Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Ιούλ 2021
Ελλάδα

“Το πρόβλημα με τους μη νόμιμους τίτλους σπουδών το κληρονομήσαμε”

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τους μη νόμιμους τίτλους σπουδών που πιστοποιούν επαγγελματική επάρκεια είναι ένα πρόβλημα που δεν δημιούργησε η σημερινή κυβέρνηση. Έχει δημιουργηθεί εδώ και 15-20 χρόνια… Το κληρονομήσαμε και είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε λύση», δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, και επιρρίπτει ευθύνες στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι, ενώ το γνώριζε και ο ίδιος όταν ήταν υπουργός, δεν έκανε κάτι. «Είναι γνωστό και όταν ήταν υπουργός Δημόσιας Διοίκησης ο κ. Μητσοτάκης, το γνώριζε το θέμα αυτό. Υπήρχε νομοθετική πρόβλεψη από την εποχή της ΝΔ, που δεν εφαρμόστηκε, ούτε από τη ΝΔ, ούτε από το ΠΑΣΟΚ. Το έβαλαν κάτω από το χαλί. Εμείς, δεν το βάζουμε κάτω από το χαλί. Το αντιμετωπίζουμε στο πλαίσιο της νομιμότητας, χωρίς αγριότητες και λαϊκισμούς», τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φίλης αναφερόμενος στο νόμο της Μαριέτας Γιαννάκου, όταν ήταν υπουργός Παιδείας (ν.3577/2007 -Α΄ 130), σημειώνει: «Παρόλο που υπήρξε πρόβλεψη της κ. Γιαννάκου με νόμο, δεν υλοποιήθηκε αυτός ο νόμος από τις μετέπειτα κυβερνήσεις. Συνεπώς, είμαστε αναγκασμένοι να λειτουργήσουμε με βάση τη νομιμότητα -σύμφωνα με τον συγκεκριμένο νόμο- και να προχωρήσουμε στη διαδικασία αυτή». Απαντώντας, σε ερώτηση σχετικά με πρόβλεψη των πειθαρχικών διατάξεων του υπαλληλικού κώδικα, ακόμη και για απόλυση, σε περίπτωση πλαστού πτυχίου, ο υπουργός Παιδείας αναφέρει: «Αν υπάρχει πλαστό πτυχίο και διαπιστωθεί με βάση τη διαδικασία που υπάρχει, διαπιστωθεί ονομαστικά όμως, και υπάρξει καταλογισμός προσωπικός, βεβαίως θα ισχύσουν οι διαδικασίες αυτές».
Διάλογος για την Παιδεία
Μιλώντας για τα επόμενα βήματα του υπουργείου, καθώς ολοκληρώνεται ο διάλογος για την Παιδεία, ο κ Φίλης εξηγεί: «Υπάρχουν προτάσεις που πρέπει να ιεραρχηθούν με βάση τις δυνατότητες, και τις θεσμικές και τις οικονομικές. Ευθύνη του υπουργείου είναι να αξιοποιήσει αυτό το υλικό προκειμένου να γίνουν βήματα για το14χρονο υποχρεωτικό σχολείο και για τη διαμόρφωση του ενιαίου χώρου έρευνας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπάρχουν πολλά ζητήματα αλλαγών, για παράδειγμα το θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και της εκπαίδευσης των πτυχιούχων των πανεπιστημιακών σχολών για να γίνουν εκπαιδευτικοί. Είναι ζητήματα κεντρικά στον προβληματισμό μας. Επίσης, η απόδοση μεγαλύτερης αυτονομίας στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Να σταματήσει να λειτουργεί όπως τόσα χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα -είναι ένα πολύ συγκεντρωτικό σύστημα. Δείχνουμε εμπιστοσύνη, και θα δείξουμε ακόμη περισσότερη, στο σύλλογο των καθηγητών και στην αποκεντρωμένη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, διασφαλίζοντας, βεβαίως, τους όρους της ισοτιμίας, κάτι που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον του κράτους για την οικονομική στήριξη της εκπαίδευσης πρέπει να είναι αμείωτο και αυξανόμενο».
Προσλήψεις εκπαιδευτικών
Για το θέμα των προσλήψεων εκπαιδευτικών ο κ Φίλης επιμένει: «Τώρα που τελείωσε η αξιολόγηση και μπαίνουμε σε έναν ορίζοντα δυνατοτήτων να βγούμε από την κρίση, στο ξέφωτο της ανάπτυξης, είναι προφανές ότι θα πάρουμε πρωτοβουλίες. Είναι δέσμευση της κυβέρνησης, τρεις τομείς, όπως είναι η Υγεία, η Παιδεία, και η Κοινωνική Αλληλεγγύη, να ενισχυθούν οικονομικά. Είναι εξαγγελία και τοποθέτηση μας. Θα γίνουν διορισμοί». «Εάν δεν υπήρχε σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και εφαρμοζόταν το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, τότε θα είχαμε 1,9% του ΑΕΠ δαπάνες δημόσιες για την εκπαίδευση, ενώ τώρα έχουμε 2,8 και θα αυξηθεί», υπογραμμίζει.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Related posts