Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Νοέ 2020
Auto-Moto

Το μικρό Fiat 500 “μεγάλωσε” βαφτίστηκε “Χ” και έγινε άνετο οικογενειακό ΙΧ

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Κάθε αυτοκίνητο έχει και τον οπαδό του. Και όπως γνωρίζετε, οι οπαδοί  είναι κολλημένοι με την ομάδα τους και δεν την αλλάζουν με  τίποτα. Κάπως έτσι γίνεται σήμερα και με τα αυτοκίνητα.  Υπάρχουν άνθρωποι που ξεκίνησαν με μια εταιρία και την ακολουθούν για χρόνια. Μάλιστα παραβλέπουν κάποια τρωτά σημεία και ξεπερνούν τα μικρά  εμπόδια.

Θα αναφέρουμε σήμερα την περίπτωση της Fiat . Οι οπαδοί του μικρού  Fiat πέρασαν αρκετές αλλαγές πού όμως η αρχική φιλοσοφία ήταν ίδια. Θα σας θυμίσουμε τα μικρά Φιατάκια ,τα 500αράκια και μετά τα Cinquecento η τα Seicento.

Οι Ιταλοί προβληματίσθηκαν αρκετά με την καινοτομία που έπρεπε να κάνουν. Γιατί οι φανατικοί της σειράς 500 έκαναν οικογένειες και απέκτησαν παιδιά. Και για να μην τους χάσουν από πελάτες έκαναν το επόμενο βήμα και κατασκεύασαν το 500Χ .

Ποια λοιπόν είναι η διαφορά ανάμεσα στο 500 και το 500Χ ; Για να μην σας μπλέξουμε με τις λεπτομέρειες θα σας πούμε τη σπουδαιότερη διαφορά. Είναι οι δύο πόρτες που προστέθηκαν και έκαναν το μικρό 500αράκι μεγαλύτερο και άνετο για μια τετραμελή οικογένεια . Και φυσικά πιο όμορφο από το 500L .

Πήραμε το Fiat  500Χ  – που  «πλασάρεται» στην ευρεία έννοια των οχημάτων ελευθέρου χρόνου-  και το συγκρίναμε με το μικρότερο αδελφάκι του. Οι διαστάσεις του 500 Χ είναι εντυπωσιακές. Ίδιο αυτοκίνητο με το 500 L αλλά «τραβηγμένο» αρκετά. Οι  εξωτερικές διαστάσεις του είναι : Μήκος  4.24 μ,  πλάτος 1.97 μ. και ύψος 1.60 μ.

Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα ( και πέντε χωράνε) με τις αποσκευές τους. Ο ωφέλιμος χώρος των αποσκευών  φτάνει τα 350 λίτρα. Βέβαια για τέσσερα άτομα – για μια οικογένεια δηλαδή- δεν θα έλεγα ότι είναι ικανοποιητικός. Θα χωρέσουν τα μπαγκάζια αλλά με αρκετές …υποχωρήσεις.

Ο οδηγός κάθεται άνετα όσο ψηλός και αν είναι. Δεν μας άρεσε  η «σκαλωτή» ρύθμιση της πλάτης. Όμως αυτό δεν πάει να πει ότι δυσκολεύεται ο οδηγός να  βρει την  ιδανική του θέση .

Άνετα κάθεται και ο συνοδηγός. Άνετος είναι και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες μόνο οι ψηλοί θα διαμαρτυρηθούν για τα κεφάλια τους που αρκετές φορές ακουμπάνε στο «ταβάνι».

Στο δρόμο το Fiat 500X οδηγείται άνετα  χωρίς να κουράζει. Έχει καλή κύλιση στην άσφαλτο. Στα θετικά του θα προσθέσουμε την ποιότητα κατασκευής του αλλά και τη γενικότερη οδική συμπεριφορά του.

Κάτω από το  καπό υπάρχει ένας  1600άρης turbodiesel κινητήρας τεχνολογίας multijet .

Οι επίσημες εργοστασιακές τιμές είναι  120 ίπποι ,  με ροπή 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.  Για αυτούς που δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο περιβάλλον , η επίσημη μέτρηση της Fiat,  αναφέρει ότι οι  εκπομπές C02 βρίσκονται στα 109 γρμ./χλμ.

Μας άρεσε το κιβώτιο ταχυτήτων. Το 500 Χ  έχει 6άρι κιβώτιο. Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα.

Στο δρόμο ο οδηγός που κάθεται ψηλά, έχει πολύ καλή ορατότητα. Ελέγχει το δρόμο και δεν κουράζεται.  Η θέση του τιμονιού έχει μελετηθεί αρκετά. Τα χέρια του οδηγού δεν κρύβουν τα όργανα που έχουν τοποθετηθεί σε τέτοια σημεία ώστε να διαβάζονται εύκολα.

Φυσικά με ρεζέρβα. Στην Ελλάδα αποφεύουν το κιτ της ρεζερβας και χρησιμοποιούν κανονικο ζαντολάστιχο

Στην εθνική οδό «αγγίξαμε» τα 180 χιλιόμετρα ( 186 αναφέρει  η Fiat)  ενώ για την επιτάχυνση πάντα σύμφωνα με την επίσημη εργοστασιακή μέτρηση, από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10,5 δευτ.

Το κομπιούτερ ταξιδιού  που έχει το 500Χ  μας έδειξε μέση κατανάλωση περίπου 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Φυσικά οι επίσημες μετρήσεις δείχνουν χαμηλότερη κατανάλωση αλλά εμείς είχαμε απομονώσει το σύστημα start/stop.

Το εσωτερικό

Όσοι ξέρουν από τους Ιταλούς σχεδιαστές θα καταλάβουν ότι έχουν βάλει το χέρι τους στο 500Χ. Σημειώστε τρία σημεία. Μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό,  δύο θήκες μικροαντικειμένων μπροστά από τον συνοδηγό  και  ίσιο τιμόνι με τα χειριστήρια στο κάτω μέρος.

Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει και ένα περιστρεφόμενο μπουτόν . Αυτό βρίσκεται μπροστά από το μπουτόν του ηλεκτρικού χειρόφρενου,  που αλλάζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και την αίσθηση του τιμονιού.

Όπως στα περισσότερα Fiat έτσι και σ αυτό ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις εξής επιλογές οδήγησης. Auto  για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Στο δρόμο με στροφές επιλέγεις τη θέση Sport ενώ για άσχημα εδάφη υπάρχει η θέση  traction.

Σε όλα τα ειδή του δρόμου που πήγαμε με το 500Χ  δεν δυσανασχετήσαμε. Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά και σου εμπνέει  εμπιστοσύνη. Καλή απόκριση έχει το τιμόνι αλλα και τα φρένα που σταματούν εντυπωσιακά γρήγορα το αυτοκίνητο.

Η διαφορετική άποψη της Fiat κοστίζει λίγο παραπάνω από την «μικρή» έκδοση. Οι τιμές με απόσυρση ξεκινούν από τα 21.470 ευρώ.

Τα χειριστήρια για παράθυρα και καθρέφτες
Τα καθίσματα έχουν …υπογραφή
Οι μπροστινοί προβολείς. Δεν περνούν απαρατηρήτοι.

 

Related posts