Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Οκτ 2021
Auto-Moto

Volvo V40 diesel – Οικονομικό και ασφαλές

Του Πέρη Χαλάτση

Για πρώτη φορά είδαμε το Volvo V40 στην έκθεση της Γενεύης στις 5 Μαρτίου στην παγκόσμια πρώτη του εμφάνιση. Δύο μήνες μετά άρχισε η παραγωγή του και μέσα στον Ιούνιο το αυτοκίνητο έφθασε και στην  Ελλάδα. Και στο τέλος Δεκεμβρίου του 2012 ,στην εκδήλωση των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου που ψηφίζουν για την ανάδειξη του  τίτλου « Αυτοκίνητο της Χρονιάς», το Volvo V40 κέρδισε τον τίτλο.

Είχαμε ακούσει πολλά . Αλλά μέχρι να το οδηγήσουμε κρατούσαμε  κάποιες επιφυλάξεις. Γιατί πολλές φορές λέγονται πολλά, αλλά από αυτά ένα 20% δεν ανταποκρίνονται στα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα. Είναι «καλούδια»  για άλλες χώρες.

Οδηγήσαμε λοιπόν το V40 diesel – πολύ πριν την ψηφοφορία «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και κάναμε αρκετά χιλιόμετρα.

Οι Σουηδοί έχουν ιστορία στο χώρο του αυτοκινήτου και έχουν σωστές ρίζες, σωστές βάσεις από τους αγώνες. Ας μην ξεχνάμε και τα Saab αλλά και τα Volvo άφησαν εποχή. Το καλό με αυτούς τους τεχνοκράτες είναι ότι αδιαφορούν για το κόστος όταν πρόκειται να εξελίξουν ακόμη και ένα άριστο σύστημα ασφαλείας.

Αργήσαμε σαν χώρα να επιτρέψουμε το πετρέλαιο. Αλλά τώρα που επιτρέπεται καλό είναι να υποστηρίξουμε τους πετρελαιοκινητήρες –κάτι που οι ευρωπαίοι υποστήριζαν εδώ και αρκετές δεκαετίες.

Δοκιμάσαμε λοιπόν το νέο Volvo που άνοιξε ένα καινούργιο κεφάλαιο στην  κατηγορία των hatchback.

Φρέσκια σχεδίαση και πάνω από όλα προηγμένη τεχνολογία.

Αν πραγματικά θέλεις να το οδηγήσεις σωστά και να εκμεταλλευτείς τις αρετές του, πρέπει πριν ξεκινήσεις, να καθίσεις στο …θρανίο.

Ναι στο θρανίο. Κυριολεκτώ. Πρέπει να μάθεις όλα όσα σου προσφέρει το νέο Volvo. Και για να τα μάθεις πρέπει να κάνεις φροντιστήριο. Γιατί θα είναι λάθος να τα μαθαίνεις ενώ οδηγείς.

Ξέρετε τι είναι το “designed around you» :

Μεταφράστε το. Σχεδιασμένο γύρω από εσένα. Αυτό είναι το νέο V40. Οι Σουηδοί σέβονται την ιστορία τους και στο δείχνουν με κάθε τους τρόπο.

Παλιότερα αν και τα αυτοκίνητά τους είχαν από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, ωστόσο δεν είχαν φρέσκο ντηζάιν. Σήμερα οι Σουηδοί άλλαξαν ρότα και συνδυάζουν  το μοντέρνο design- χωρίς φυσικά να χάνουν τη σουηδική αντίληψη- εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο τα ήδη εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας.

Σχεδιαστικά το νέο Volvo έχει τα κοψίματά του στο πίσω μέρος, με το μεγάλο σκούρο κρύσταλλο στην πίσω πόρτα. Μαζί με τις  καμπύλες τονίζεται ακόμη περισσότερο το πίσω κομμάτι του αυτοκινήτου. Όταν παρουσιάσθηκε το αυτοκίνητο στη Γενεύη οι επικεφαλής της Volvo ανακοίνωσαν ότι στο θέμα της ασφάλειας είχαν μια ακόμη πρωτοτυπία. Και τι ήταν αυτό? Είπαν λοιπόν με έναν εύστοχο τρόπο ότι το V40 θα έχει αερόσακο για πεζούς. Ήταν ένα νέο σύστημα – μια παγκόσμια πρώτη- για προστασία των πεζών.

 

Το V40 χρησιμοποιεί και το σύστημα που έχουμε ήδη γνωρίσει στις εκδόσεις των V60 και S60 που ανιχνεύει τους πεζούς που σε πλησιάζουν. Όποιος σε πλησιάσει δεξιά η αριστερά αρχίζουν να χτυπούν τα καμπανάκια. Βέβαια το σύστημα αυτό κυρίως όταν βρίσκεσαι στο φανάρι γίνεται κουραστικό γιατί χτυπάει όταν σταματούν τα μηχανάκια. Μέχρι να ανοίξει το πράσινο – στην Ελλάδα μηχανάκια μπαίνουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα και δεξιά και αριστερά – ο βομβητής δεν σταματάει. Μπορείς να το απενεργοποιήσεις το σύστημα αν θέλεις αλλά γιατί να το κάνεις όταν στην τελική του μορφή αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο.

Το Volvo V40 με τον φουλ εξοπλισμό έχει  νέο σύστημα, που με την κατάλληλη υποβοήθηση μπορεί να διατηρήσει την πορεία του στη λωρίδα που κινείται. Αν βγάλεις φλας δεν υπάρχει παρέμβαση. Αν όμως ξεφύγεις από τη λωρίδα σου τότε αναλαμβάνει το σύστημα να σε επαναφέρει στην τάξη. Η καλύτερα να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Γίνεται δηλαδή  αυτόματη παρέμβαση προσφέροντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια.

Υπάρχει ακόμη και το  City Safety. Το σύστημα αυτό που έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο λειτουργεί για ταχύτητες μέχρι και 50 χιλιόμετρα και εξυπηρετεί κυρίως τους αφηρημένους οδηγούς που ξεχνιούνται εύκολα και αντιλαμβάνονται την τελευταία στιγμή τον μπροστινό τους που έχει σταματήσει.

Το σύστημα αυτό φρενάρει από μόνο του το αυτοκίνητο γλυτώνοντας τον οδηγό από δυσάρεστα αποτελέσματα.

Για το σύστημα που σε βοηθάει να παρκάρεις με τους ήχους δεν θα πω τίποτα. Χρειάζεται και αυτό και εξυπηρετεί κυρίως αυτούς που δεν μπορούν να μάθουν τις διαστάσεις του αυτοκινήτου που οδηγούν.

Το V40 της δοκιμής μας όπως είπαμε ήταν το diesel. Υπάρχουν εκδόσεις και με βενζίνη αλλά δεν βλέπω το λόγο γιατί να αγοράσεις το ίδιο αυτοκίνητο με βενζίνη όταν υπάρχει σε πετρέλαιο. Και όταν λέμε με πετρέλαιο να σας επισημάνουμε ότι ο diesel κινητήρας του είναι αθόρυβος. Αν δεν το πεις ότι είναι πετρέλαιο, οι επιβάτες χαμπάρι δεν παίρνουν. Δεν σας το λέμε έτσι στην τύχη. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα και όταν σταματήσαμε για ανεφοδιασμό τότε ο ένας από τους τρείς συνεπιβάτες μας κατάλαβε ότι δεν ήταν βενζινοκίνητο.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις – γιατί τώρα δεν είμαστε για να τρώμε κλήσεις- η έκδοση που είχαμε η diesel 1.6 αποδίδει  115 ίππους και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 190 χλμ/ωρα. Από 0-100 χρειάζεται  12,3 δευτ ενώ  η μικτή κατανάλωση αγγίζει τα 3,6 λίτρα/100 χλμ. . Το σημαντικό εκτός της χαμηλής κατανάλωσης είναι ότι οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνουν τα  94 γρμ/χλμ . Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται  τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο.

 

Related posts