Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
21 Μαρ 2025
Απόψεις

Τέλη κυκλοφορίας – Υπολογισμός βάσει χρήσης

 

 
 
Ο  Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκίνητων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ) – εκπροσωπεί 2.300 επιχειρήσεις – ανταποκρινόμενος στην απόφαση της κυβέρνησης να βρεθεί ένας πιο δίκαιος τρόπος προσδιορισμού των τελών κυκλοφορίας κατέθεσε στον Υπουργό κο. Τρύφωνα Αλεξιάδη εναλλακτική πρόταση – σχέδιο.
Συγκεκριμένα η πρόταση του συνδέσμου προβλέπει όλα τα οχήματα χωρίς καμία εξαίρεση να καταβάλουν ένα ετήσιο Ελάχιστο Τέλος Κυκλοφορίας (Ε.Τ.Κ), ανάλογα με τον τύπο οχήματος (ΕΙΧ, ΕΔΧ, Φορτηγά ΙΧ-ΔΧ κ.α.) Ενδεικτικά το Ε.Τ.Κ θα κυμαίνεται από 10€  το έτος για ένα  επιβατικό Ι.Χ έως 50€ για φορτηγά Ι.Χ- Δ.Χ και λεωφορεία. Αντισταθμιστικά το υπολειπόμενο ποσό θα μπορεί να καλυφθεί μέσω μιας μικρής  αύξησης η οποία θα ενσωματωθεί στην τιμή του καυσίμου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας η προτεινομένη  αύξηση θα είναι της τάξης των 0.06 – 0.09€/ λίτρο.
Μέσω της επιστολής του προς τον Υπουργό ο Πρόεδρος του ΣΤΕΕΑΕ κος. Δημήτρης Μαγγιώρος δήλωσε ότι τα ακόλουθα.
«Η εφαρμογή της πρότασης μας εξασφαλίζει μια πιο δίκαιη κατανομή του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας. Αφενός, οι ιδιοκτήτες που κινούν ελάχιστα τα οχήματά τους  και που με το ισχύον καθεστώς ήταν αδικημένοι θα καταβάλλουν ένα μικρό ποσό σαν αντίτιμο για το χώρο που καταλαμβάνουν στο οδόστρωμα, αφετέρου όσοι κάνουν μεγαλύτερη χρήση του οχήματός τους που αυτό συνεπάγεται αυξημένους ρύπους και χρήση των σχετικών υποδομών, θα κληθούν να σηκώσουν  μεγαλύτερο βάρος.
Κυρίως όμως, θα μειωθούν κατακόρυφα  οι καταθέσεις  πινακίδων, πάγια τακτική τα τελευταία χρόνια, και άρα θα αυξηθούν τα κρατικά έσοδα αφού οι ιδιοκτήτες των οχημάτων  δεν  θα κληθούν  να  πληρώσουν   το ποσό των υπέρογκων για τα σημερινά δεδομένα   Τελών  Κυκλοφορίας.
Επιπλέον το κράτος θα ωφεληθεί και από την αύξηση των εσόδων που συνδέονται με την χρήση αυτών των αυτοκινήτων (ασφάλιση, συντήρηση, επισκευή, ΚΤΕΟ,  κλπ)».
Στόχος και προσπάθεια του ΣΤΕΕΑΕ δεν είναι απλά να δώσει μια  ακόμη εναλλακτική πρόταση στον τρόπο κατανομής των τελών κυκλοφορίας. Στόχος του συνδέσμου  είναι να δώσει ώθηση συνολικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, ο οποίος έχει δεχτεί απανωτά χτυπήματα από την αρχή της  κρίσης, ενώ ταυτόχρονα να μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία από την αυξημένη χρήση όλων των οχημάτων κάθε τύπου και κατηγορίας.