Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Φεβ 2024
Πολιτισμός

«ΤΟ ΠΗΡΟΥΝΙ» μια κατάμαυρη κωμωδία που αξίζει να δείτε

 Γράφει η Μαίρη Γκαζιάνη

Το έργο παραπέμπει στα ωραία χρόνια της γενιάς του ΠΑΣΟΚ, της ευημερίας των ’80ς, της πατριαρχίας, του κιτς, της μίζας και της λαμογιάς

Το σκηνικό παραπέμπει στο σπίτι ΄μιας νεόπλουτης οικογένειας σε προάστειο της Θεσσαλονίκης. Ο πατέρας Αποστόλης, η μητέρα Ζαμπέτα, η κόρη Φιόνα και η οικιακή βοηθός Μιλένα περιμένουν τον μέλλοντα γαμπρό Αλέξανδρο με τους γονείς του.

Ο Αποστόλης Παλιούρας διατηρεί αλυσίδα με γραφείο τελετών με όνειρο να την επεκτείνει στην Αθήνα.

Η σύζυγος δεν χάνει ευκαιρία να προβάλλει το νεοπλουτισμό της.

Η κόρη  αδημονεί για τον ερχομό του αρραβωνιαστικού

Και η Μιλένα προσπαθεί να ισορροπεί την κατάσταση.

Η οικογένεια Παλιούρα χαρακτηρίζεται από επιδειξιομανία, κακογουστιά, κουτοπονηριά, ημιμάθεια. Αντιμετωπίζουν ρατσιστικά τη Μιλένα, είναι διψασμένοι για καταξίωση και κοινωνική αναγνώριση

Ο Αλέξανδρος καταφτάνει από την Αθήνα μόνο με τον πατέρα του Αιμίλιο Δοξιάδη. Πρόξενος ο πατέρας, ο γιος «ψάχνεται».

Προβάλλεται η ευγενής ανωτερότητα των σπουδών και των στελεχών σε ανώτερες δημόσιες επαγγελματικές θέσεις.

Η μητέρα του Αλέξανδρου, στέλεχος υπουργείου, είναι απούσα, λόγω έκτακτου συμβουλίου. Κι όσο ο σύζυγός της προσπαθεί να την εντοπίσει, δίνεται η ευκαιρία στα μέλη της ομήγυρης να αποκαλύψουν τον κρυφό εαυτό τους.

Και οι δυο γονείς θέλουν να «καλοπαντρέψουν» τα παιδιά τους. Οι μεν για να αποκτήσουν «ευγενή» συγγένεια και οι δε από συμβιβασμό στο «ψάξιμο» του γιου τους.

Και οι δυο πλευρές καυχώνται για τα επιτεύγματά τους. Ο Παλιούρας για τα γραφεία τελετών και τη δημιουργία του rouf garden και ο Δοξιάδης για τις θέσεις του ως πρόξενος σε χώρες ανά τον κόσμο και κυρίως στην Ουάσιγκτον. Η έπαρση είναι η οδός επικοινωνίας τους.

Όμως, άλλο το είναι κι άλλο το φαίνεσθαι.

Η προβαλλόμενη εικόνα αποτελεί τη βαθιά επιθυμία του εαυτού ή μιας κατάστασης που επιδιώκουν να γίνεται αποδεκτή από τους άλλους.

Ο συγγραφέας τούς αφήνει να παρασύρονται από την ακόρεστη δίψα τους για επιβολή του νεοπλουτισμού από τη μια οικογένεια και την ευγενή ανωτερότητα από την άλλη, ώσπου να τους αναγκάσει στην εξομολόγηση της αλήθειας τους.

Υπάρχουν στιγμές που παγώνει η σκηνή, ώστε ένας ένας να συστηθούν στο κοινό με τον πραγματικό εαυτό του. Κρυμμένες αλήθειες έρχονται στην επιφάνεια καθώς γδύνουν την ψυχή τους και τις πραγματικές ανάγκες της.

Η αφανής παρουσία της μητέρας του Αλέξανδρου έρχεται με τη φωνή της να δώσει το δικό της στίγμα και να οδηγήσει στο φινάλε.

Ο Χάρης Ρώμας έγραψε ένα έργο όπου αναδεικνύονται όλες οι αρνητικές πλευρές του νεοέλληνα και ιδιαίτερα του νεόπλουτου.

Ο Δημήτρης Καρατζιάς πήρε στα χέρια του το θεατρικό κείμενο και σκηνοθέτησε μια κατάμαυρη κωμωδία. Οι ερμηνείες των ηθοποιών ανταποκρίθηκαν στα μέγιστα ώστε ο θεατής ν΄ απορροφηθεί  από τους διαλόγους που αποδίδονται άλλοτε με σοβαρότητα κι άλλοτε με χιούμορ.

Οι ηθοποιοί στέκονται αξιοπρεπώς στους ρόλους τους δίχως να υπερβαίνουν η να υπολείπονται από τα όρια της υποκριτικής που απαιτεί η παράσταση. Ισάξια κι ισότιμα αντιμετωπίζουν τους χαρακτήρες που υποδύονται. Είναι πολύ ευχάριστο να βλέπεις ένα έργο να υποστηρίζεται από τους ηθοποιούς με σεβασμό στην υποκριτική τους τέχνη και αυτό ακριβώς συμβαίνει στη συγκεκριμένη παράσταση.

Το σκηνικό, η μουσική και τα κοστούμια συντελούν στη δημιουργία της ατμόσφαιρας του νεοπλουτισμού της δεκαετίας του ΄80.

Αξίζει να την παρακολουθήσετε!

Περισσότερα για την παράσταση στον παρακάτω σύνδεσμο

https://now24.gr/ta-80s-epistrefoun-ston-poluxoro-vault-me-ti-mayri-komodia-tou-xari-roma-to-piroyni/?fbclid=IwAR343OSNGQySoyX60zgdM-4fgQ8qgJIovpkr7JsFwydQuyfuIYFgf3-bLfs

 

 

 

Related posts