Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Οκτ 2021
Auto-Moto

Τα νέα ελαστικά από Goodyear και Dunlop

H Goodyear παρουσιάσε το Eagle F1 Asymmetric 3, το νέο Ultra-High Performance (UHP) θερινό ελαστικό της.
Τα ελαστικά Ultra-High Performance έχουν κατά 31% βελτιωμένη επίδοση φθοράς πέλματος² και αισθητά μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένο και στεγνό δρόμο¹, προσφέροντας στον οδηγό καλύτερο έλεγχο του οχήματος και μετατρέποντας την οδήγηση σε μια απολαυστική διαδικασία. Η οικογένεια των ελαστικών Eagle αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές στη κατηγορία UHP και έχει μακρά προϊστορία ως προμηθευτής εξοπλισμού αρχικής τοποθέτησης (ΟΕ), αποτελώντας μάλιστα και το βασικό ελαστικό της νέας Jaguar XF. Πρόκειται για μία premium επιλογή της Goodyear, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο φρενάρισμα και μεγάλη ακρίβεια ανταπόκρισης σε χειρισμούς τόσο σε υγρό όσο και σε στεγνό οδόστρωμα.
Η κατηγορία Ultra High-Performance αποτελεί μία αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία αναμένεται να αυξηθεί και να ξεπεράσει τις εννέα εκατομμύρια μονάδες, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 3% για τη χρονική περίοδο 2015 –  2020³. Ο ρυθμός αυτός οφείλεται κυρίως στην άνοδο των αυτοκινήτων μέσης, executive και μεγάλης κατηγορίας, καθώς και στα πολυτελή αυτοκίνητα στα οποία τοποθετούνται ελαστικά κλάσης UHP.
Το νέο  Eagle F1 Asymmetric ενσωματώνει όλες τις νέες, καινοτόμες τεχνολογίες. Η τεχνολογία Active Braking αυξάνει την επιφάνεια επαφής και το κράτημα στο φρενάρισμα, με αποτέλεσμα τη μείωση της απόστασης φρεναρίσματος. Επιπλέον, η νέα σύνθεση του ελαστικού, με το νέο μίγμα που αυξάνει την πρόσφυση και με ρητίνη που “κολλάει” στο δρόμο, προσφέρουν δυνατό κράτημα με μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος και σταθερούς χειρισμούς. Η ενισχυμένη τεχνολογία κατασκευής έχει σαν αποτέλεσμα μία δομή πιο ισχυρή και ελαφριά που βελτιώνει τις επιδόσεις στους χειρισμούς, στις στροφές, στη φθορά του πέλματος και στην απόδοση του καυσίμου.
Το Eagle F1 Asymmetric 3 έχει περάσει τη δοκιμή του ανεξάρτητου οργανισμού DEKRA σημειώνοντας καταπληκτικές επιδόσεις στη φθορά πέλματος σε σύγκριση με άλλα premium ελαστικά της αγοράς. Επίσης, προσφέρει αποδεδειγμένα 11.500 επιπλέον χιλιόμετρα (ή +31% καλύτερη επίδοση στη φθορά) έναντι της μέσης επίδοσης των τριών βασικών ανταγωνιστών.
Τα αποτελέσματα της συγκριτικής δοκιμής Benchmark Test που πραγματοποίησε η TÜV Süd για λογαριασμό της Goodyear έδειξαν ότι το Eagle F1 Asymmetric 3, σε σύγκριση με τη μέση επίδοση των τριών βασικών ανταγωνιστών του, προσφέρει μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος κατά 2.6 μέτρα (9% καλύτερη απόδοση) σε υγρό οδόστρωμα, κατά 1.36 μέτρα (4% καλύτερη απόδοση) σε στεγνό οδόστρωμα και 4% καλύτερη επίδοση σε χειρισμούς σε υγρό οδόστρωμα. Τα αποτελέσματα της ίδιας δοκιμής έδειξαν 10,9% καλύτερη επίδοση αντίστασης κύλισης σε σύγκριση με τους 3 ανταγωνιστές που συμμετείχαν στη δοκιμή. Η επίδοση αυτή είναι η δεύτερη καλύτερη σε σύγκριση με όλες τις μάρκες ελαστικών που έχουν δοκιμαστεί.
«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς από το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελαστικό συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις στις δοκιμές. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής της DEKRA επιβεβαίωσαν τις κορυφαίες επιδόσεις του σε επίπεδο χιλιομετρικών αποστάσεων”, ανέφερε Alexis Bortoluzzi, Διευθυντής Marketing  Πελατών ΕΜΕΑ της Goodyear.
Το νέο ελαστικό της Goodyear, Eagle F1 Asymmetric 3 είναι διαθέσιμο σε 41 διαφορετικές διαστάσεις από 17 έως 20 ίντσες, και τα περισσότερα της σειράς θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο 2016.
 

Το νέο Sport Maxx RT2 της Dunlop τα έχει όλα

H Dunlop λάνσαρε το νέο Ultra-High Performance (UHP) θερινό ελαστικό της, το Sport Maxx RT2, διάδοχο του πολυβραβευμένου Sport Maxx RT. Πιστοποιημένο από τον ανεξάρτητο οργανισμό TÜV, το ελαστικό διακρίνεται για το εξαιρετικό κράτημα και την ακρίβεια χειρισμού που προσφέρει, ενώ σημείωσε και ταχύτερους χρόνους κατά τη δοκιμή σε πίστα σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Πιστό στο DNA της Dunlop, το ελαστικό αναπτύχθηκε με βάση τη φιλοσοφία της μάρκας «Πάντα Μπροστά» η οποία εστιάζει σε συναρπαστικές εμπειρίες οδήγησης. Επίσης, η μεγάλη αγωνιστική κληρονομιά της Dunlop, καθώς και οι νίκες της σε αγώνες αντοχής, υπήρξαν σημαντική πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του νέου Sport Maxx RT2.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκριτικής δοκιμής του ανεξάρτητου οργανισμού  TÜV Süd (Benchmark Test results¹), το ελαστικό έχει κορυφαίο κράτημα και ακρίβεια ανταπόκρισης, γεγονός που το καθιστά το καταλληλότερο για συνθήκες που απαιτούν υψηλές επιδόσεις. Σύμφωνα με τη δοκιμή, σε σύγκριση με τη μέση επίδοση των τεσσάρων κορυφαίων ανταγωνιστικών ελαστικών, το Sport Maxx RT2 σημειώνει 1,3% καλύτερο χρόνο ανά γύρο σε βρεγμένη πίστα και 4,1% υψηλότερη ακρίβεια χειρισμού σε στεγνό οδόστρωμα¹. Επίσης οι επιδόσεις της δοκιμής σε βρεγμένο κυκλικό οδόστρωμα¹ ήταν καλύτερες κατά 5,6%. Επιπλέον, σύμφωνα με δοκιμή της DEKRA, για λογαριασμό της Dunlop, το Sport Maxx RT2 παρουσίασε καλύτερη απόδοση φθοράς κατά 34% στον πιο επιβαρυμένο άξονα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των βασικών ανταγωνιστών.
Σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά:

  • Επαναστατικό υλικό πέλματος (ίχνος επαφής πέλματος), με συγκολλητική ρητίνη για μέγιστη πρόσφυση σε υγρό και στεγνό οδόστρωμα
  • Μεγάλα μπλοκ εξωτερικού ώμου – για βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές σε σύγκριση με το ελαστικό προηγούμενης γενιάς
  • Μικρά τακούνια πέλματος για μείωση της απόστασης φρεναρίσματος, ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες, σε σύγκριση με το ελαστικό προηγούμενης γενιάς
  • Ενισχυμένα υλικά κατασκευής που παρέχουν καλύτερη πληροφόρηση για τον δρόμο και ακρίβεια ανταπόκρισης σε σύγκριση με τα ελαστικά προηγούμενης γενιάς, με έμπνευση από την εμπειρία της Dunlop και τις νίκες όταν κέρδισε τον πιο σκληρό 24ωρο αγώνα στην εξαιρετικά απαιτητική πίστα του Nurburgring

«Πρόκειται για το τέλειο Ultra-High Performance (UHP) ελαστικό για απαιτητικούς οδηγούς που αναζητούν την απόλυτη εμπειρία οδήγησης», δήλωσε ο Alexis Bortoluzzi, Διευθυντής Marketing Επιβατικών Ευρώπης της Goodyear Dunlop. «Και τα αποτελέσματα της δοκιμής επιβεβαιώνουν ότι κερδίσαμε μία  ισχυρή θέση στην κατηγορία UHP».
Ήδη το συγκεκριμένο ελαστικό έχει επιλεγεί για standard τοποθέτηση σε ένα από τα πλέον extreme μοντέλα δρόμου της αγοράς. Η Radical, γνωστή για τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, επέλεξε το Sport Maxx RT2 της Dunlop για το μοντέλο 2016 RXC Turbo. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει σχεδιαστικές επιρροές από το σύγχρονο design του πρωτότυπου οχήματος της εταιρείας για τους αγώνες του Le Mans και αποδίδει πάνω από 500 ίππους. Πετυχαίνοντας εξαιρετικούς συντελεστές κάθετης δύναμης χάρη στον εξελιγμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος και των φτερών του, το RXC Turbo έχει σχεδιαστεί για απαιτητική χρήση σε πίστες, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να «κατακτήσει» ακόμη και τους πιο δύσκολους αυτοκινητόδρομους μετά από έναν σκληρό αγώνα.
Η σειρά διατίθεται σε διατάσεις από 17 έως 21 ίντσες (όπως φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα). Το 80% αυτών των διαστάσεων είναι ήδη διαθέσιμο στο εμπόριο από το Μάρτιο του 2016.

Η Goodyear παρουσιάζει το IntelliGrip, ένα πρότυπο ελαστικό τεχνολογίας προηγμένων αισθητήρων για αυτόνομα οχήματα πρώτης γενιάς

Στο πρόσφατο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου 2016 της Γενεύης, η Goodyear παρουσίασε το όραμα της σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα πρώτης γενιάς, μέσω των πρότυπων ελαστικών IntelliGrip. Το πρότυπο αυτό ελαστικό, τεχνολογίας προηγμένων αισθητήρων, σχεδιάστηκε με στόχο να υποστηρίζει τα συστήματα ελέγχου των αυτόνομων οχημάτων.  Αυτά τα συστήματα ελέγχου βασίζονται στα δεδομένα και τις πληροφορίες που συλλέγονται από άλλα οχημάτα, οδηγούς, πεζούς και από έξυπνες πόλεις. Πρότυπα ελαστικά όπως το IntelliGrip της Goodyear μπορούν να παίξουν ένα κρίσιμο ρόλο σε αυτήν την ανταλλαγή πληροφοριών.
Σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οικονομικού Forum, αναμένεται πως στα επόμενα δέκα χρόνια, τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελούν μέρος της πραγματικότητας των πόλεων. Επιπλέον η έκθεση J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice Study[2] καταλήγει ότι οι καταναλωτές θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική την τεχνολογία προστασίας σε περίπτωση πρόσκρουσης.
”Η σταθερή μείωση της αλληλεπίδρασης και παρέμβασης του οδηγού στα αυτό-οδηγούμενα οχήματα, θα κάνει το ρόλο των ελαστικών ακόμα πιο σημαντικό δεδομένου ότι θα είναι το πρώτο και κύριο σημείο επαφής με το δρόμο” δήλωσε ο Joseph Zekoski, Πρώτος Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής Τεχνικός Υπεύθυνος της Goodyear. ”Τα πρότυπα ελαστικά της Goodyear θα παίξουν διπλό ρόλο στο μέλλον, αφού θα αποτελέσουν πλατφόρμες δημιουργίας πιέζοντας τα όρια του συμβατικού τρόπου σκέψης, ενώ ταυτόχρονα θα είναι και πεδίο δοκιμής για τις τεχνολογίες της επόμενης γενιάς.’
Χάρη στην τεχνολογία προηγμένων αισθητήρων και ειδικότερα στο σχεδιασμό των αυλακώσεων, τα πρότυπα ελαστικά IntelliGrip της Goodyear είναι σε θέση να αντιληφθούν πολλές από τις συνθήκες του οδοστρώματος, όπως η επιφάνεια και οι καιρικές συνθήκες. Τα IntelliGrip χρησιμοποιούν μία προηγμένη τεχνολογία ενεργού φθοράς, βάσει του συστήματος παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και ενεργού φθοράς της Goodyear, με στόχο την αξιολόγηση της κατάστασης των ελαστικών και του οχήματος. Η Goodyear έχει αναπτύξει ειδικούς αλγόριθμους που λαμβάνουν υπ’ όψιν τους μεταβλητές όπως η πίεση των ελαστικών και η θερμοκρασία τους, ώστε να αποτιμάται καλύτερα η κατάσταση των ελαστικών βελτιστοποιώντας το αυτόνομο σύστημα ελέγχου του οχήματος.
Οι προηγμένοι αισθητήρες του IntelliGrip, πέραν του ότι αντιλαμβάνονται τις συνθήκες του δρόμου και του ελαστικού, παράλληλα επιτρέπουν στο ελαστικό να επικοινωνεί με το σύστημα του κεντρικού υπολογιστή του οχήματος βελτιώνοντας τις επιδόσεις οδήγησης και την ασφάλεια του οχήματος. Όταν το ελαστικό αντιληφθεί μία βρεγμένη και ολισθηρή επιφάνεια, το αυτόνομο όχημα αυτόματα προσαρμόζει την ταχύτητα του. Επίσης, μειώνει την απόσταση κατά το φρενάρισμα, ανταποκρίνεται καλύτερα στις στροφές, βελτιστοποιεί τη σταθερότητα και τέλος, υποστηρίζει τα συστήματα πρόληψης σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Η Goodyear συνεργάζεται με μία σειρά κατασκευαστές πρότυπου εξοπλισμού με στόχο να προσαρμόσει περεταίρω την τεχνολογία της ανάλογα με τις ανάγκες τους και να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα των ελαστικών της με χαρακτηριστικά όπως αυτά των Ηλεκτρονικών Συστημάτων Ελέγχου Σταθερότητας, Συστημάτων Ελέγχου Φρένων και Συστημάτων Ελέγχου Ανάρτησης.
Το microchip του IntelliGrip αναπτύχθηκε με την Huf, έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών συστημάτων ασφάλισης (μανδάλωσης), παρακολούθησης πίεσης ελαστικών καθώς και τηλεματικών συστημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.

H Goodyear αποκαλύπτει το μυστικό του Eagle-360, ένα πρότυπο ελαστικό το οποίο οραματίστηκε για τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος

Μετά από 117 χρόνια κατασκευαστικής παρουσίας στον τομέα των ελαστικών, η Goodyear παρουσίασε το όραμα της για τα ελαστικά του μέλλοντος τα οποία θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει – θα είναι σφαιρικά.

Η Goodyear αποκάλυψε στο πρόσφατο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το όραμα της για το τελευταίο πρότυπο ελαστικό, το Eagle-360. Πρόκειται για ένα σφαιρικό ελαστικό το οποίο κατασκευάστηκε με 3-D printer και είναι η υλοποίηση όσων οραματίζεται η Goodyear για το μέλλον. Είναι μια εμπνευσμένη λύση για το μακρινό μέλλον οπότε και η αυτόνομη οδήγηση του οχήματος αναμένεται να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας.
Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της Navigant Research, μέχρι το 2035 αναμένεται να πωλούνται ετησίως 85 εκατομμύρια αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τη μελέτη J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice,  αυτό που κυρίως απασχολεί τους καταναλωτές είναι το πως η τεχνολογία θα εξασφαλίσει την ασφάλεια στα αυτόνομα αυτοκίνητα .
«Η σταθερή μείωση του ενεργού ρόλου και της παρέμβασης του οδηγού στα αυτόνομα αυτοκίνητα, προϋποθέτει ότι τα ελαστικά θα παίζουν έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο με δεδομένο ότι αποτελούν το άμεσο σημείο επαφής με το δρόμο» δήλωσε ο Joseph Zekoski, Senior Vice President και Chief Technical Officer της Goodyear. «Τα πρότυπα ελαστικά της Goodyear (concept tyres) θα έχουν διπλό ρόλο στο μέλλον καθώς θα λειτουργούν τόσο σαν δημιουργικές πλατφόρμες που θα ωθούν τον τρόπο σκέψης πέρα από τα συμβατικά όρια όσο και ως πεδίο δοκιμής για τις τεχνολογίες της επόμενης γενιάς.’
Σφαιρικό σχήμα για απόλυτη ικανότητα ελιγμών και ασφάλεια
Το μοναδικό σχήμα του Eagle-360 της Goodyear θα συμβάλλει σε επίπεδο ασφάλειας και ικανότητας ελιγμών καλύπτωντας τις απαιτήσεις της αυτόνομης κίνησης. Το σφαιρικό σχήμα του ελαστικού είναι το σημείο κλειδί που προσφέρει την απόλυτη ικανότητα ελιγμών. Τα ελαστικά πολλαπλού προσανατολισμού κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην ασφάλεια των επιβατών ενώ ταυτόχρονα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τους χωρικούς περιορισμούς. Η τεχνολογία Active δίνει τη δυνατότητα στο ελαστικό να κινείται σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες και να μειώνει την ολίσθηση σε περίπτωση κινδύνου όπως είναι ο πάγος ή κάποιο ξαφνικό εμπόδιο. Με αυτό τον τρόπο το όχημα παραμένει συνεχώς σε ασφαλές έδαφος.
Το σφαιρικό σχήμα του Eagle-360 της Goodyear κάνει την οδήγηση πιο ομαλή δημιουργώντας μια «ρέουσα» πλευρική κίνηση.  Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να προσπεράσει ένα εμπόδιο δίχως να αλλάξει κατεύθυνση πορείας.
Τέλος, χάρη στη δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών, το ελαστικό αυτό είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα αναμενόμενα προβλήματα στάθμευσης στο μέλλον αφού ο χώρος που θα απαιτείται για το παρκάρισμά των αυτοκινήτων με σφαιρικά ελαστικά θα είναι μικρότερος. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι οι χώροι στάθμευσης θα παραμείνουν οι ίδιοι, με αυτά τα ελαστικά θα μπορούν να σταθμεύσουν περισσότερα οχήματα.
Σύνδεση μέσω μαγνητικής αιώρησης
Για να συνδεθεί με το αμάξωμα του αυτοκινήτου, το πρότυπο ελαστικό Eagle-360 της Goodyear βασίζεται στη μαγνητική αιώρηση. Το ελαστικό αναρτάται στο αυτοκίνητο μέσω μαγνητικού πεδίου, όπως οι σιδηρόδρομοι μαγνητικής ανύψωσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερη άνεση για τον επιβάτη και μείωση του παραγόμενου θορύβου.
«Αν και πρόκειται για ένα καθαρά πρότυπο ελαστικό, αντιπροσωπεύει ξεκάθαρα τον καινοτόμο τρόπο σκέψης της Goodyear και είναι ένα παράδειγμα για το πως θα αντιμετωπίζονται οι ανάγκες των οδηγών στο μέλλον. Με βάση δική μας πρόσφατη έρευνα, γνωρίζουμε ότι η επιθυμία των νεαρών οδηγών είναι να κινούνται στο μέλλον με έξυπνα και βιώσιμα αυτοκίνητα και ότι τους απασχολεί κυρίως η ασφάλεια και η αξιοπιστία των οχημάτων.4  Πιστεύουμε ότι το πρότυπο ελαστικό Eagle-360 μπορεί να είναι μία ασφαλής και βιώσιμη λύση για τους τελικούς χρήστες οι οποίοι πιθανότατα θα οδηγήσουν ή θα είναι επιβάτες των αυτόνομων αυτοκινήτων στο μέλλον» δήλωσε ο  Carlos Cipollitti, Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear στο Λουξεμβούργο. «Ελπίζουμε επίσης να χρησιμεύσει και σαν έμπνευση για την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε για να βρίσκουμε λύσεις για το μέλλονμιας και συνεχίζουμε να βρίσκουμε λύσεις μαζί».
Οι αισθητήρες διασφαλίζουν  την συνδεσιμότητα με το αυτοκίνητο και βελτιώνουν την ασφάλεια
Η Goodyear προκειμένου να βελτιστοποιήσει τις συνθήκες οδήγησης των αυτόνομων οχημάτων, επινόησε και ένα ακόμη χαρακτηριστικό˙ την συνδεσιμότητα η οποία υλοποιείται μέσω τριών στοιχείων. Κατ’ αρχήν οι αισθητήρες μέσα στο πρότυπο ελαστικό Eagle-360 καταγράφουν τις συνθήκες του δρόμου, όπως οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες της επιφάνειας. Οι πληροφορίες αυτές μεταβιβάζονται στο όχημα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Επιπλέον, η Goodyear εκμεταλλεύεται την τεχνολογία φθοράς πέλματος και παρακολούθησης της πίεσης. Αισθητήρες μέσα στο Eagle-360 καταγράφουν και ρυθμίζουν τη φθορά του ελαστικού με στόχο να αυξηθεί η χιλιομετρική απόδοση. Τέλος, δεδομένου ότι το πέλμα κατασκευάζεται με 3-D printer, το ελαστικό μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις συνθήκες της περιοχής διαμονής του οδηγού.
Βιο-μιμητική – αντλώντας έμπνευση από τη φύση
Ο σχεδιασμός του Eagle-360 παρουσιάζει στοιχεία βιο-μιμητικής, μίμηση δηλαδή της φύσης, μία αρχή που συχνά χρησιμοποιεί στα σχέδια της η Goodyear. Το ίχνος επαφής του πέλματος μιμείται το «σχέδιο του κοραλλιού» ενώ τα πολλαπλών κατευθύνσεων μπλοκ και οι εγκοπές βοηθούν και εξασφαλίζουν ασφαλή επαφή. Το κάτω μέρος των εγκοπών διαθέτει τα ίδια στοιχεία όπως ένα φυσικό σφουγγάρι που γίνεται άκαμπτο όταν είναι στεγνό αλλά μαλακώνει όταν είναι υγρό και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται σωστή συμπεριφορά σε βρεγμένο δρόμο και αντίσταση υδρολίσθησης. Χάρη σε αυτή την «πλέξη» το νερό αναρροφάται από το οδόστρωμα και στη συνέχεια, μέσω φυγόκεντρου δύναμης, γίνεται διασπορά του από το ίχνος του ελαστικού ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος υδρολίσθησης.

Related posts