Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
28 Μαρ 2024
Auto-Moto

To Toledo 1.6 TDi μας “κλείνει” πονηρά το μάτι

 

Γράφει ο Πέρης Χαλάτσης

 

Το Toledo της περασμένης γενιάς δεν είχε καμιά τύχη. Έπρεπε κάτι να γίνει για να μπει στον ανταγωνισμό. Αν με ρωτούσε κάποιος,  ποια ήταν η γνώμη μου, για το περασμένης γενιάς Toledo, και μόνο από την αργοπορία στην απάντηση και το μορφασμό του προσώπου , έφτανε για να αλλάξει γνώμη.

Όμως το μαγικό ραβδάκι στο νέο -4ης  γενιάς- Toledo έφερε την ανατροπή. Θέλετε να πούμε ότι το Rapid της Skoda έπαιξε ρόλο; Μπορεί και να το πούμε. Ήταν το πρότυπο του νέου σχεδιαστή; Μπορεί και να ήταν. Αν εξαιρέσουμε τη μάσκα και τα μπροστινά φωτιστικά ανάμεσα στο Rapid  και στο νέο Toledo , όλα τα άλλα ταιριάζουν.

Ας μην μείνουμε όμως εκεί. Ας προχωρήσουμε λίγο πιο πέρα. Γιατί το νέο Seat Toledo 1.6 TDi  μπαίνει άνετα τώρα στη λίστα των  αυτοκίνητων  που μπορούν να συζητηθούν από έναν οικογενειάρχη.

Το νέο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε μας «έκλεισε» πονηρά το μάτι αφού μας άρεσε. Και μας άρεσε όχι τόσο γιατί είναι οικονομικό αλλά γιατί είναι ταξιδιάρικο.

Φορτώστε το όσο θέλετε. Δεν θα σας προδώσει. Οδηγείστε το σε άσφαλτο, σε χώμα, σε ανηφόρες και κατηφόρες. Θα σας βγάλει ασπροπρόσωπο. Θα μετακινηθείτε χωρίς να κουραστείτε και προπάντων άνετα. Το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων είναι η λύση , είναι η δημιουργία του άνετου εσωτερικού. Τέσσερις η ακόμη και πέντε άτομα δεν θα παραπονεθούν. Είναι ευρύχωρο το εσωτερικό του και αυτό βοηθάει τον οικογενειάρχη στην επιλογή του. Εσωτερικά το ταμπλό του οδηγού δεν έχει κάτι το παραπάνω από όσα χρειάζεται ο οδηγός. Ούτε πλούσιο ούτε σπαρτιάτικο. Απλά «καθώς πρέπει».

Για το χώρο των αποσκευών, μάλλον καλή γνώμη σχηματίσαμε. Πρώτον γιατί τα 550 λίτρα είναι αρκετά για μεγάλες αποσκευές τεσσάρων ενηλίκων και δεύτερον αν ξαπλώσουν τα καθίσματα τότε γίνεται …ένα μεγάλο βαν με 1490 λίτρα ωφέλιμου χώρου.

Ο οδηγός βολεύεται εύκολα . Το τιμόνι ρυθμίζεται και καθ ύψος και κατά βάθος. Είναι δουλειά μερικών δευτερολέπτων για να βρεις την ιδανική σου θέση. Τα χειριστήρια όλα είναι εύκολα στη χρήση τους . Το Toledo έχει ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά πίσω και φυσικά ένα πολύ καλό κλιματιστικό σύστημα.

Με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κάναμε μονορούφι 350 χιλιόμετρα χωρίς καμιά στάση. Οι μόνες στάσεις που κάναμε ήταν στα γκισέ των διοδίων που δόξα το Θεό είναι πολλά.

Αξιόπιστος ο κινητήρας TDi .Μας άρεσε το τράβηγμα και η ροπή του

Περισσότερα πληρώσαμε στα διόδια παρά στα καύσιμα. Με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 1600 κ.εκ σε έκδοση  ΤDI  δεν έφτασε στη μέση η βελόνα του δείκτη. Περισσότερα πληρώσαμε στα διόδια παρά στα καύσιμα. Ο κινητήρας που προέρχεται από το γκρουπ της Volkswagen αποδίδει 105 ίππους. Μας εντυπωσίασε η ροπή του (250 Nm) που αρπάζει από τις 1500 σ.α.λ.

Δεν το μετρήσαμε σε επιτάχυνση από 0-100 . Είπα απλά ότι μου άρεσε. Επίσημα το εργοστάσιο δίνει από 0-100 μόλις  10,4΄΄.

Στην εθνική οδό με το τσιμεντένιο διάζωμα και τις τρείς λωρίδες , το φτάσαμε χωρίς πολλά πολλά στα 183 χιλιόμετρα. Ίσως αν επιμέναμε να φτάναμε και τα 190 χιλιόμετρα.

Αλλά δεν χρειάσθηκε. Αυτό που έχει σημασία  είναι ότι το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα, δεν σου βγάζει το λάδι για να κάνεις μια προσπέραση και είναι φοβερά οικονομικό. Πηγαίνοντας πάντα πάνω από 130  στην εθνική οδό και φυσικά χρησιμοποιώντας στους επαρχιακούς δρόμους πολύ χαμηλές ταχύτητες,  δεν ξεπεράσαμε τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν και θα προτιμούσαμε ένα 6άρι σασμάν, μπορώ να πω ότι το μηχανικό κιβώτιο των πέντε ταχυτήτων  δεν είναι κουραστικό ενώ έχει ένα καλό σε αίσθηση κούμπωμα.

Είπα ότι δεν μας κούρασε στο οδήγημα και δεν κουράστηκαν ούτε και οι άλλοι τρείς επιβάτες παρά τη σκληρή ανάρτηση που «φοράει». Προσωπικά η σκληρή ανάρτηση μου άρεσε αφού ενισχύει την ακαμψία του αμαξώματος . Και ειδικά όταν περνάς τον Δομοκό που είναι γεμάτος στροφές τότε θέλεις καλή ακαμψία.

Τα φρένα του – δίσκοι  μπροστά  πίσω-  παρά τη συνεχόμενη χρήση στις κατηφορικές στροφές, ούτε άναψαν ούτε έδειξαν σημάδια κόπωσης.

Για αυτούς που θέλουν  να ξέρουν πόσο είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 μπορώ να πω ότι είναι σε καλά επίπεδα αφού δεν ξεπερνούν τα 114 γρμ./χλμ.

Ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων
Με προσεκτική οδήγηση περνάει ακόμη και το ποτάμι

‘Ένα πράγμα δεν μας άρεσε. Φαίνεται ότι ο σχεδιαστής του νέου Toledo να ήταν ψηλός. Γιατί ένας κοντός είναι αδύνατον να κλείσει με ευκολία το πόρτ παγκαζ. Θα έπρεπε να υπήρχε μια λαβή για τους κοντούς. Διαφορετικά πρέπει να σηκώνεσαι στις μύτες για να το πιάσεις από πάνω και να το κλείσεις. Και ακόμη ίσως θα χρειάζονταν κάποιες πινελιές με πιο ανοικτά χρώματα στα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Όπως όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έτσι και το Toledo TDi διαθέτει κίτ ρεζέρβας και όχι εφεδρικό ζαντολάστιχο
Ακόμη και μπασκετμπολίστες χωράνε πίσω

Κατά τα άλλα όλα καλά. Και μπορούμε να πούμε ότι επιτέλους η Seat με το Toledo 4ης γενιάς, απέκτησε ταυτότητα. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει κατεβάσει την τιμή και έχει ανεβάσει το επίπεδο. Δηλαδή ενώ σήμερα δεν θα έκανα κανέναν μορφασμό αν κάποιος με ρωτούσε τη γνώμη μου, απεναντίας θα του το πρότεινα αφού η τιμή του στα 15.000 και κάτι ( με το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης φυσικά ) , είναι δελεαστική.

Related posts