Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
23 Νοέ 2019
SLIDER

Τέσσερις παιδικές ιστορίες για την οικονομική πολιτική της Ελλάδας

Από τον Ευάγγελο Θεοδώρου.

Ακολουθούν τέσσερις ιστορίες ενός μικρού παιδιού, οποιαδήποτε υπόνοια για ομοιότητα με πραγματικές καταστάσεις θα επαληθευτεί στο τέλος του κείμενου.

Ιστορία 1: 

Α’ Mέρος:

Παιδί: Μπαμπά μπορώ να πάρω ένα παιχνίδι;

Πατέρας: Ρώτα τη μαμά σου.

-Μαμά μπορώ να πάρω ένα παιχνίδι;

Μητέρα: Όχι δεν μπορείς, τα χαλάς.

-Μπαμπά η μαμά δε με αφήνει να πάρω.

-Ε τότε δε θα πάρεις.

Το παιδί πλέον μετά την απόρριψη απευθύνεται στους υπόλοιπους συγγενείς για να του πάρουν ένα παιχνίδι:

-Θείε μπορώ να πάρω ένα παιχνίδι; 

-Θείος: Όχι, η μητέρα σου μας είπε ότι τα χαλάς τα παιχνίδια.

-Σε παρακαλώ! Η μαμά λέει ότι τα χαλάω όμως κανείς δε μου έμαθε να μην το κάνω αυτό!

-Αν σου πάρουμε εμείς παιχνίδι η μαμά θα θυμώσει.

-Και τι θα μου κάνει; 

-Θα αντιδράσει, μόνο εκείνη θέλει να μπορεί να σου αγοράζει παιχνίδια.

Β’ Μέρος:

Η μητέρα μπαίνει στο δωμάτιο και το παιδί τη ρωτά:

-Τι πρέπει να κάνω για να πάρω παιχνίδι;

Μητέρα: Θα πρέπει να κάνεις ο,τι σου λέω. Αν δεν κάνεις ακριβώς όσα λέω όχι μόνο δε θα πάρεις παιχνίδι όμως θα πάρω αυτά που έχεις ήδη και θα τα πουλήσω σε άλλους που δε νοιάζονται για εσένα αλλά παρά μόνο για τα παιχνίδια σου. Βέβαια ίσως το κάνω και από τώρα, δε θα τα πουλήσω, απλά θα τα νοικιάσω.

-Μαμά γιατί μου το κάνεις αυτό; με μισείς;

-Όχι φυσικά, κάθε άλλο. Όμως δε θέλω να ξεχνάς ποιος είναι ο ισχυρός και ποιος ο ανίσχυρος σε αυτό το σπίτι!

Ιστορία 2: 

Καθώς όσα αναφέρθηκαν πραγματοποιήθηκαν το βράδυ, το παιδί πέφτει για ύπνο. Το επόμενο πρωί ξυπνάει έτοιμο να πάει στο σχολείο. Με το που φτάνει, βλέπει πως γίνεται ένας διαγωνισμός τρεξίματος στο προαύλιο και συμμετέχει η παρέα του. Εκείνο αγουροξυπνημένο προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς γίνεται. Μέσα σε λίγο χρόνο τον πλησιάζουν δύο μεγαλύτερα παιδιά και προσπαθούν να τον πείσουν να τρέξει:

Παιδί: Μα δεν είμαι ακόμα έτοιμος. Κοιτάξτε τους φίλους μου. Το ξέρω ότι είναι πιο δυνατοί και πιο προετοιμασμένοι από εμένα.

-Όχι, μπορείς πιστεύουμε σε εσένα.

-Μήπως με κοροϊδεύετε;

Είπε το παιδί στα άλλα παιδιά, με τα οποία πρώτη φορά στη ζωή του μιλούσε.

-Εμείς να σε κοροϊδεύουμε; Το έχεις στο αίμα σου, είσαι γεννημένος για να τρέξεις, δε θέλω δειλίες, ντροπιάζεις τον εαυτό σου και την οικογένεια σου.

-Εντάξει, θα τρέξω!

Λίγα λεπτά μετά το παιδί της ιστορίας έχει τερματίσει τελευταίο. Βλέπει όμως τα μεγαλύτερα παιδιά να γελούν και να κρατούν αναψυκτικά και τυρόπιτες.

Παιδί: Τι είναι αυτά; Γιατί χαίρεστε; Έχασα! Ήταν πιο δυνατοί από εμένα.

-Κερδίσαμε το στοίχημα, ηλίθιε!

-Μα…

Πριν ολοκληρώσει την φράση που ήθελε να πει, περνάει από το σημείο ένα άλλο παιδί και το ρωτάει ποιοι είναι αυτοί.

Παιδί: Εεε.. φίλοι είναι.

Δεν ήθελε να δείξει πως εξαπατήθηκε και αποκάλεσε «φίλους» εκείνους που τον κορόιδεψαν. Λίγα δευτερόλεπτα μετά περνούν από μπροστά του οι φίλοι του, που τερμάτισαν πρώτοι στον διαγωνισμό τρεξίματος. Αν και τον κοιτούν προβληματισμένοι, δεν τον απέτρεψαν από το να ξανατρέξει μαζί τους και απλά τον συνεχάρηκαν για την προσπάθεια του να τους φτάσει. Λίγο καιρό μετά, το παιδί τα ξαναβάζει με τους ίδιους αλλά και πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Όμως, δεν προσπάθησε να τρέξει απέναντι στα υπόλοιπα παιδιά που α) είχαν παρόμοιες δυνατότητες και β) ήταν σχεδόν το ίδιο προετοιμασμένοι με εκείνον. Βέβαια, και αυτά τα παιδιά στις παρέες τους αποτελούσαν τους αδύναμους κρίκους. Μια συμμαχία όλων των «λιγότερο δυνατών» παιδιών δεν πραγματοποιήθηκε. 

Ιστορία 3:

Το παιδί γυρνά στο σπίτι στεναχωρημένο.

Παιδί: Μπαμπά, θα αλλάξω παρέα !

-Και με ποιους θα κάνεις παρέα;

-Με άλλους!

-Κοίτα, υπάρχουν άλλες δύο παρέες στο σχολείο από όσα έχω δει. Όμως η πρώτη από αυτές αν και είναι λίγο διαφορετική από αυτήν που έχεις τώρα, θα προσπαθήσει και εκείνη να εκμεταλλευτεί το γεγονός πως κάποια από τα μέλη της είναι πιο γρήγορα από εσένα, αν και ίσως στην αρχή να είναι καλοί μαζί σου. Μην ξεχνάς πάντως ότι σε κάθε περίπτωση η παλιά σου παρέα δε θα σε αφήσει τόσο εύκολα να αλλάξεις παρέες, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση που η μια παρέα με την άλλη μοιάζουν.

-Ε τότε δε τους θέλω αυτούς, άλλη παρέα έχεις δει;

-Υπάρχει και η άλλη παρέα η οποία βέβαια είναι αρκετά διαφορετική από εσένα. Εκείνοι ίσως στην αρχή να σε φροντίσουν όμως μετά θα σε κάνουν να τους χρωστάς χάρες για όσα σου έδωσαν.

-Τότε δε θα κάνω παρέα με κανέναν!

-Να ξέρεις ότι εσύ είναι εύκολο να το λες παιδί μου. Το δύσκολο είναι να σε αφήσουν αυτοί.

-Μα, αφού δε θα μιλάω με κανέναν, θα βρω ένα παγκάκι και θα κάθομαι.

-Ναι αλλά οι τρεις παρέες δε θα κερδίζουν κάτι από εσένα. Ειδικά η παλιά σου παρέα που είχε δει ότι τους βοηθάς με το να τερματίζεις τελευταίος γιατί δεν χρειαζόταν οι δυνατοί και προετοιμασμένοι να μάχονται με τους ομοίους τους. Αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά που στοιχημάτισαν εις βάρος σου. Δε θα μπορούν πλέον να τρώνε τυρόπιτες και αναψυκτικά εξαιτίας της ήττας σου. 

-Και τι θα μου κάνουν;

Ιστορία 4:

Την επόμενη μέρα το παιδί πράγματι κάθεται μόνο του. Ακόμα και οι λιγότερο γρήγοροι τον κοιτάνε με μισό μάτι αφού αν πάνε να κάτσουν μαζί του θα δυσαρεστήσουν τους ισχυρούς των δικών τους παρεών τους οποίους είτε φοβούνται είτε θαυμάζουν. Μάλιστα, η πρώην παρέα του παιδιού διαδίδει φήμες πως το παιδί βρωμάει και είναι τρελό με αποτέλεσμα το κυλικείο να μην του δίνει πλέον φαγητό αλλά και τα παιχνιδάδικα να το διώχνουν όταν πάει να αγοράσει κάποιο παιχνίδι. Εφόσον λοιπόν οι ισχυροί των δύο εκ των τριών παρεών διαδίδουν τέτοιες φήμες, οι ανίσχυροι αυτών των παρεών δεν τους πάνε κόντρα. Η άλλη παρέα όμως πλησιάζει το παιδί, το οποίο γυρνάει σπίτι μετά από αυτήν την περίεργη μέρα.

Πατέρας: Τελικά πως πήγε;

-Μια καινούρια παρέα με πλησίασε, μου έταζαν πάρα πολλά και όμορφα πράγματα, κατάλαβα όμως ότι και εκείνοι θα ήθελαν να τους τα επιστρέψω όλα αυτά. Άρα έμεινα μόνος.

-Και;

-Ένα κομμάτι του εαυτού μου που δεν ακουγόταν και πολύ δεν έχει αλλάξει καθόλου. Ένα άλλο όμως κομμάτι έχει δυσαρεστηθεί γιατί δεν έχει όσα ζητάει. Για παράδειγμα δεν μπορώ πλέον να αγοράζω παιχνίδια πλαστικά και όμορφα και πρέπει να τα φτιάχνω με τα άχυρα που έχουμε στο σπίτι. Και αντί για το φαγητό του κυλικείου πρέπει να φέρνω φαγητό από το σπίτι με ό,τι υλικά έχουμε. Ίσως και να είναι δημιουργικό αυτό αλλά..

-Ναι αλλά είδες; τώρα δεν νιώθεις πιο ελεύθερο; Ακόμα και λίγη βοήθεια να χρειαστείς από κάποιον, θα ξέρεις ότι δε θα είσαι πλέον στις παρέες που σε εκμεταλλεύονταν.

-Δεν ξέρω αν θέλω αυτήν την ελευθερία. Δεν ξέρω αν χρειάζομαι μόνο λίγη βοήθεια. Ίσως να το ξανασκεφτώ..

-Απλά να ξέρεις ότι τώρα που θα έχεις εσύ την ανάγκη τους περισσότερο από εκείνους, θα είναι ακόμα πιο σκληροί.

Πρωταγωνιστούν:

Ιστορίες 1-4:

Πατέρας: Ο πατέρας του παιδιού

Παιδί: Ελλάδα (στη δεύτερη ιστορία όμως όταν το «Παιδί» απαντάει στο «περαστικό παιδί», αντιπροσωπεύει τους πολιτικούς της Ελλάδας)

Ιστορία 1 A’ Mέρος:

Μητέρα: Ευρωπαϊκή Ένωση-μηχανισμός παροχής ρευστότητας ΕLA: Μία τράπεζα για να δανειστεί από τον μηχανισμό ELA πρέπει να καταθέσει επαρκείς εγγυήσεις στην Εθνική Κεντρική Τράπεζα (ΤτΕ για την Ελλάδα) που να αποδεικνύουν τη φερεγγυότητα της. Αν οι εγγυήσεις δεν κριθούν επαρκείς η ΕΚΤ έχει τη δυνατότητα να διακόψει την παροχή ρευστότητας προς την Εθνική Κεντρική Τράπεζα, με αποτέλεσμα το κλείσιμο των τραπεζών και τους ελέγχους των κεφαλαίων (Capital Controls).

Παιχνίδι: Βοήθεια (μέσω δανείου) που χρειάζεται το παιδί

Θείος: Χώρα εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ιστορία 1 Β’ Μέρος: 

Αγοραστές- ενοικιαστές των παιχνιδιών που έχει ήδη το παιδί: Ιδιώτες που προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν από το παιδί

Ιστορία 2:

Μεγαλύτερα παιδιά: Στελέχη της επενδυτικής τράπεζας Goldman Sachs που συνέβαλαν στην είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωζώνη κρύβοντας ορισμένα ελλείμματα και δάνεια της τότε ελληνικής οικονομίας, έτσι ώστε να κερδοσκοπήσουν. 

Περαστικό παιδί που ρώτησε «ποιοι είναι αυτοί;» : Πολίτες της Ελλάδας

Παρέα παιδιού: Οι δυνατές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης 

Παιδιά με παρόμοιες δυνατότητες με το Παιδί: Χώρες εντός και εκτός Ε.Ε. με τις οποίες η Ελλάδα παρουσιάζει παρόμοιες οικονομικές δυνατότητες, τις οποίες η Ελλάδα θα μπορούσε να συναγωνιστεί.

Ιστορία 3: 

Πρώτη παρέα (η οποία αναφέρεται από τον Πατέρα): Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής

Δεύτερη παρέα (η οποία αναφέρεται από τον Πατέρα): Κίνα, με τη μέθοδο που ακολουθεί ιδίως στο πλαίσιο του One Belt One Road να δανείζει μεγάλα χρηματικά ποσά σε χώρες με πολύ μικρότερη οικονομία από τη δική της. 

Πρώην παρέα: Ευρωπαϊκή Ένωση

Ιστορία 4:

Παρέες: Συμμαχίες χωρών μέσα στις οποίες άλλες χώρες χαρακτηρίζονται ως ισχυρές οικονομικά και άλλες ως ανίσχυρες.

Φήμες για το Παιδί: Fake News όπως για παράδειγμα η περίπτωση της «δολοφονημένης» βορειοκορεάτισσας τραγουδίστριας η οποία σχεδόν έναν χρόνο μετά το θάνατο της εμφανίστηκε ζωντανά στην τηλεόραση ή σε πληθώρα περιπτώσεων που αφορούν τη Βενεζουέλα.

«Λιγότερο γρήγορα» παιδιά που δεν κάνουν παρέα πλέον το Παιδί: Χώρες οι οποίες βρίσκονται σε συμμαχίες με χώρες αρκετά ισχυρότερες.

Απαγόρευση στην αγορά φαγητού και παιχνιδιών από το κυλικείο και παιχνιδάδικα αντίστοιχα: Εμπάργκο και κυρώσεις που επιβάλλονται σε χώρες όπως η Κούβα.

Κυλικείο και παιχνιδάδικα: Είτε αποτελούν ιδιοκτησία των ισχυρών παρεών του σχολείου είτε τους ασκείται μεγάλη επίδραση από εκείνες. 

Καινούρια Παρέα: Κίνα

«Ένα κομμάτι του εαυτού μου» : Οι πολίτες της Ελλάδας οι οποίοι δεν απολαμβάνουν πολυτέλειες και ζουν με τα στοιχειώδη.

«Ενα άλλο όμως κομμάτι έχει δυσαρεστηθεί γιατί δεν έχει όσα ζητάει» : Οι υπόλοιποι πολίτες της Ελλάδας

Related posts