Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Μαΐ 2022
Auto-Moto

VW Taigo: Δοκιμή στο νέο μικρό SUV με την πλούσια έκδοση- Από πού ξεκινούν οι τιμές

Η VW ανάμεσα στα μοντέλα T-Cross και T-Roc σκέφθηκε να βάλει εμβόλιμα και ένα μικρό SUV. Τη νεανική πρόταση τη «βάφτισε» Taigo και όπως φαίνεται βρήκε θετική ανταπόκριση. Αν και το νέο μοντέρνο compact SUV coupé είναι στημένο στην  αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), στην ίδια που χρησιμοποιεί και το T-Cross, έχει ένα διαφορετικό στυλ και ξεχωριστή προσωπικότητα.

Παρατηρώντας το εξωτερικά σε εντυπωσιάζει με το σύγχρονο lifestyle και το crossover αμάξωμά του. Όταν το οδηγήσεις το πρώτο που σε προδιαθέτει θετικά  είναι η υπερυψωμένη θέση οδήγησης που σε βοηθάει να έχεις απόλυτο έλεγχο σε όσα συμβαίνουν γύρω σου. Οι Γερμανοί φρόντισαν να εξοπλίσουν το Taigo, ακόμη και από τη βασική έκδοση με προβολείς full LED, πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο (Digital Cockpit) και συστήματα Infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3).

Πολλά στοιχεία στο εσωτερικό του Taigo προέρχονται από μεγαλύτερα μοντέλα. Ωστόσο το ταμπλό του Taigo σχεδιαστικά ακολουθεί τη λογική του ανανεωμένου Polo και του T-Cross . Έχει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών . Το compact SUV με Digital Cockpit, διαθέτει ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα Infotainment τρίτης γενιάς MIB3 με οθόνες αφής έως 9,2”, καθώς και functions on demand για εγκατάσταση μετά την αγορά του Taigo.

Η επιτυχία σε ένα σύστημα πληροφόρησης είναι ο οδηγός να ενημερώνεται άμεσα χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit, που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, προβάλλει τις συνήθεις ενδείξεις, όπως το ταχύμετρο και τον χιλιομετρητή, σε μία έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης .

Στο Digital Cockpit Pro ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τις  ενδείξεις στην οθόνη μεγέθους 10,25” (26,04 cm,) σύμφωνα με τις προσωπικές του επιθυμίες και ανάγκες. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξει την απεικόνιση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ή έναν συνδυασμό χάρτη πλοήγησης και ενδείξεων πολυμέσων. Και όλα αυτά με ελκυστικά  και κινούμενα γραφικά.

Το τιμόνι είναι  πολυλειτουργικό και τα χειριστήρια μοντέρνα ,με συστήματα Infotainment  τελευταίας γενιάς (MIB3). Ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού διατίθεται το App-Connect Wireless . Η κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια και ρυθμιστικά ευαίσθητα στην αφή. Ο χειρισμός του προαιρετικού Climatronic μέσω αφής, ενσωματώνεται άψογα στη μοντέρνα εμφάνιση της κεντρικής οθόνης μεγάλου μεγέθους.

Τα υλικά που χρησιμοποιεί στο εσωτερικό είναι προσεγμένα. Το μαλακό αφρώδες πλαστικό «απομακρύνει» τριγμούς και άλλους ενοχλητικούς ήχους κάνοντας το ταξίδι ευχάριστο.

Οι διαστάσεις του είναι ικανοποιητικές για τον οικογενειάρχη. Η έντονα κεκλιμένη προς τα εμπρός κολόνα C δίνει έναν ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών επιβεβαιώνουν τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου.

Πριν σας πούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο ,ας δούμε τις διαστάσεις. Το μήκος είναι 4,266 μέτρα, το ύψος 1,518 μ. και το πλάτος 1,757 μ. Το μυστικό στην άνεση των επιβατών κρύβεται στο γενναιόδωρο μεταξόνιο  2,554 μ. που επιτρέπει την άνετη μετακίνηση ακόμη και για πέντε επιβάτες. Όμως για να είμαστε αντικειμενικοί ο πέμπτος επιβάτης στριμώχνεται κάπως και αυτό συμβαίνει λόγω του μεγάλου τούνελ στο πίσω μέρος . Και μια που αναφερόμαστε στις διαστάσεις να επισημάνουμε ότι ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές είναι 440 λίτρα ενώ με πεσμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1.222 λίτρα.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό του Taigo μπορούν να φιλοξενηθούν δύο τρικύλινδροι κινητήρες και ένας τετρακύλινδρος 1.5 TSI (150 ίππων) . Προς το παρόν δεν υπάρχει στα σχέδια των Γερμανών κάποιος πετρελαιοκινητήρας.Το αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή είχε τον 3κύλινδρο κινητήρα ΤSI ,1000 κ.εκ που αποδίδει 110 ίππους με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG).

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, η ανάρτηση είναι η τυπική γνωστή αλλά πετυχημένη συνταγή με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Στο δρόμο είναι ευχάριστο και ιδιαίτερα ευκολοδήγητο στην πόλη. Στην εθνική οδό η κύλιση είναι ικανοποιητική. Όπως είπαμε στο εσωτερικό δεν «εισβάλουν» ενοχλητικοί θόρυβοι ενώ η ανάρτηση αρκετά προσεγμένη για να μην ενοχλούνται οι επιβάτες.

Σε αυτοκινητοδρόμους αλλά και σε καλό επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου οι διαχωριστικές γραμμές δεν έχουν «εξαφανιστεί» , το IQ.DRIVE μπορεί να κρατάει σταθερό το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας και να διατηρεί την ταχύτητα και την απόστασή του από τα προπορευόμενα οχήματα. Ο οδηγός ενεργοποιεί τα δύο συστήματα, καθορίζει και την ταχύτητα που θέλει και το μόνο που κάνει είναι να …επιβλέπει.

Αλλά και σε συνθήκες με κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη και πάλι οδηγεί ξεκούραστα χάρη στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και του συστήματος stop and go.

Βγήκαμε από την  εθνική οδό και μπήκαμε σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν προβληματισθήκαμε ακόμη και όταν στα κατηφορικά κομμάτια είχαμε μεγαλύτερες ταχύτητες. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι απόλυτα ελεγχόμενες.

Το Taigo θα σας αρέσει. Έχει ζωντανό κινητήρα. Η τελική του είναι 191 χλμ, η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.9’’, η ροπή του 200 Nm (από 2.000- 3.000 σ.α.λ), το CO2 134 και η μέση κατανάλωση 5.9 λίτρα για κάθε 100 χλμ (εργοστασιακή μέτρηση). Στα πρώτα 100 χλμ η δική μας ένδειξη «έγραψε» 8.1 λίτρα ενώ κάνοντας χιλιόμετρα μέσα στην  πόλη αρκετές φορές ο μετρητής του αυτοκίνητου ακούμπησε τα 10 λίτρα αλλά αυτό δεν ήταν ενδεικτικό. Πρώτον γιατί ήταν στιγμιαία ένδειξη και δεύτερον γιατί δεν κάναμε λογική χρήση. Και τώρα με την ενεργειακή κρίση (τα καύσιμα πήγαν στα ουράνια) θα πρέπει να σκεφτόμαστε όχι μόνο τον τρόπο που οδηγούμε αλλά οφείλουμε να περιορίσουμε τις περιττές μετακινήσεις.

Αν και δεν είναι σε όλες τις εκδόσεις ( μπορεί όμως να παραγγελθεί) χρήσιμο είναι το σύστημα με την κάμερα οπισθοπορείας “Rear View”. Απόλυτος έλεγχος στο παρκάρισμα αφού προβάλει ακόμη και τις βοηθητικές γραμμές.

Πριν φτάσουμε στις τιμές που ισχύουν σήμερα ας δούμε τι περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του η πλούσια έκδοση Style:

Ζάντες αλουμινίου “Tokio” 6.5Jx17,σε μαύ ρο χρώμα-διαμαντέ

Ράγες οροφής σε ασημί χρώμα

IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς με φώτα ημέρας LED και δυναμικό φωτισμό στροφής

Εμπρός προβολείς ομίχλης με λειτουργία σ τατικού φωτισμού στροφής

Δυναμικός έλεγχος φώτων (Dynamic Light A ssist) για προβολείς IQ.LED Matrix

Σύστημα Travel Assist με Lane Assist(Ενε ργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδ ας)

Adaptive Cruise Control με Speed Limiter

Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatron ic δύο ζωνών. Περιλαμβάνει λειτουργία κα θαρισμού του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτ

Sport comfort καθίσματα εμπρός

Εσωτερικός φωτισμός Αmbient

Οι τιμές ξεκινούν από 20.050 για το Taigo με τον κινητήρα των 95 ίππων (με χειροκίνητο κιβώτιο). Στο Taigo με το μεγαλύτερο κινητήρα που αποδίδει 110 ίππους , στην ελληνική αγορά  είναι διαθέσιμο σε δύο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις. Την Life και την Style. Η αρχική τιμή της Life είναι 23.800 ευρώ ενώ της Style οι τιμές ξεκινούν από 25.800 ευρώ.

Per Hal

Related posts