Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
08 Αυγ 2022
Auto-Moto

Τι λείπει από το νέο Audi A4;

του Σπύρου Ρέκκα

 

Το 2016 ξεκίνησε με ευχάριστες ειδήσεις για την Audi. Η premium γερμανική μάρκα που αντιμετωπίζει τις δυσάρεστες συνέπειες από το σκάνδαλο των ρύπων που δημιούργησε η VW, υποδέχεται τη νέα χρονιά με ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο το οποίο ανήκει στη μεσαία κατηγορία. Αφήνει πίσω τις δύσκολες στιγμές και καλεί τους φίλους της μάρκας να δουν το νέο επίτευγμα της, ένα πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο που θα σε πάει μέχρι την Θεσσαλονίκη, ατσαλάκωτο.

 

Ο λόγος για το Audi A4, το οποίο είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω για λίγες ώρες στην Αττική. Επέλεξα την έκδοση που παρουσιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Πρόκειται για τη γερμανική πρόταση η οποία κινείται με τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ. ΤFSI 150 ίππων. Επίσης προτίμησα την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο S tronic.

 

Η πρώτη μου παρατήρηση είναι ότι το αυτοκίνητο παρέχει ιδιαίτερα μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές του. Το μεγάλο μεταξόνιο 2,82 μ. έχει καθοριστικό ρόλο. Είναι πρώτο στη κατηγορία του στην αξιολόγηση των χώρων, γιατί ταξιδεύουν σχετικά άνετα πέντε ενήλικες και προσφέρει 480 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

 

Ένα ακόμη ισχυρό σημείο είναι η νέα σχεδίαση του εσωτερικού χώρου που ακολουθεί την καινούργια τάση που θέλει την υιοθέτηση μινιλαμιστικών στοιχείων. Όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στη σωστή θέση ενώ η διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας έγιναν με την αναθεωρημένη γερμανική άποψη για το ντιζάιν και την λειτουργικότητα. Μου αρέσει αυτή η προσέγγιση, αλλά εκτιμώ πως σε ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, θα έπρεπε να υπάρχουν μερικά ακόμη πολυτελή στοιχεία στη βασική έκδοση, τα οποία θα το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό και τα μοντέλα μαζικής παραγωγής.

 

Στη σύντομη δοκιμή στη Βαρυμπόμπη και στην εθνική οδό, διαπίστωσα ότι το πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο προσφέρει αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, η σημαντικότερη ένσταση μου αφορά την συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης στις χαμηλές ταχύτητες. Απουσιάζει η άμεση πληροφόρηση από τους τροχούς και η αίσθηση της στιβαρότητας. Προφανώς η υπερβολική υποβοήθηση αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά του νέου συστήματος διεύθυνσης που εκτός των άλλων, είναι και ελαφρύτερο σε βάρος από την αντίστοιχη διάταξη, που διαθέτει η απερχόμενη γενιά. Δεν σας κρύβω ότι, αυτή την παρατήρηση έχω και για άλλα μοντέλα της μάρκας. Ειδικά, στις απανωτές στροφές στο κεντρικό δρόμο της Βαρυμπόμπης, δεν ευχαριστήθηκα την οδήγηση.

 

Με καταγεγραμμένη στη μνήμη μου αυτή την παρατήρηση, έφθασα στην εθνική οδό. Μόλις η ταχύτητα ανέβηκε, το σύστημα διεύθυνσης μεταμορφώθηκε στον σύμμαχο που θέλω για να οδηγήσω γρήγορα και να κινηθώ με ασφάλεια. Η υποβοήθηση μειώθηκε, το τιμόνι βάρυνε και η αίσθηση ήταν καλύτερη. Βέβαια, για να είμαι ακριβής, απέχει από την κορυφαία στην οδική συμπεριφορά BMW Σειράς 3 και πλησιάζει την οδική συμπεριφορά της Mercedes CClass. Οι πλούσιες εκδόσεις περιλαμβάνουν και διάταξη η οποία μεταβάλλει την λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, όποτε το επιθυμεί ο οδηγός.

 

Το μοτέρ στα χαρτιά φαίνεται μικρό για να κινήσει ένα μεγάλο αυτοκίνητο μήκους 4,73μ., άλλα στο δρόμο τα καταφέρνει μια χαρά. Μόλις πάρει στροφές, αποδίδει γραμμικά και δεν διστάζει να προσδώσει απαγορευτικές ταχύτητες στην πεντάπορτη γερμανική κατασκευή. Είδα στο κοντέρ ταχύτητες που δεν τολμώ να τις γράψω.

 

Στα πολλά χιλιόμετρα, φάνηκε η αξία όλης της κατασκευής. Συμπεριφέρθηκε σαν μια ενιαία κατασκευή. Το πλαίσιο είναι άριστο και οι αναρτήσεις κοντά στο ανώτατο όριο της κατηγορίας. Να τονίσω ότι έχει τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας της κατηγορίας του (0.23).

 

Τι λείπει από το νέο Audi A4; Η τολμηρή σχεδίαση του αμαξώματος. Η μάρκα για μια ακόμη φορά, ακολούθησε την ίδια συνταγή που καθορίζει μερική ανανέωση της ίδιας κλασικής φόρμας. Προσωπικά διαφωνώ με αυτή την άποψη και επικροτώ την αποφασιστικότητα και το ρίσκο που παίρνουν οι δυο μεγάλοι ακαταγώνιστες της Audi, η   Mercedes και η BMW. Όπως όμως φαίνεται, μέχρι τώρα οι φίλοι της Audi, αρέσκονται σε αυτή την τακτική. Επομένως και τώρα μάλλον θα συμβεί το ίδιο.

 

Οι τιμές είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας, ξεκινούν από τα 32.500 ευρώ, 35.200 ευρώ με το S tronic.

 

 

 

Related posts