Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
14 Νοέ 2019
Πολιτισμός

Θεοφανία Ανδρoνίκου-Βασιλάκη: Η συγγραφή είναι εσωτερική κατάθεση

Συνέντευξη στη Μαίρη Γκαζιάνη

 Η Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες, στον χώρο του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης, έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος και σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές. Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2009 με το βιβλίο Δεσποινίς ετών 29… και κάτι ψιλά, από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ. Το 2012 κυκλοφόρησε το μεταφυσικό δράμα 8 ψυχές που δεν έφυγαν, από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί. Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησαν τα μυθιστορήματα: Ο κορσές της Σταχτοπούτας, 2014 και Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου, 2015 και από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη το μυθιστόρημα Η Διαθήκη του Ζάνα, 2017.

 ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ.: Είστε δημοσιογράφος και συγγραφέας. Τι σημαίνει για εσάς η δημοσιογραφία και τι η συγγραφή;

ΘΕΟΦΑΝΙΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ-ΒΑΣΙΛΑΚΗ.: Η δημοσιογραφία είναι παλμός, είναι η επικαιρότητα, η ειδησεογραφία που τρέχει και σε κάνει να μη βαριέσαι ποτέ. Η συγγραφή είναι εσωτερική κατάθεση, είναι κομμάτια από εμένα την ίδια και τα θέματα που θέλω να θίξω.

 Μ.Γ.: Ως δημοσιογράφος με τι είδους άρθρα ασχολείστε κυρίως;

Θ.Α.-Β.: Είμαι κατά βάση τηλεοπτική συντάκτης και κατά καιρούς ασχολούμαι με το life style.

 Μ.Γ..: Ως συγγραφέας με τι θέματα καταπιάνεστε στα βιβλία σας;

Θ.Α.-Β.: Ξεκίνησα με χιουμοριστικά βιβλία σχέσεων (Δεσποινίς ετών 29 και κάτι ψιλά, Ο κορσές της Σταχτοπούτας, Γυναίκες στα πρόθυρα γάμου)  και ανάμεσα τους έγραψα ένα μεταφυσικό (8 ψυχές που δεν έφυγαν). Το πέμπτο μου βιβλίο είναι «Η Διαθήκη του Ζάνα», πολυποίκιλο με βάση τις ανθρώπινες σχέσεις, το μίσος και την αγάπη, αλλά με φόντο έναν ολόκληρο αιώνα αλλαγών στη χώρα μας. «Η υπηρέτρια της Δούκισσας», το τελευταίο μου, είναι ιστορικό μυθιστόρημα.

 

Μ.Γ.: Σε ποια Δούκισσα αναφέρεται και ποια είναι η υπηρέτρια;

Θ.Α.-Β.:  Πρόκειται για τη Δούκισσα της Πλακεντίας, η ιστορία της οποίας με συγκλόνισε και άρχισα να κάνω έρευνα για το πρόσωπο της. Η «υπηρέτρια» είναι μια φανταστική ηρωίδα που μέσα από τα δικά της μάτια παρακολουθούμε και τη ζωή της Δούκισσας.

 

Μ.Γ.: Στο βιβλίο σας περιγράφετε παράλληλα δυο ιστορίες. Η μια αναφέρεται στην  στον 19 αιώνα, στη ζωή της Δούκισσας της Πλακεντίας και κυρίως της υπηρέτριας Μαντούς και η άλλη είναι σύγχρονη και αναφέρεται στη ζωή της Γιασεμής και της Χαράς. Ποια από τις δυο ιστορίες εμπνευστήκατε πρώτη και προκάλεσε την έμπνευση της δεύτερης;

Θ.Α.-Β.: Η αρχή έγινε με τη Δούκισσα της Πλακεντίας, της οποίας η κόρη, η Ελίζα, λέγεται πως πέθανε από παθολογικούς λόγους, αλλά πολλοί υποστηρίζουν πως έφυγε από τον καημό της για το θάνατο του αγαπημένου της, Ηλία Μαυρομιχάλη. Με βάση αυτή την ιστορία ξεκίνησα να χτίζω δυο φανταστικές ηρωίδες και μέσα από τις ιστορίες τους γεννάται η διαπίστωση πως ο έρωτας μπορεί να σε οδηγήσει με τόση ευκολία στο φως, όσο και στο σκοτάδι. Στη ζωή και στο θάνατο.

 Μ.Γ.: Πως συνδέονται οι δυο εποχές μεταξύ τους;           

Θ.Α.-Β.: Η σύγχρονη ηρωίδα, η Γιασεμή, βρίσκει το πορτραίτο και το ημερολόγιο της Μαντούς και έτσι ξεκινά η αφήγηση της ζωής της.

 Μ.Γ.: Υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στις τέσσερις νεαρές κοπέλες (Γιασεμή- Χαρά, Μαντώ- Βάλια) των δυο διαφορετικών εποχών;

Θ.Α.-Β.: Όλες γυναίκες και όλες αναζητούν τον εαυτό τους και την αγάπη.

 Μ.Γ.: Ποια πλεονεκτήματα και ποια μειονεκτήματα διαθέτει η κάθε μια;

Θ.Α.-Β.: Είναι τέσσερις διαφορετικοί χαρακτήρες, με διαφορετικές καταβολές, διαφορετικά ερεθίσματα και αναφορές. Νομίζω πως καλύπτω τέσσερις διαφορετικούς γυναικείους χαρακτήρες. Άλλη είναι δυναμική, άλλη φιλόδοξη, άλλη ρομαντική και άλλη βαθιά μελαγχολική.

 

Μ.Γ.: Πως αντιμετώπισε τον έρωτα η κάθε κοπέλα ;

Θ.Α.-Β.:  Σύμφωνα με το χαρακτήρα και τη δυναμική της, πήρε εντελώς διαφορετικό δρόμο από τις άλλες. Αυτό θέλω και να δείξω με τις ηρωίδες μου. Στο ίδιο συναίσθημα, τον έρωτα, πόσο διαφορετικά αντιδρούν. 

Μ.Γ.: «Η μάνα του είναι φυτό, η αδελφή του δουλεύει στο δημόσιο, ποιος θα κρατήσει το μαγαζί;» δικαιολογείται η Γιασεμή που εγκαταλείπει τα όνειρά της για ν΄ αφοσιωθεί στις επιθυμίες του Σάκη. Έφταιγε ο έρωτας για την υποταγή της ή υπήρχαν κι άλλα βαθύτερα αίτια;

Θ.Α.-Β.: Ναι, σίγουρα υπήρχαν βαθύτερα αίτια. Αν και φαινομενικά δεν έλλειπε τίποτε στη Γιασεμή, στην πραγματικότητα δεν είχε αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε να βλέπει τον εαυτό της στην πραγματική του διάσταση. 

Μ.Γ.: «Με μόνα προσόντα τον έρωτά της και το μυαλό της, έτρεχε να κατακτήσει τον κόσμο» αναφέρετε για τη Μαντώ. Από που αντλούσε τη δύναμή της;

Θ.Α.-Β.: Οι επιρροές της από πολύ μικρή ηλικία έχουν να κάνουν με τη Δούκισσα. Μέχρι να τη γνωρίσει, όταν ήταν οκτώ χρονών, ζούσε μες στη φτώχεια και τις δυσκολίες. Μαγεύτηκε από την πανέμορφη γυναίκα και ότι περιστρεφόταν γύρω της, αλλά και με την ελευθερία του πνεύματος της. Η Σοφί Λεμπρέν ήταν επαναστάτρια στις μέρες της και πίστευε στην ελευθερία και τη μόρφωση των γυναικών.

 Μ.Γ.: Σε αντίθεση, η Γιασεμή «Είχε όλα τα εφόδια, όλους τους δρόμους ανοιχτούς και επέλεξε να εγκλωβίσει μόνη της τον εαυτό της σε έναν έρωτα που δεν οδηγούσε πουθενά, θάβοντας για πάντα τα όνειρά της». Ήταν έρωτας ή εμμονή;

Θ.Α.-Β.: Ήταν έρωτας που ήθελε να τον φέρει στα μέτρα της, αλλά λόγω διαφορετικών χαρακτήρων, ήταν σχεδόν ανέφικτο. 

Μ.Γ.: «…η πραγματική φιλία πρέπει να έχει γερές βάσεις και κάτι τέτοιες δυσκολίες αποδεικνύουν αν είναι αληθινή ή όχι» γράφετε για τη σχέση της Γιασεμής με τη Χαρά. Κρίνοντας κι από το τέλος του βιβλίου, πιστεύετε ότι υπάρχουν σήμερα τέτοιου είδους φιλίες;

Θ.Α.-Β.: Ναι, υπάρχουν, φτάνει να θέλουν και οι δυο πλευρές να χτίσουν μια τόσο σημαντική σχέση.

 

Μ.Γ.: Η Μαντώ «Άρχισε να ουρλιάζει, να σπάει ό,τι έβρισκε μπροστά της και να κλαίει, όχι σαν άνθρωπος, αλλά σαν πληγωμένο ζώο» όταν έμαθε το νέο του θανάτου της Ελίζας. Είναι η μοναδική φορά που τη βλέπουμε να ξεσπάει χάνοντας τον έλεγχό της. Εκτός από τη σχέση της με τη Δούκισσα και την Ελίζα, που οφειλόταν το ξέσπασμά της;

Θ.Α.-Β.: Στο άδικο. Ήταν τόσο άδικο όλο αυτό που έγινε που βγήκαν στην επιφάνεια όλες οι αδικίες που είχε και η ίδια βιώσει.

 

Μ.Γ.: Για τη Μαντώ ο έρωτας ήταν η κινητήριος δύναμη που «σηματοδότησε έναν παθιασμένο μαραθώνιο ανέλιξης». Για τη Γιασεμή ήταν ακριβώς το αντίθετο. Τελικά, ο έρωτας είναι «το ωραιότερο όνειρο» ή «χειρότερος εφιάλτης»;

Θ.Α.-Β.: Και αυτό έχει να κάνει με το χαρακτήρα και τη δύναμη που έχουμε, ή βρίσκουμε μέσα μας.

 Μ.Γ.: Δεδομένου ότι στο βιβλίο σας αναφέρεται μέρος της ζωής της Δούκισσας της Πλακεντίας και της κόρη της Ελίζας, που ήταν υπαρκτά πρόσωπα, που σταματάει η αλήθεια κι αρχίζει η μυθοπλασία;

Θ.Α.-Β.: Οτιδήποτε αναφέρεται σε ιστορικό κομμάτι, είναι αποτέλεσμα μεγάλης έρευνας. Η μυθοπλασία ξεκινά στη ζωή των φανταστικών ηρωίδων. 

Μ.Γ.: Ποια ήταν τα συναισθήματά σας κατά τη συγγραφή του βιβλίου και ποιο σημείο σας συγκίνησε περισσότερο;

Θ.Α.-Β.: Από την αρχή μέχρι το τέλος, το βιβλίο είναι μια διαρκής παλέτα συναισθημάτων. Το έζησα, έκλαψα, χάρηκα, απογοητεύτηκα, μαγεύτηκα.

 Μ.Γ.: Σας ευχαριστώ πολύ για την παραχώρηση της συνέντευξης και σας εύχομαι καλοτάξιδη «Η υπηρέτρια της Δούκισσας».

Θ.Α.-Β.: Σας ευχαριστώ και εγώ για τις υπέροχες ερωτήσεις σας….

 *Το μυθιστόρημα «Η υπηρέτρια της Δούκισσας» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χάρτινη πόλη.

 Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ από την Εμπειρία Εκδοτική. Το 2019 θα κυκλοφορήσει το νέο της μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Ωκεανός.

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από τριακόσιες συνεντεύξεις. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Το διάστημα Ιούλιος 2017 έως Μάρτιος 2018 διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style.

Μεγάλη της αγάπη είναι το θέατρο με το οποίο ασχολείται ερασιτεχνικά.       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related posts