Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
10 Αυγ 2022
Τεχνολογία

Volvo Ocean Race

 

 

 

Ενας μαραθωνιος πραγματικα δυσκολος και μονο για αντρες.Μην σπευσετε να πειτε ότι είναι φαλοκρατικο.Το Volvo Ocean Race είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια αθλητικό γεγονός στον κόσμο,ενας μαραθώνιος εννέα μηνών, που περνάει από τέσσερις ωκεανούς (Ατλαντικό, Ειρηνικό, Ινδικό και Ανταρκτικό) και πέντε ηπείρους (Ασία, Αφρική, Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Ευρώπη).

Λεμε είναι μονο για αντρες και εννοουμε δεν είναι για ολους εμας τους κοινους θνητους.Ειναι μια δοκιμασια για πολύ εμπειρους σκιπερς που δεν κανουν μια βολτα μεχρι την Μυκονο με το ιστιοπλιοκο τους αλλα κινδυνευουν πραγματικα αφου περνουν στις πιο ακραίες συνθήκες ιστιοπλοΐας.Η συνολική απόσταση είναι 39.270 ναυτικά μίλια και προκειται για το μεγαλυτερο  ιστιοπλοϊκό γεγονός στον πλανήτη.

 

Οσοι ενδιαφερονται να παρουν μια γευση ας διαβασουν παρακατω και ας γευτουν εστω και από  ένα ψυχρο κειμενο το τι προκειται να γινει. Το Volvo Ocean Race προβάλλει την τεχνολογία αιχμής που έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το σεβασμό στο περιβάλλον.Ενα από τα σκαφη είναι το Volvo Open 70 και είναι από  τα γρηγορότερα μονής καρίνας αγωνιστικά γιοτ στον κόσμο.Στον αγώνα συμμετέχουν ορισμένοι από τους καλύτερους ιστιοπλόους στον κόσμο.Εντεκα μέλη πληρώματος για κάθε σκάφος, ωθούνται στα όρια της ανθρώπινης αντοχής, καθώς η συνεχής παραμονή τους στους πιο δύσκολους για ιστιοπλοΐα ωκεανούς του κόσμου φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και τις 25 ημέρες.Οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν ακραίες θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -15 βαθμούς στον Ανταρκτικό ωκεανό έως 45 βαθμούς στον ισημερινό.Τρία μέλη της κάθε ιστιοπλοϊκής ομάδας πρέπει να είναι ηλικίας 30 ετών και κάτω. Αυτό επιτρέπει στους νέους ιστιοπλόους να αποκτήσουν εμπειρία από Volvo Ocean Race και βοηθάει στο να διασφαλιστεί η κληρονομιά του αγώνα.Ο αγώνας του 2011-2012 είναι ο 11ος που πραγματοποιείται.

Εκτός από τα σκέλη στους ωκεανούς, θα πραγματοποιηθούν παράκτιοι αγώνες μπροστά στα λιμάνια υποδοχής, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε πολύ κόσμο να παρακολουθήσει από όσο πιο κοντά γίνεται την πιο εντυπωσιακή επίδειξη ταχύτητας και τεχνολογίας, που τα σκάφη Volvo Open 70 μπορούν να προσφέρουν.Υπάρχουν 10 λιμάνια υποδοχής και βρίσκονται: Alicante (Ισπανία), Cape Town (Νότια Αφρική), Abu Dhabi (ΗΑΕ), Sanya (Κίνα), Auckland (Νέα Ζηλανδία), Itajai (Βραζιλία), Miami (ΗΠΑ), Lisbow (Πορτογαλία), Lorient (Γαλλία) και Galway (Ιρλανδία).Ο αγώνας ξεκινησε  από το Alicante της Ισπανίας στις 29 Οκτωβρίου του 2011 και τελειώνει στις 7 του Ιουλίου του 2012 στο Galway της Ιρλανδίας.

 

Στους προηγουμενους αγωνες

Το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας μονοκάρινων σκαφών κατέχει το Ericsson 4, από το 1ο σκέλος του αγώνα του 2008-09, που κάλυψε σε 24 ώρες 596,6 ναυτικά μίλια. Αυτό μεταφράζεται σε μέση ωριαία ταχύτητα 24,9 κόμβων.Μεταξύ των συμμετεχόντων στον αγώνα 2011-2012 βρίσκονται και 8 Ολυμπιονίκες, με 4 χρυσά και 4 ασημένια μετάλλια. Η ομάδα Telefónica έχει τους 5, ενώ η Abu Dhabi Ocean Racing έχει τους 3.Στον αγώνα φετος συμμετέχουν αθλητές από 15 χώρες: 20 NZL, 9 AUS, 8 FRA, 8 ESP, 5 ΗΠΑ, 5 GBR, 3 IRL, 3 RSA, 2 SWE, 2 ΗΑΕ, 1GER, 1 NOR, 1 BRA, 1 CHN, 1 BEL.

Πως συγκροτουνται τα πληρωματα

Skipper  / Καπετάνιος

Ο Skipper είναι επικεφαλής της ομάδας, καπετάνιος και διευθύνων σύμβουλος όλα σε ένα. Στον αγώνα έχει τον τελευταίο λόγο για τη στρατηγική και την τακτική και δουλεύει διαρκώς με τον Navigator. Η εμπειρία των Skipper εμφανίζει μεγάλη ποικιλία, με σύνηθες κοινό χαρακτηριστικό αρκετές διακρίσεις σε αγώνες του είδους και όχι μόνο. Οι Ολυμπιονίκες δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο μεταξύ των συμμετεχόντων ενώ οι περισσότεροι Skippers έχουν να παρουσιάσουν πολύ επιτυχημένες σταδιοδρομίες. Διακρίνονται ιδιαίτερα υπό πίεση και φτιάχνουν χαρακτήρα μένοντας πιστοί και ακλόνητοι στους στόχους, δίνοντας κίνητρα και στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας με τα οποία ασχολούνται διεξοδικά.

Έχουν την ευθύνη της διαχείρισης του budget και αυτή της επικοινωνίας με τους χορηγούς, ενώ παράλληλα ασχολούνται προσωπικά και με τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας.

 

Navigator / Πλοηγός

Η ευθύνη του Navigator είναι να εξασφαλίζει διαρκώς την καλύτερη δυνατή πορεία του σκάφους για να αξιοποιηθεί ο άνεμος και τα ρεύματα προκειμένου το σκάφος να πάει από το ένα σημείο στο άλλο, όσο γίνεται πιο γρήγορα. Ο Navigator διαθέτει και χειρίζεται ένα όλο και πιο προηγμένο οπλοστάσιο, σε όργανα και λογισμικό. Καθώς δεν υπάρχουν δεύτερα σκάφη για κάθε ομάδα και δεν επιτρέπονται οι δοκιμές πριν από τον αγώνα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα του Navigator στο να συλλέγει δεδομένα, να τα αναλύει και να τα επεξεργάζεται. Παραδοσιακά θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μέλη για την επιτυχία στο Volvo Ocean Race. Οι περισσότεροι πλοηγοί λατρεύουν τη μετεωρολογία και είναι ειδικοί στην ανάλυση αριθμητικών δεδομένων.

 

Watch Leader / Συντονιστής Πληρώματος

O Watch Leader έχει την ευθύνη της τοποθέτησης των μελών του πληρώματος στα πόστα όπου μπορεί να αποδώσει καλύτερα το κάθε ένα από αυτά. Δίνει τις εντολές για την αλλαγή των ομάδων σε θέσεις και τομείς ευθύνης ώστε να κρατάει το σκάφος τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα ανάλογα και με τις συνθήκες. Επιβλέπει τις εναλλαγές των ομάδων στις εργασίες του καταστρώματος, καθώς επίσης και τις αλλαγές στα πανιά του σκάφους. Σιγουρεύεται για την τήρηση του ωραρίου στις βάρδιες που συνήθως έχουν διάρκεια 4 ωρών.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της θέσης, είναι οι γνώσεις αναφορικά με τη διατήρηση της ταχύτητας του σκάφους, η αγωνιστική εμπειρία, καθώς επίσης και η ικανότητα να προβλέπει δύσκολες καταστάσεις και να τις προλαβαίνει.

 

Helmsman / Τιμονιέρης

Οι καλύτεροι πηδαλιούχοι στο Volvo Ocean Race είναι σημαντικά μέλη της εκάστοτε ομάδας. Έχουν έμφυτη την έκτη αίσθηση για το πώς να κατευθύνουν το σκάφος γρήγορα και κάτω από διαφορετικές συνθήκες για μεγάλες χρονικές περιόδους. Στην πραγματικότητα, είναι τουλάχιστον τέσσερα ή πέντε μέλη του πληρώματος που παίζουν το ρόλο αυτό και είναι σύνηθες ένας από αυτούς να είναι και ο Skipper. Όλοι τους είναι ικανότατοι πηδαλιούχοι και στις βάρδιές τους περνούν έως και 90% του χρόνου κρατώντας σφιχτά το τιμόνι, κατευθύνοντας το σκάφος.

Είναι σύνηθες οι Helmsmen να έχουν πολλές εμπειρίες και μεγάλα διαστήματα επιτυχημένης οδήγησης σκαφών υψηλών επιδόσεων, που καθιστά το “άγγιγμά” τους στα όργανα ελέγχου πολύ ελαφρύ και ακριβές.

 

Boat Captain / Καπετάνιος Βάρδιας

Η μεγαλύτερη ευθύνη του Boat Captain είναι να βεβαιωθεί ότι το σκάφος βρίσκεται διαρκώς σε άριστη λειτουργική κατάσταση για όλο τον αγώνα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, πρέπει να εξασφαλίζει πως οι εργασίες συντήρησης καθώς και οι όποιες επισκευές, γίνονται αποτελεσματικά και με τον καλύτερο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η απόδοση του σκάφους σε ποσοστό 100%. Βασικά στοιχεία της θέσης η βαθειά γνώση της ναυπηγικής αλλά και της ιστορίας στην εξέλιξη των σκαφών.

Ο Boat Captain πρέπει να γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια του σκάφους, διασφαλίζοντας ότι κάθε επισκευή ή συντήρηση ρουτίνας, γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στο σωστό χρόνο. Επιπλέον, ο Boat Captain έχει και την ευθύνη της συνεργασίας με τον επικεφαλής της ομάδας στην ακτή.

 

Trimmer

Τα πανιά παρέχουν την κινητήρια δύναμη για να ταξιδέψει το σκάφος στην προδιαγεγραμμένη πορεία και η ευθύνη του Trimmer είναι να έχουν τα πανιά ανά πάσα στιγμή το καλύτερο δυνατό σχήμα αλλά και άνοιγμα, προκειμένου η ταχύτητα του σκάφους να είναι η μεγαλύτερη ανάλογα και με τις συνθήκες.

Ο ρόλος του Trimmer είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και επιβάλει αδιάλειπτη συγκέντρωση για να διατηρηθεί στο σκάφος στην υψηλότερη δυνατή ταχύτητα.

 

Pitman

Ο Pitman ελέγχει όλες τις γραμμές των σχοινιών και τα δεσίματα, τα οποία στα ιστιοφόρα είναι εν πολλοίς ο ακρογωνιαίος λίθος για την κάθε λειτουργία. Έχει το ρόλο του συντονιστή μεταξύ του Helmsman και των ανθρώπων στην πλώρη.

Ο Watch Captain είναι αυτός που θα δώσει την εντολή αλλά ο Pitman οργανώνει τις κινήσεις του πληρώματος για να γίνει η επιθυμητή ενέργεια σωστά και σε κάθε της λεπτομέρεια. Ο Pitman έχει την ευθύνη να τραβηχτούν οι γραμμές των σχοινιών ή να απελευθερωθούν αντίστοιχα, δίνοντας διαδοχικές εντολές μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Στην ουσία, αυτός είναι που “χορογραφεί” τον εκάστοτε ελιγμό και κατευθύνει τα μέλη του πληρώματος για να υλοποιηθεί η εντολή του Watch Captain.

 

Bowman / Πλωριός

Ο Bowman είναι υπεύθυνος για όλα όσα συμβαίνουν στην περιοχή εμπρός από το κατάρτι. Βρίσκεται διαρκώς στην κόψη του ξυραφιού και όλη η δράση περνάει από τα χέρια του. Τα βασικά χαρακτηριστικά των κορυφαίων Bowmen είναι η αξιοπιστία, η ταχύτητα και η επιδεξιότητα, ενώ διακρίνονται για την ψυχραιμία τους καθώς επίσης και για τη δύναμη και την ευκινησία που πρέπει να επιδεικνύουν.

Από πολλές απόψεις ο κάθε Bowman δίνει ένα δικό του αγώνα καθώς κατά τη διάρκεια του Volvo Ocean Race οι αλλεπάλληλες αλλαγές πανιών και οι ελιγμοί, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την ικανότητά τους. Η πίεση είναι μεγάλη και οι Bowmen εργάζονται εκτεθειμένοι στα στοιχεία της φύσης και βρίσκονται στην πιο επισφαλή θέση πάνω στο σκάφος.

 

Media Crew Member (MCM) / Υπεύθυνος ΜΜΕ

Δύο είναι τα στοιχεία που βοήθησαν στην επέκταση της τηλεοπτικής κάλυψης του αγώνα: η μετάβαση στην εποχή της High Definition εικόνας και η ενσωμάτωση ενός εκπροσώπου των media στα πληρώματα των σκαφών που λαμβάνουν μέρος – του Media Crew Member (MCM). Οι MCM βρίσκονται στην πλεονεκτικότερη θέση για την περιγραφή εκ των έσω του αγώνα αλλά και της εμπειρίας συνολικά. Αποστολή τους έχουν την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα αλλά και για τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα, παρέχοντας 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα πληροφόρηση μέσα από τα σκάφη, μέσω βίντεο HD, ηχητικών κλιπ, φωτογραφιών αλλά και γραπτών ανταποκρίσεων για τις ανάγκες κάθε είδους ΜΜΕ.

 

Σκέλη στους Ωκεανούς

Το Volvo Ocean Race 2011- 2012 αποτελείται από εννέα σκέλη στους ωκεανούς μεταξύ των 10 λιμανιών υποδοχής, που στο σύνολό τους συμπληρώνουν τα 39.270 ν.μ. του αγώνα. Τα Volvo Open 70 και τα επαγγελματικά πληρώματά τους, θα δώσουν μάχη μεταξύ τους σε όλες τις δύσκολες περιοχές όπου θα κινηθεί ο αγώνας. Από τα παγωμένα νερά του Ανταρκτικού Ωκεανού, μέχρι τις ακραίες θερμές συνθήκες που προβλέπεται να αντιμετωπίσουν στον Ατλαντικό. 

 

 

Παρακολουθήστε τους αγώνες ζωντανά και από κοντά

Για πρώτη φορά, οι 10 αγώνες αυτοί θα καλυφθούν με ζωντανές τηλεοπτικές παραγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο από το ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο IMG Media. Αναλυτικά οι τηλεοπτικές μεταδόσεις για όλα τα κανάλια παγκοσμίως που θα αφορούν τον αγώνα και όλες τις παράλληλες δραστηριότητες του Volvo Ocean Race 2011-2012 θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα www.volvooceanrace.com / tvschedule. Όλοι οι αγώνες στα λιμάνια θα αναμεταδίδονται ζωντανά διαδικτυακά στο κανάλι του αγώνα που έχει δημιουργηθεί στο YouTube  www.youtube.com/user/volvooceanracevideos, καθώς επίσης και στο www.volvooceanrace.com. Κάθε σκάφος θα έχει εν πλω κάμερα και οπερατέρ, ενώ με σταθερά εγκατεστημένες κάμερες θα καταγράφεται όλη η δράση. Επιπλέον θα υπάρχουν ελικόπτερα που θα ακολουθούν το στόλο από ψηλά για να υπάρχουν και τα σχετικά τηλεοπτικά πλάνα, καθώς και κάποια φουσκωτά σκάφη που θα μας μεταφέρουν εικόνα ανάμεσα από τα σκάφη. Έχουν προβλεφθεί κάρτες γραφικών 2D και 3D για να μπορεί να παρακολουθεί κανείς με ακρίβεια τη θέση των σκαφών του αγώνα και ιδιαίτερα μέσα στα λιμάνια, όπου θα είναι δυνατή η επιλογή από τον θεατή της γωνίας λήψης για την εικόνα που θα φτάνει στο δέκτη του. Έτσι, ακόμα και από το σπίτι, θα μπορεί όποιος θέλει να βρεθεί όσο πιο κοντά γίνεται στο μεγάλο αυτό παγκόσμιο ιστιοπλοϊκό γεγονός.

 

 

Ενδιαφέροντα στοιχεία

  • Ύψος του ιστού: 31,5 μέτρα (103.3ft) από την επιφάνεια του νερού. Όσο και το άγαλμα του Ιησού (Christ the Redeemer), στο Rio de Janeiro της Βραζιλίας (χωρίς το βάθρο του).
  • Συνολικό μήκος σκάφους: 21,5 μέτρα (70ft). Μεγαλύτερο κατά ένα μέτρο από τη Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας.
  • Χώρος: Δύο κυβικά μέτρα ανά άτομο, που ισοδυναμεί με τη διαβίωση σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
  • Ταχύτητα: Τα Volvo Open 70 μπορούν και ξεπερνούν τους 40 κόμβους (45.98mph/74kmh).
  • Το μεγαλύτερο σε επιφάνεια πανί σε ένα Volvo Open 70, το spinnaker, είναι 500 τετραγωνικά μέτρα. Αυτό ισοδυναμεί με την επιφάνεια δύο γηπέδων τένις.
  • Το κάθε σκάφος μπορεί να μεταφέρει 17 πανιά. Για τους παράκτιους αγώνες επιπλέον 2 spinnakers, με εξαίρεση τα πανιά για τις καταιγίδες (stormsails).
  • Υλικό κατασκευής: Τα Volvo Open 70 είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
  • Τα ανθρακονήματα είναι ελαφρά σανξύλο με αντοχή χάλυβα.
  • Κάμερες: υπάρχουν επτά σε κάθε σκάφος, συμπεριλαμβανομένων πέντε σταθερών – που καλύπτουν το μπροστινό και το πίσω μέρος, ενώ υπάρχει και δυνατότητα περιστροφής 360°. Σε κάθε σκάφος θα υπάρχουν επιπλέον δύο κάμερες χειρός, που θα τις χειρίζονται οι MCM.
  • Το μέγιστο βάρος του σκάφους είναι 7.400 κιλά και ισοδυναμεί με το βάρος δύο Αφρικανικών ελεφάντων.
  • Το αντίβαρο της ανακλινόμενης καρίνας ισοδυναμεί με 70 άτομα πλήρωμα που κάθονται στην αντίστοιχη πλευρά του σκάφους.
  • Το Volvo Open 70 ζυγίζει συνολικά  14,5 τόνους με 4,5 μέτρα βύθισμα και  5,7 μέτρα πλάτος.

 

Related posts