Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
25 Ιούν 2021
Απόψεις

Το άνοιγμα της αγοράς και η συγκρατημένη αισιοδοξία

Το πολυπόθητο άνοιγμα της αγοράς και της εστίασης σηματοδοτεί την αρχή της κανονικότητας , την απομάκρυνση από τον εγκλεισμό , την έναρξη της τουριστικής περιόδου, την έξοδο από την αποτελμάτωση και την στασιμότητα που βιώσαμε τους τελευταίους μήνες. Όλα τα παραπάνω φαίνεται να προσεγγίζουν την σκέψη των καταναλωτών οι οποίοι επιθυμούν να γευτούν τα απλά αλλά όπως αποδείχθηκε σημαντικά και όχι τόσο δεδομένα πλέον πράγματα όπως ο καφές , το εστιατόριο , η παραλία ,τα ψώνια στην Ερμού κλπ .

Οι επιχειρηματίες και καταστηματάρχες όμως της χώρας διακατέχονται από συγκρατημένη αισιοδοξία σε αντίθεση με τους καταναλωτές καθώς οι υγειονομικές  εξελίξεις και το μεγάλο διάστημα εγκλεισμού  περιπλέκουν συνεχώς την ομαλή έξοδο από το τούνελ.

Αρχικά είναι απαραίτητο να αναφερθεί ότι οι επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης που δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους  δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 καθώς η άρση του Lock Down  ,προς το παρόν τουλάχιστον, προϋποθέτει  ειδικά διαμορφωμένους εξωτερικούς χώρους με αποστάσεις.

Οι αντιδράσεις λοιπόν από τους λιγότερο τυχερούς είναι πολλές και αναμενόμενες και το βασικό ερώτημα είναι αν η πενιχρή στήριξη της κυβέρνησης  θα αποτρέψει το οριστικό κλείσιμο των μικρότερων αυτών επιχειρήσεων.

Βέβαια και οι πιο τυχεροί της παρούσας κατάστασης είναι υποχρεωμένοι να έρθουν αντιμέτωποι με δυσχέρειες που επιβεβαιώνουν με τον πιο αφοριστικό τρόπο το αίσθημα της συγκρατημένης-μετριοπαθούς αισιοδοξίας. Ξεκινώντας από τα πιο απλά , το υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα μη λειτουργίας  των επιχειρήσεων έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας έτσι το πολυπόθητο «άνοιγμα» έχει συνδυαστεί με έξοδα που δεν έχουν ικανοποιηθεί.

Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η βιωσιμότητα  μίας επιχείρησης θα δοκιμαστεί αυτήν την μεταβατική περίοδο  . Ακόμα  περιορισμοί  που έχουν πέσει στο τραπέζι και δεν βρίθουν διαπραγμάτευσης από την κυβέρνηση όπως το περιορισμένο ωράριο και η μη χρήση μουσικής στους δημόσιους χώρους προβληματίζουν τους επιχειρηματίες σχετικά με τις προσδοκίες τους για μία κερδοφόρα επανεκκίνηση της αγοράς. Μην ξεχνάμε επίσης ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμβιβαστούν με το βάρος επιπλέον εξόδων (self-test,μέτρα αποστείρωσης σε κάθε τραπέζι-αντισηπτικό) καθώς και με την αγωνία και το ψυχικό βάρος που επιφέρει η σκέψη ενός νέου κύματος και ενός νέου  το φθινόπωρο του 2021.

Η αγωνία αυτή είναι πραγματικότητα ότι απασχολεί όλους εμάς  και όχι μόνο τους επιχειρηματίες αλλά δεν χρειάζεται να θέσουμε τους εαυτούς μας σε ένα καθεστώς απελπισίας και ατέρμονης απαισιοδοξίας.

Ο λόγος που οφείλουμε να διατηρήσουμε την έστω συγκρατημένη μας αισιοδοξία είναι ο εμβολιασμός . Ευτυχής πραγματικότητα αποτελεί ο όλο και αυξανόμενος αριθμός εμβολιασμένων .

Η συνεχής και αδιάκοπη διαδικασία του εμβολιασμού κατά την διάρκεια του καλοκαιριού του 2021 θα χτίσει την αναμενόμενη ανοσία του πληθυσμού . Έτσι αν συνεχιστούν οι καθημερινοί εμβολισμοί και αποφύγουμε τον κίνδυνο των μεταλλάξεων οι πιθανότητες να αποφύγουμε ένα νέο κύμα και μία νέα οικονομική πτώση της αγοράς από το φθινόπωρο του 2021 είναι πολλές.

Αλέξανδρος Χατζής

 

Related posts