Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
30 Μαρ 2020
Υγεία

Τα γερμανικά σούπερ μάρκετ αποφασίζουν να καταπολεμήσουν τη ζάχαρη!

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι γιατροί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τις υψηλές ποσότητες ζάχαρης που καταναλώνουν κατά μέσο οι Γερμανοί και τα σούπερ μάρκετ της χώρας δεν επιθυμούν να παραμείνουν αμέτοχα στο φαινόμενο.

Είναι γεγονός ότι παρατηρείται αύξηση κάθε χρόνο στα ποσοστά παχυσαρκίας των Γερμανών πολιτών. Ενδεικτικά, ο Γκέριτ Χάινεμαν, ειδικός σε θέματα εμπορίου από την Τεχνική Σχολή της Κάτω Ρηνανίας, επισημαίνει: «Έχουμε σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας στη χώρα», ενώ δεν διστάζει να επιρρίψει ότι το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, ανήκει στη βιομηχανία τροφίμων. Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον μεγάλες αλυσίδες γερμανικών σούπερ μάρκετ, αποφάσισαν να ευαισθητοποιηθούν και να πράξουν αναλόγως, μειώνοντας ως έναν βαθμό την ποσότητα ζάχαρης και αλατιού που φέρουν οι δικές τους μάρκες.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γνωστής αλυσίδας Lidl, με στόχο ένα απλό, καθημερινό κι όμως τόσης ζωτικής σημασίας για αλλαγή, προϊόν – τα δημητριακά. Η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο. Μέχρι το 2025 επιδιώκει να μειώσει στη δική της σειρά προϊόντων τα ποσοστά ζάχαρης, όπως και του αλατιού, κατά 20%. Μάλιστα το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ήδη σε γνωστή σειρά δημητριακών του, όπου η περιεκτικότητα σε σάκχαρα έχει ήδη πέσει στα 23,9/100 γραμμάρια. «Η εταιρεία Lild μπαίνει δυναμικά στην όλη δημόσια συζήτηση» αναφέρει ο Όλιβερ Χουιτσίνγκα από τη MKO Foodwatch.

«Οι άλλες μεγάλες αλυσίδες δυσκολεύονται προς το παρόν να θέσουν έναν τόσο συγκεκριμένο στόχο», συμπληρώνει ο ίδιος. Η μείωση της ζάχαρης και του αλατιού σε συσκευασμένα τρόφιμα κατά 20% είναι σε κάθε περίπτωση ένας φιλόδοξος στόχος.

Με τη σειρά του, το Aldi Nord, θέτει ως προτεραιότητα την ισορροπημένη διατροφή των καταναλωτών, όπως ανέφερε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, ενώ στη “μάχη” δίνει το παρών και το Aldi Süd, που επιθυμεί να κρατήσει τα ποσοστά ζάχαρης στα δικά του προϊόντα σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Μάλιστα, σε ορισμένα προϊόντα όπως ψωμί, μούσλι ή κρέμες ήδη ακολουθούνται βελτιωμένες συνταγές με λιγότερη ζάχαρη. Παράλληλα, η αλυσίδα Real επιθυμεί μέχρι το 2017 να «προβεί σε ελέγχους και βελτιώσεις» των προϊόντων που ίδια λανσάρει.

Παρ’ όλα αυτά, οι στρατηγική των σούπερ μάρκετ, κρίθηκε αναγκαία ώστε αυτά, να εναρμονιστούν με τις σχετικές συστάσεις που εξέδωσε το γερμανικό υπουργείο Διατροφής και Γεωργίας με στόχο την προάσπιση της δημόσιας υγείας και ειδικότερα την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και του διαβήτη.

Σημαντικό ρόλο κατέχει και η ενημέρωση των ίδιων των καταναλωτών, αλλά και η σταδιακή αλλαγή της τοποθέτησης προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ, τα οποία θα πρέπει να προτείνουν κυρίως τα υγιεινά προϊόντα. Η τάση αλλαγής που καταγράφεται σε πολλές γερμανικές αλυσίδες είναι ένα καλό πρώτο δείγμα, ωστόσο πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση για ένα καλό αποτέλεσμα.

Πηγή: skai.gr

 

 

 

 

 

Related posts