Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Οκτ 2022
Auto-Moto

Τα φορτηγά της Pirelli έφεραν στο service park της Λαμίας 2.320 ελαστικά

Καθοριστικό ρόλο στη μάχη των δευτερολέπτων στους αγώνας του WRC παίζουν τα ελαστικά. Ένας σκληρός αγώνας ράλλυ του WRC θέλει εκτός των άλλων και τη σωστή επιλογή των ελαστικών που θα αντέξουν στους κακοτράχαλους δρόμους. Όσο πιο σωστή είναι η επιλογή των ελαστικών τόσο καλύτερα κρατήματα έχουν οι αγωνιζόμενοι. Αυτό σημαίνει καλύτερους χρόνους μέσα στην ειδική.

Όλα εξαρτώνται από την ποιότητα του δρόμου. Άλλα λάστιχα χρησιμοποιούν όταν ο δρόμος είναι χωμάτινος αλλά χωρίς πέτρες και άλλα όταν είναι γεμάτος με φυτευτές και κοφτερές πέτρες. Αυτό που προσπαθούν να πετύχουν είναι η σωστή επιλογή της γόμας των ελαστικών και φυσικά όλοι εύχονται να μην έχουν ένα κλατάρισμα. Γιατί ένα κλατάρισμα μέσα στην ειδική αλλάζει τα σχέδια κάθε πληρώματος που τρέχει στο WRC για μια θέση στο βάθρο.

Αν έχουν ένα κλατάρισμα στην αρχή μιας ειδικής τότε σταματούν και αλλάζουν ζαντό λάστιχο. Αυτό σημαίνει δύο με τρία λεπτά «καπέλο». Αν  το κλατάρισμα γίνει στα τρία με τέσσερα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της ειδικές συνεχίζουν με σκασμένο λάστιχο – φυσικά ζάντα και λάστιχο πάνε στα σκουπίδια- αλλά τουλάχιστον δεν χάνουν αρκετό χρόνο.

Οι ειδικές διαδρομές όπως του Πύργου είναι δύσκολη γιατί είναι η μεγαλύτερη με 33.2 χιλιόμετρα. Εκεί τα λάστιχα έχουν τη μεγαλύτερη φθορά γιατί κινούνται οριακά και για υτό συχνά τα αυτοκίνητα φθάνουν στον τερματισμό με σκασμένα ελαστικά. Απαιτητική είναι και η ειδική διαδρομή «Ταρζάν» μήκους  23.37 χλμ. Εδώ μπορεί να μην είναι πολλά τα χιλιόμετρα αλλά έχει δύσκολο χώμα με φυτευτές πέτρες. Έχει αρκετά κατηφορικά κομμάτια μέσα στο δάσος αλλά και ένα λιθόστρωτο κομμάτι που ταλαιπωρεί λάστιχα και αναρτήσεις.

Για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες  του παγκοσμίου πρωταθλήματος,  τα φορτηγά της Pirelli -πού βρίσκονται στο service park της Λαμίας – έφεραν φέτος 2.320 ελαστικά.

Από αυτά τα 520 προορίζονται για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 (Toyota Yaris Rally1, Hyundai Rally1 και Ford Puma Rally).

Κάθε πλήρωμα αυτής της κατηγορίας μπορεί κατά τη διάρκεια ενός αγώνα π.χ 300 χλμ όπως είναι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, να χρησιμοποιεί έως και 28 ελαστικά.

Οι κατανομές για την κορυφαία κατηγορία Rally1 είναι:

– 24 ελαστικά για το Scorpion KX WRC HA (σκληρή γόμα)

– 8 για την Scorpion KX WRC SA (μαλακή γόμα).

– 4 επιπλέον ελαστικά σύνθετου της επιλογής του πληρώματος, σε περίπτωση συμμετοχής στο shakedown.

Η Pirelli παρέχει επίσης 1.800 ελαστικά στις άλλες κατηγορίες τετρακίνησης, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιούν έως και 26 ελαστικά ανά αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου του shakedown.

Οι επιλογές για κάθε πλήρωμα είναι:

Για το WRC2  διατίθενται σε κάθε πλήρωμα  22 Scorpion K4B και 8 Scorpion K6B

Για το WRC 3 διατίθενται 22 K4 (ελαστικά με σκληρή γόμα) και  8 K6 (μαλακή γόμα)

– 4 επιπλέον ελαστικά σύνθετου της επιλογής του πληρώματος, σε περίπτωση συμμετοχής σε shakedown που και εδώ είναι υποχρεωτικό.

Η Pirelli είναι επίσης ο αποκλειστικός προμηθευτής του FIA Junior WRC, το οποίο διεξάγει τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στην Ελλάδα.

Για την κατηγορία αυτή διαθέτει :

– 22 Scorpion K4 (σκληρή γόμα)

– 6 Scorpion K6 (μαλακή γόμα)

Ο Τεράντσιο Τεστόνι, επικεφαλής των δραστηριοτήτων ράλι δήλωσε:

«Το Ράλι που διεξάγεται στην Ελλάδα φέτος είναι πιο συναρπαστικό όχι μόνο λόγω των παραδοσιακών προκλήσεων που θέτει στους οδηγούς, αλλά και επειδή βρίσκεται σε μια φάση της σεζόν όπου η έκβασή του μπορεί να επιφυλάξει πολλές εκπλήξεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Το Εκο Ράλι Ακρόπολις είναι ο κλασικός αγώνας στον οποίο τα λάθη στη στρατηγική και τη διαχείριση ελαστικών, καθώς και στην οδήγηση, μπορεί να έχουν πολύ υψηλό κόστος. Στο τέλος, τις καλύτερες πιθανότητες νίκης θα έχουν εκείνοι που υιοθετήσουν το καλύτερο στήσιμο του αυτοκινήτου, διαχειρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τα ελαστικά. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στη φθορά, η οποία πέρυσι ήταν σχεδόν μηδενική λόγω των υγρών καιρικών συνθηκών και η οποία σε στεγνές επιφάνειες μπορεί, από την άλλη, να είναι πολύ υψηλή και σε κάθε περίπτωση υψηλότερη από αυτή που έχουμε δει σε άλλους αγώνες».

Related posts