Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Φεβ 2024
Απόψεις

Το τέλος του έντυπου τύπου


 Απο τον Πέρη Χαλάτση
Το 90% των νέων που ψάχνουν καθημερινά την ενημέρωσή τους, χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ηλεκτρονική λύση. Κυρίως  μέσα από τα laptop, τα  iphone, τα  ipad,  και τα tablet. Η  ενημέρωση τους σπάνια  γίνεται με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο του έντυπου τύπου.
Δυο είναι οι λόγοι.
Ο πρώτος είναι η οικονομία. Η ενημέρωση ηλεκτρονικά είναι δωρεάν ενώ για τις  εφημερίδες  απαιτούνται χρήματα.
Ο δεύτερος είναι η άμεση ενημέρωση. Συμβαίνει κάτι στις 11 και στις 11.05 έχει ανέβει στο διαδίκτυο η πρώτη είδηση. Η ίδια είδηση με κάποια σχόλια θα τυπωθεί στην εφημερίδα μετά από αρκετές ώρες. Παλαιότερα οι εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας στο εξωτερικό, στα μεγάλα γεγονότα έκαναν έκτακτες εκδόσεις. Σήμερα δεν συμφέρει.
Και είναι λογικό να μην συμφέρει γιατί σήμερα οι κυκλοφορίες είναι πολύ μικρότερες. Οι  παραδοσιακοί αναγνώστες που είναι μεγάλης ηλικίας διαρκώς μειώνονται. Ότι θέματα και αν βάλουν δεν μπορούν να πείσουν τους νέους ότι η εφημερίδα θα τους προσφέρει έγκαιρη ενημέρωση.
Άλλωστε και εσείς  καταλαβαίνετε τους λόγους.
Παλαιότερα σε κάθε μεγάλο γεγονός δεν υπήρχε περίπτωση οι εφημερίδες με κύρος να μην έκαναν αποστολή. Πλήρωναν καλά τους ρεπόρτερ για να καλύψουν τα μεγάλα δημοσιογραφικά γεγονότα. Σήμερα όλα άλλαξαν. Ελάχιστες είναι οι εφημερίδες που κάνουν αποστολές. Οι οικονομικοί σύμβουλοι αποφασίζουν για  τους προϋπολογισμούς  και είναι αυτοί που αποφασίζουν σήμερα για μια αποστολή. Δεν το αποφασίζει ο αρχισυντάκτης η ο διευθυντής αλλά ο οικονομικός διευθυντής.  Είναι όμως  δυνατόν με αυτόν τον τρόπο, να λειτουργήσει σωστά μια εφημερίδα;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ.
Οι νέοι μιντιάρχες που βλέπουν μπροστά είναι αυτοί που διαθέτουν το χρήμα για να κάνουν την αλλαγή από τον έντυπο στον ηλεκτρονικό τύπο. Αυτός είναι το μέλλον.
Στη Μεγάλη Βρετανία ο εκδοτικός οίκος Pearson πούλησε την “Financial Times” στον ιαπωνικό όμιλο Nikkei. Οι ιάπωνες έδωσαν μετρητά 1.2 δις ευρώ.
Στην Ιταλία η εταιρία  Itedi  ( ανήκει στον όμιλος της Fiat ) που έχει την εφημερίδα “La Stampa” , ανακοίνωσε συγχώνευση με την εφημερίδα “La Repubblica”  που ανήκει στο Gruppo Editoriale L Espresso.
Τι σημαίνει αυτό; Επειδή οι κυκλοφορίες έχουν πέσει κατακόρυφα, οι δύο εταιρίες ένωσαν τις δυνάμεις τους και μείωσαν  με αυτόν τον τρόπο τα λειτουργικά έξοδα κατά 40 έως 50% . Απολύσεις δηλαδή. Οι δύο όμιλοι που ενώθηκαν στην Ιταλία ρίχνουν το βάρος τους στην ηλεκτρονική ενημέρωση.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ακόμη ότι εκτός  της κάθετης πτώσης στις κυκλοφορίες  των εφημερίδων , υπάρχει και κάθετη πτώση στις διαφημίσεις. Είναι λογικό να μην τα βγάζουν πέρα οι παραδοσιακοί εκδότες. Έπρεπε λοιπόν να γίνουν ριζικές αλλαγές στην ενημέρωση αφού και  οι διαφημιστικές εταιρίες τα λίγα χρήματα που έχουν για να διαχειριστούν τα δίνουν στην τηλεόραση και στις ηλεκτρονικές εκδόσεις.
Καλύτερα λοιπόν είναι οι εκδότες να ενώνουν τις δυνάμεις τους  και να βρίσκονται μέσα στο παιχνίδι παρά να βάζουν λουκέτο.
Ό Στίβεν Γκλόβερ, συνιδρυτής της “Independent” δεν άντεξε. Έπρεπε να γίνει στροφή στην ενημέρωση. Η έντυπη έκδοση δεν ήταν βιώσιμη. Η παραδοσιακή πλατφόρμα της ενημέρωσης πέθανε.
Ελάχιστοι είναι αυτοί που θα επιβιώσουν με συντηρητικές κινήσεις. Αντίθετα με τον έντυπο τύπο τα ειδησεογραφικά ΜΜΕ που θα επιβιώσουν είναι στην ηλεκτρονική έκδοση. Υπάρχουν δεκάδες γνωστές εφημερίδες στην Ευρώπη που κράτησαν τον τίτλο τους και τον μετέτρεψαν σε ηλεκτρονική μορφή.
Οι παλιότεροι θα ξέρετε ότι η “Financial Times Deutchland” όπως και η “ Frankfurter Rundschau” έβαλαν λουκέτο.  Το ίδιο και η γαλλική “ Le Soir” . Εκατοντάδες άλλες εφημερίδες μικρότερης κυκλοφορίας μόλις σταμάτησαν οι διαφημίσεις έδειξαν τα σημάδια ασθένειας. Ακόμη και η ισπανική “El Pais” ετοιμάζεται να διακόψει την έντυπη έκδοση και να μετατραπεί σε ιντερνετική.
Από τη μια οι διαφημίσεις και από την άλλη εμείς, οι ίδιοι οι αναγνώστες, που υιοθετήσαμε την ηλεκτρονική ενημέρωση , βοηθήσαμε στην κατάρρευση του έντυπου τύπου.
Αντίθετα βλέπουμε τις ηλεκτρονικές εκδόσεις να εκτοξεύονται. Κάθε χρόνος που έρχεται ολοένα και περισσότεροι  αναγνώστες υιοθετούν την ενημέρωση στα ηλεκτρονικά μέσα.
Εάν οι μεγάλες εφημερίδες με άποψη κρατήσουν τους έγκριτους δημοσιογράφους  τους  στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τότε θα κάνουν χρυσές δουλειές.

Related posts