Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
15 Δεκ 2019
Auto-Moto

VW Arteon: Αγγίζει την καρδιά και το μυαλό

 

Του Πέρη Χαλάτση

Το τολμηρό project της VW ξεκίνησε από τις εκκλήσεις των πιο απαιτητικών αγοραστών της  γερμανικής φίρμας που ήθελαν ένα αυτοκίνητο με τους χώρους του μεγάλου Passat αλλά τις γραμμές ενός μοντέρνου Avant Garde Gran Turismo αυτοκινήτου. Ζητούσαν ένα εξελιγμένο και μοντέρνο coupe αλλά ταυτόχρονα ένα  μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο , με άλλες γραμμές που να αγγίζουν την τελειότητα και να ξεφεύγουν από το συντηρητισμό.

Η απαίτησή τους κρίθηκε λογική στο στρατηγείο της V.W. Η εντολή δόθηκε και το αποτέλεσμα είναι το εκπληκτικό Arteon που παρουσιάσθηκε πριν από λίγες ημέρες επί ελληνικού εδάφους.  Με το μοντέλο αυτό , η  VW ανακατεύει την τράπουλα στους δυνατούς premium αντιπάλους της. Λογικό είναι να ρωτήσετε πώς την …ανακατεύει. Απλά αυτοί που κατασκευάζουν σπορ αυτοκίνητα δεν έχουν χώρους. Το Arteon  συνδέει αυτούς τους δύο κόσμους της αυτοκίνησης. Και σπορ γραμμές και χώρους. Είναι ένα ευρύχωρο 5θέσιο .Μπορούμε να πούμε ότι η εξωτερική μπροστινή σχεδίαση είναι Avant garde . Στο νέο Arteon επιτεύχθηκε η ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε έναν καλό αεροδυναμικό συντελεστή cw 0,265 και σε καλές τιμές αρνητικής άντωσης (πίεσης του αέρα στο αμάξωμα, προς τα κάτω). Αυτό εξασφαλίζει από την μία πλευρά χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης, και από την άλλη ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Με τη βοήθεια της μετακινούμενης  πίσω αεροτομής το νέο VW έχει εξαιρετική σταθερότητα. Δεν το έχω οδηγήσει ακόμη το αυτοκίνητο. Απλά  μεταφέρω τις εντυπώσεις των γερμανών κατασκευαστών.

Θα μπορούσε η λέξη Arteon να είναι ελληνική. Ταιριάζει άλλωστε. Όμως η ονομασία του τολμηρού VW προκύπτει από τη σύνθεση του ART  και του EON δηλαδή των σύνθετων λέξεων «Συναίσθημα» και «Εκλεπτυσμένος  χαρακτήρας». Μη ζητάτε την ακριβή μετάφραση. Έτσι το σκέφτηκαν και έτσι το «βάφτισαν» οι Γερμανοί.

Οι σχεδιαστές με τον επικεφαλής Matias  Schulmann μεγαλούργησαν. Ξεκίνησαν από το απόλυτο μηδέν με στόχο να εντυπωσιάσουν. Αν και μια γεύση από το πρωτότυπο Arteon είχαμε πάρει στην έκθεση αυτοκινήτου στη Γενεύη.

 

Ήταν το 75% του σημερινού αυτοκινήτου που μόλις κυκλοφόρησε στους ευρωπαϊκούς  δρόμους.

Ο Klaus Bischoff, αρχισχεδιαστής της μάρκας Volkswagen είπε ότι με το Arteon εφαρμόζεται στην πράξη μία νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στη Volkswagen. Σε αυτά ανήκει το περαιτέρω εξελιγμένο Emergency Assist.

Το Arteon πλασάρεται στη μεγαλομεσαία premium κατηγορία και κύριους αντιπάλους θα έχει τα μεγάλα  Audi, BMW, Jaguar, Mercedes και  Volvo.

Το Arteon  έχει «στηθεί» πάνω στην πλατφόρμα MQB . Ιδιαίτερη έμφαση  έχει  δοθεί στην ακαμψία. Από το αυτοκίνητο απουσιάζει το πλαίσιο από τα παράθυρα.  Χαρακτηριστική είναι  η μεγάλη 3D μάσκα ψυγείου που εκτείνεται κατά πλάτος σε όλο το εμπρός τμήμα, ενσωματώνοντας τα φωτιστικά σώματα. Τα  LED, τα φώτα θέσης και τα φλας είναι ενσωματωμένα  στις γρίλιες της μάσκας.

Την παράσταση «κλέβει»  το tablet στο κέντρο του ταμπλό που είναι 9,2 ιντσών με τον ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων (Active Info Display) και το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας “Discover Pro” .  Οι λειτουργίες γίνονται ανέπαφα. Απλά κάνεις την κίνηση στο χέρι σου και το tablet υπακούει.

Το Arteon μπορούμε να το βρούμε σε  δύο διαφορετικές εκδόσεις. Την  R-Line και την Elegance. Οι διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι στο εσωτερικό, στο  τιμόνι και στα καθίσματα και εξωτερικά στον μπροστινό προφυλακτήρα.  Η έκδοση “Elegance” προβάλλει ένα πιο κομψό προφίλ του αυτοκινήτου ενώ η “R-Line” τονίζει το σπορτίφ ύφος.

Μπορεί το Arteon να είναι ένα κουπέ αυτοκίνητο όμως ο  χώρος  στο πόρτ παγκάζ είναι αρκετά μεγάλος. Με όλα τα καθίσματα όρθια έχει 563 λίτρα ωφέλιμα ενώ με πεσμένα τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται  στα  1.557 λίτρα, δηλαδή έχει δυνατότητες ενός μεγάλου  SUV.

Βλέποντας από έξω το αυτοκίνητο , τα μάτια σου πέφτουν στο τελείωμα της ουράς αλλά και στους μεγάλους τροχούς με τις ζάντες 18, 19 και 20 ιντσών. Το Arteon έχει εξωτερικές διαστάσεις 4.862 χλστ. Χ 1.871 χλστ. Χ 1.427 χλστ. σε μήκος/πλάτος/ύψος. Το μεταξόνιο του είναι  2.837 χλστ. Που αυτό σημαίνει ευρύχωρη καμπίνα.

Σύστημα διεύθυνσης

Το Arteon εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης, το οποίο είναι συγχρόνως άνετο και δυναμικό. Η σχέση μετάδοσης του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα την γωνία στροφής (η σχέση μεταξύ στροφής τιμονιού και στροφής τροχών δεν είναι γραμμική, αλλά εκθετική). Έτσι προκύπτει εξαιρετική αμεσότητα και ευελιξία σε μεγάλες στροφές ή κατά την διάρκεια ελιγμών. Ταυτόχρονα, στις υψηλές ταχύτητες και γύρω από την ευθεία του τιμονιού δεν παρατηρείται νευρικότητα. Χάρη στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενο λόγο, ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει μεγάλες κινήσεις με το τιμόνι, ώστε να διαγράψει τις επιθυμητές ακτίνες στροφής. Μία πλήρης περιστροφή της κρεμαγιέρας από άκρη σε άκρη απαιτεί με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης μόνο 2 στροφές!

Κινητήρες

Έξι turbo κινητήρες. Το Arteon θα ξεκινήσει την πορεία του αρχικά με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: ένα 2λτ βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 PS και δύο 2λτ TDI (diesel) με 150 PS και 240 PS. Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 PS και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 PS. Στη νορμάλ έκδοση απο 0-100 το Arteon χρειάζεται 5.6 ” ανω η τελική αγγίζει τα 250 χιλίομετρα.

Κιβώτια

Κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG για όλες τις εκδόσεις. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τα 190 PS και πάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 PS και ο TDI των 240 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.

Προστασία στους πεζούς

Το  Arteon δεν παρέχει προστασία μόνο στους επιβάτες, αλλά και στους πεζούς . Και αυτό που δεν πρέπει να περάσει στα ψιλά είναι το ενεργό μεγάλο καπό που όταν  ακουμπήσει κάποιον πεζό, τότε ανασηκώνεται  κατά 6 εκ. αυξάνοντας έτσι την απόσταση από τον κινητήρα. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 25 και 55 χλμ.

Πλούσιος εξοπλισμός

Είναι τόσα πολλά τα αξεσουάρ που έχει το Arteon που είναι αδύνατον να τα αναφέρουμε όλα. Επιλέγω μόνο τα  ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort με συνδυασμό δέρμα-αλκαντάρα. Τα θερμαινόμενα καθίσματα η τις έξη 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός. Λίγα θα αναφέρω. Αδύνατον όλα.  Ο  κλιματισμός είναι  3-ζωνών, έχει προνοητικό Adaptive Cruise Control. προβολείς LED, προνοητική λειτουργία φωτισμού στροφής στην έκδοση R-Line, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης “Progressive steering”, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις “Dynamic Chassis Control”, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας “Lane Assist”, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης “Park Assist”. κάμερα οπισθοπορείας “Rear Assist”, σύστημα ελέγχου του εμπρός χώρου του αυτοκινήτου “Front Assist”, σύστημα προστασίας πεζών (περιλαμβάνει επιτήρηση πεζών και ενεργό καπό), σύστημα αυτόμ. προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας “Light Assist” και ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά τεχνολογίας AirStop.

Τεχνολογίες

Στο  Arteon  συναντάμε τρείς ολοκαίνουργιες τεχνολογίες.  Το νέας γενιάς σύστημα αυτόματου ελέγχου και διατήρησης της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC – Adaptive Cruise Control), διαθέτει «προνοητική» λειτουργία. Τα νέα, δυναμικά LED φώτα με την «προνοητική» ρύθμιση αναγνωρίζουν, μέσω κάμερας και βασιζόμενα στα δεδομένα του GPS και του συστήματος πλοήγησης, πότε ακολουθεί μία στροφή και τη φωτίζουν εκ των προτέρων, προτού δηλαδή ο οδηγός στρίψει το τιμόνι.  Και τρίτον στην περίπτωση του χειρότερου σεναρίου προσφέρει η δεύτερη γενιά του αυτόνομου συστήματος Emergency Assist. Αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του Arteon, μέσα στο πλαίσιο των ορίων του συστήματος, ώστε να το ακινητοποιήσει με ασφάλεια οδηγώντας το στην τελείως δεξιά λωρίδα (ή Λ.Ε.Α), ελέγχοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος συγκρούσεων κατά την αλλαγή των λωρίδων.

Μην νομίσετε ότι οι τιμές είναι απαγορευτικές. Μπορεί να δείχνουν υψηλές αλλά με όλα τα «καλούδια» και ηλεκτρονικά συστήματα μάλλον φθηνό μπορούμε να πούμε ότι είναι.

Για την έκδοση που θα είναι περισσότερο αρεστή στα δικά μας μέτρα και σταθμά, με τον κινητήρα 1.5 Elegance που αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, οι τιμές ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ.

Related posts