Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
09 Απρ 2020
Auto-Moto

Το “άψογο” Opel Astra 1.7 diesel

Του Πέρη Χαλάτση

Υπάρχουν φορές που σχεδιαστές και μηχανικοί, έχουν κέφια, συνεργάζονται άψογα και το αποτέλεσμα αγγίζει τα όρια της τελειότητας. Και όταν λέμε τελειότητα εννοούμε το συνδυασμό ενός συνόλου σε σχέση με την τιμή που διατίθεται στην αγορά.

Δοκιμάσαμε το πλούσιο Opel Astra με τον 1.7 κινητήρα σε έκδοση diesel. Είναι από τα αυτοκίνητα που χωρίς δισταγμούς λέμε « μας αρέσει » , «είναι καλό» και ότι «συνεργάστηκαν όλοι άψογα»
Ίσως το αμάξωμα του δεν είναι από τα πιο ελαφριά. Όμως οι Γερμανοί ταίριαξαν το βάρος με την ιπποδύναμη και το αυτοκίνητο κινείται όχι μόνο γρήγορα αλλά και οικονομικά.
Αυτό που μας γράφουν στα χαρτιά το διαπιστώσαμε και στην πράξη. Ξεχνάς τη λέξη «ανεφοδιασμός» . Το Opel Astra 1.7 κινείται με το ελάχιστο δυνατόν. Σχεδιαστικά δείχνει επιθετικό όμως εμείς σας το τοποθετούμε στην κατηγορία των καλών οικογενειακών αυτοκινήτων που όμως ο οδηγός του είναι ανάμεσα 35 έως 50 ετών. Ο κινητήρας του μπορεί να ανεβάζει γρήγορα στροφές και να φτάνει σε υψηλά επίπεδα επιτάχυνσης όμως για να είμαστε ειλικρινείς θα το προτιμούσαμε με πιο χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης για ένα μεγάλο, απολαυστικό και οικονομικό ταξίδι.

Όσοι είχατε οδηγήσει το Astra με τον diesel 1300άρι κινητήρα θα διαπιστώνατε τώρα ότι ο μεγάλος του αδελφός με τα 1700 κ.εκ είναι όχι μόνο πολύ δυνατότερος αλλά και πολύ οικονομικότερος. Είναι κρίμα τέτοιες εποχές να μας έχουν βάλει τη θηλιά στο λαιμό οι ξένοι δανειστές μας και να μην μπορούμε χωρίς να πιεστούμε να αγοράσουμε τέτοια αυτοκίνητα.

Πώς να το κάνουμε. Ζηλεύουμε όταν βλέπουμε τους Γάλλους , τους Γερμανούς, τους Δανούς να αγοράζουν καλά αυτοκίνητα και να τα χαίρονται και εμείς να τα αγοράζουμε με χίλιες δύο στερήσεις.

Με το Opel Astra sport 1.7 CDTi ecoflex κάναμε αρκετά χιλιόμετρα. Με 130 ίππους κάτω από το καπό ( τους αποδίδει στις 4.000 στροφές) και με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινήσαμε για μια μεγάλη βόλτα.

Πήγαμε στην Καλαμάτα , πολλές φορές μπήκε ο κόφτης στο στροφόμετρο ( πράγμα που σημαίνει ότι δεν οδηγούσαμε οικονομικά) και όταν γυρίσαμε ο δείκτης του ρεζερβουάρ δεν είχε φτάσει στη μέση.
Εκτός πόλης σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις η κατανάλωση είναι 3.4 λίτρα και εντός πόλης 4.3 λίτρα ενώ ο μικτός κύκλος είναι 3.7 λίτρα.
Στην οικονομία κυρίως στην πόλη βοηθάει σημαντικά και το σύστημα Start & Stop.
Κάποιοι συνειδητοποιημένοι οδηγοί – κυρίως οικολόγοι- ζητούν πάντα να έχει το αυτοκίνητό τους Start & Stop όχι μόνο για την οικονομία στα καύσιμα αλλά κυρίως για τη μείωση των ρύπων.


Αν κάποιος οδηγός όμως μπερδεύεται όταν οδηγεί στην πόλη με το σύστημα αυτό, μπορεί κάλλιστα να το απενεργοποιήσει με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το αυτοκίνητο στρίβει υποδειγματικά, φρενάρει αποτελεσματικά ακόμη και αν οι δίσκοι έχουν «ανάψει» από καταπόνηση σε κατηφορικά κομμάτια και είναι ασφαλές ακόμη και στη γρήγορη οδήγηση. Σ αυτό βοηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Όπου και αν το ψάξεις θα το βρεις τεχνολογικά άψογο. Ακόμη και στις χαμηλές εκπομπές CO2 που φθάνουν μόλις τα 99 g/km . Δεν είναι εύκολο σε ένα αυτοκίνητο 1.686 κ.εκ να πετυχαίνουν εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km. Όπως και να το κάνουμε είναι δύσκολο. Αλλά το Astra περνάει στην κατηγορία που σε απαλλάσσει από φόρους και από τις απαγορεύσεις του δακτυλίου.

Το αυτοκίνητο είναι καλά φορτωμένο με ένα σωρό τεχνολογικά καλούδια. Δεν ιεραρχούμε τα πλεονεκτήματα του αλλά σας λέμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο και το είδαμε και σαν παιχνίδι στη βραδινή οδήγηση.


Είναι τα φώτα του τεχνολογίας bi-xenon που στρίβουν ανάλογα με το κόψιμο του τιμονιού. Αν ταξιδεύετε βράδυ δεν θα διαμαρτυρηθείτε, δεν θα πείτε κουράστηκα. Τα φώτα δείχνουν όπου εσείς στρίβετε διατηρώντας πάντα το σωστό φωτισμό σε όλο το δρόμο. Το Astra έχει προσαρμοζόμενο φωτισμό AFL με το πιο προηγμένο σύστημα προβολέων στη μικρομεσαία κατηγορία. Θυμηθείτε αν προτιμήσετε το Astra 1.7 diesel να σας κάνουν –αν είναι δυνατόν – μια δοκιμή βράδυ. Θα καταλάβετε πόσο τέλεια δουλεύουν τα φώτα που …στρίβουν. Το AFL κάνει τη νύχτα μέρα και δεν χάνει το φωτισμό του ακόμη και στις απότομες καμπές. Η δέσμη ακολουθεί αστραπιαία τις κινήσεις του τιμονιού.

Οι τεχνικοί της Opel μας είχαν πει ότι είναι ικανοποιημένοι γιατί πέτυχαν στο αυτοκίνητο αυτό με την τεχνολογία ecoFLEX να πετύχουν κατανάλωση υβριδικών αυτοκινήτων. Η ηλεκτρονική μονάδα είναι προγραμματισμένη να λειτουργεί σε χαμηλότερη σχέση συμπίεσης και οι εγχυτήρες μπορούν να ψεκάσουν 8 φορές σε κάθε κύκλο με πίεση 1800bar. Δεν θα σας μπλέξουμε όμως ούτε μα τα Bar ούτε με τις τουρμπίνες και τα πτερύγια.
Θα σας το πούμε απλά. Καίει λίγο. Αυτό ενδιαφέρει τον κόσμο.


Το Astra 1.7 είναι οικονομικό αλλά και γρήγορο. Από 0-100 χρειάζεται 11.2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του αγγίζει τα 201 χιλιόμετρα.
Είπαμε ότι αποδίδει 130 ίππους στις 4000 στροφές ενώ η ροπή του είναι 300 / 2.000 εως 2.500 . Η τιμή στην πλούσια έκδοση που οδηγήσαμε είναι κάπως ανεβασμένη για τα σημερινά δεδομένα αλλά αν βάλουμε όλα αυτά που έχει πάνω του το Astra Sport CDTi ecoflex μάλλον φθηνό είναι.
Η τιμή του είναι 25.140 ευρώ ενώ με την απόσυρση κατεβαίνει στα 23.325 ευρώ.


Αν κάνετε χιλιόμετρα να είστε σίγουροι ότι μέσα σε δύο χρόνια έχετε βγάλει τη διαφορά που έχει το ίδιο αυτοκίνητο με βενζίνη.
Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε ένα πολύ καλό navigator, κάμερα οπισθοπορείας (είναι τοποθετημένη πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών που ενεργοποιείται με το που ο οδηγός βάζει την όπισθεν. Η εικόνα εμφανίζεται στην έγχρωμη οθόνη και ο οδηγός έχει πλήρη αίσθηση του ελεύθερου χώρου. Ο οδηγός έχει ακόμη στη διάθεση του αρκετούς αισθητήρες καθώς και γραπτές οδηγίες για τον ελεύθερο χώρο στο παρκινγκ.
Η ίδια οθόνη χρησιμοποιείται για το navigator η για να δεις ( όταν είσαι σταθμευμένος) ένα DVD.
Το Astra έχει ακόμη σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου ( χρήσιμο στους αυτοκινητοδρόμους) που είναι γνωστό ως Side Blind Spot Alert. Ενεργοποιείται όταν αλλάζει ο οδηγός λωρίδα ενώ υπάρχει και ηχητική προειδοποίηση. Το Opel Eye έχει τέσσερις κάμερες. Το βασικό είναι ότι προειδοποιεί τον οδηγό που έχει αφαιρεθεί όταν πλησιάζει επικίνδυνα προπορευόμενο όχημα.


Υπάρχει ακόμη το σύστημα TSA , το FDI ( εμφανίζει στην οθόνη την απόσταση από το μπροστινό όχημα) το FCA που ενεργοποιείται σε ταχύτητες πάνω από την ταχύτητα βαδίσματος και σου λέει ότι πρόσεξε θα τρακάρεις. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό και φυσικά υπάρχει το Hill Start Assist, ένα βοήθημα που ολοένα και περισσότεροι οδηγοί θέλουν αφού το σύστημα αυτό σε βοηθάει για να μην κάνει πίσω όταν ο οδηγός πάει να ξεκινήσει στην ανηφόρα.


Στον εσωτερικό εξοπλισμό θα βάλουμε στα σύν του αυτοκινήτου το διζωνικό air condition. O ηλεκτρικός κλιματισμός ECC είναι αθόρυβος. Για τους λάτρεις της καλής ποιότητας ήχου υπάρχει το Infinity Sound System με ενισχυτή 7Χ45 W με ψηφιακό επεξεργαστή ήχου DSP.

 

 

Related posts