση ατυχήματος.

Τι είναι το «λογισμικό ασφαλείας και ελέγχου για αποτροπή απώλειας» ;

Η «Washington Post» αναφέρει ότι «το λογισμικό που είναι γνωστό ως MCAS μπορεί σε ορισμένες σπάνιες, αλλά επικίνδυνες περιπτώσεις να αγνοήσει τους χειρισμούς των πιλότων εάν δεν απενεργοποιηθεί».

Μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στην Ινδονησία η Boeing είχε εκδώσει οδηγία αποκαλύπτοντας ότι τα μοντέλα 737 Max 8 είχαν εγκατεστημένο νέο λογισμικό για τις αυτοματοποιημένες λειτουργίες των αεροσκαφών. Φαίνεται όμως πως η ενημέρωση αυτή πραγματοποιήθηκε εκ των υστέρων, όπως υποστηρίζει η εφημερίδα: «Ορισμένοι πιλότοι ήταν έξαλλοι επειδή δεν είχαν ενημερωθεί για το λογισμικό όταν είχε παρουσιαστεί το αεροσκάφος».

Οι αποκαλύψεις των New York Times

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των New York Times πριν από μια εβδομάδα, και όπως αναφέρει η Guardian, η Boeing είχε πουλήσει τα δύο «μοιραία» αεροσκάφη, χωρίς δύο κρίσιμα χαρακτηριστικά ασφαλείας τα οποία όμως θεωρούνταν «προαιρετικά» και ήταν επιλογή της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας σχετικά με το αν θα τα προμηθευτεί ή όχι. Για να τα προμηθευτεί θα έπρεπε να καταβάλλει ένα σχετικά μικρό ποσό στην κατασκευαστική εταιρεία, δηλαδή την Boeing.

Πιο αναλυτικά, πρόκειται για όργανα που ρυθμίζουν την κλίση πτήσης των αεροσκαφών και προειδοποιούν τον πιλότο για τυχόν απώλεια στήριξης.

Σε κάθε περίπτωση, πριν από την ολοκλήρωση της έρευνας των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους τίποτα δεν δύναται να θεωρηθεί ως σίγουρο. Όμως, γίνεται φανερό πως όσο προχωρά η έρευνα, διογκώνονται και οι αποκαλύψεις για προβληματικές λειτουργίες μέσα στην Boeing.

 

 

Related posts