Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
15 Δεκ 2019
Υγεία

Τι πρέπει να ξέρετε για τη διατροφή των παιδιών σας κατά τη σχολική χρονιά

 
 

Απο την Ειρήνη Μπαμπαρούτση
Το σχολείο ξεκίνησε και οι καλοκαιρινές αναμνήσεις έχουν μείνει πίσω αφήνοντας μια αίσθηση ευεξίας και ωριμότητας στα παιδιά σας. Η διατροφή των παιδιών κατά τη σχολική χρονιά θα πρέπει να ενισχύει την ανάπτυξή τους και να ανταποκρίνεται στις ενεργειακές και θρεπτικές ανάγκες τους χωρίς να προωθείται η απόκτηση βάρους. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους για υγιείς διατροφικές επιλογές προγραμματίζοντας συγκεκριμένες ώρες γευμάτων για όλη την οικογένεια, διατηρώντας διατροφική ποικιλία τροφίμων και θέτοντας θετικά παραδείγματα. Οι συνήθειες που διαμορφώνονται στην παιδική ηλικία είναι πιθανό να μεταφερθούν και στην ενήλικη ζωή.
Τα παιδιά και οι έφηβοι, όταν είναι πεινασμένοι, απολαμβάνουν νόστιμα σνακ. Αυτά μπορεί να δίνουν θρεπτικά συστατικά και ενέργεια που λείπουν κατά την διάρκεια των τακτικών γευμάτων. Το να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε τρία μόνο γεύματα την ημέρα ενδέχεται να μην είναι εφικτό. Τα μικρά παιδιά έχουν μικρό στομάχι και τα σνακ είναι απαραίτητα στης διατροφής τους, για την ενεργειακή κάλυψη.
Τα σνακ είναι ένα σημαντικό μέρος της διατροφής ενός παιδιού που βρίσκεται στην ανάπτυξη. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα πιο αγαπημένα σνακ είναι πλούσια σε λιπαρά και νάτριο, ενώ έχουν  χαμηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες A και C  και φυτικές ίνες.
Όμως έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε και να ετοιμάσετε υγιεινές επιλογές γευστικών σνακ τα οποία είναι ιδιαίτερα αγαπητά στα παιδιά.
Ετοιμάστε ένα κολατσιό για το σχολείο:
•             1 τοστ, 1 φρούτο ή αποξηραμένα φρούτα
•             Σαντουιτς με μαύρο ψωμί και κρεμώδες τυρι και λίγο κοτόπουλο ή τονος-λαχανικά
•             1 κουλούρι Θεσσαλονίκης-τυρί-γαλοπούλα
•             1 γιαούρτι με φρούτα, ξηροί καρποί
•             1 σπιτική τυρόπιτα ή σπανακόπιτα
•             1 κομμάτι σπιτικού κέικ
•             Σάντουιτς με αραβική πίτα (γαλοπούλα- τυρί)
•             Παστέλι-φρούτο
•             1 κομμάτι σπιτική πίτσα
•             Κομματάκια καρότου και λίγες σταφίδες
•             40 γρ μαύρη σοκολάτα (1-2 φορές την εβδομάδα)
•             1 φορά την εβδομάδα σπιτικό ποπ-κορν χωρίς αλάτι και βούτυρο
 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ποσότητα του σνακ, εξαρτάται κατά πολύ από το φύλο, το βάρος και τη φυσική δραστηριότητα του παιδιού και καθορίζεται με τη βοήθεια ειδικού.
 
Επιμέλεια Σύνταξης: Ειρήνη Μπαμπαρούτση , PhD- Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών- Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος- Υπεύθυνη Διαιτολογικού γραφείου «Θερμίδα»
www.thermida.com- Διεύθυνση: Ποντοηρακλείας 6, 11527, Αθήνα- Τηλ: 2107470162
 
 
 
 

Related posts