Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
28 Ιούλ 2021
Πολιτισμός

Σχολιασμός της θεατρικής παράστασης «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής» στο θέατρο ΕΚΣΤΑΝ

Γράφει η Μαίρη Γκαζιάνη 

Ο Δημήτρης Βερύκιος επιλέγει να υπηρετεί πάντα το δύσκολο θέατρο κι αυτό αποδεικνύεται από τα έργα που ανεβάζει έχοντας την ευθύνη της συνολικής παράστασης.

Αυτή τη φορά επέλεξε τη θεατρική διασκευή του έργου «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής», από το ομώνυμο κεφάλαιο του κορυφαίου έργου «Αδελφοί Καραμαζώφ»  του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Ο ίδιος σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον μονόλογο, συνεχίζοντας να αντλεί έμπνευση από το πνεύμα του μεγάλου συγγραφέα και διανοητή.

Σ΄ ένα μικρό θέατρο, το ΕΚΣΤΑΝ, σε μια μικρή σκηνή, ξεδιπλώνει με μαεστρία το ταλέντο του στον ρόλο του Ιεροεξεταστή που, στη σκοτεινή περίοδο της Ιεράς Εξέτασης, συλλαμβάνει και ανακρίνει τον επανελθόντα στη Γη, Ιησού Χριστό, λίγο πριν τον ρίξει στην πυρά.

«Έτσι αρχίζει η σκοτεινή, άπνοη, αγωνιώδης νύχτα της Σεβίλλης.. Ο αέρας μυρίζει δάφνη και λεμονιά… Μια μνημειώδης σύγκρουση ανάμεσα στο Καλό και το Κακό!»

Η Μαίρη Γκαζιάνη με τον ηθοποιό Δημήτρη Βερύκιο

Πρόκειται για έναν πολύ δυνατό μονόλογο που ο Δημήτρης Βερύκιος αντιμετωπίζει  με πολύ σεβασμό στην υποκριτική του τέχνη αλλά και απέναντι στους θεατές.

Είναι ξεκάθαρο ότι η ανάγκη του να υπηρετήσει την τέχνη του είναι συνυφασμένη με τις ανάγκες της δικής του ψυχής που συγκλίνουν με αυτές ενός απαιτητικού θεατρόφιλου κοινού. Πρωταρχική έννοια του είναι ο ηθοποιός εαυτός του να μοιραστεί αβίαστα και αποτελεσματικά τα οφέλη μιας παράστασης που ξεφεύγει από τα συνήθη δεδομένα.

Σε ένα μικρό θέατρο, η αμεσότητα του ηθοποιού με τους θεατές  είναι πολύ απαιτητική και απαιτεί υποκριτική αρτιότητα και πιστότητα. Όταν μάλιστα πρόκειται για μονόλογο, ο ηθοποιός έχει μεγαλύτερη ευθύνη διότι φέρει όλο το βάρος της παράστασης χωρίς το δικαίωμα του παραμικρού λάθους.

Ο Δημήτρης Βερύκιος μετατρέπει τη δυσκολία, της απόστασης αναπνοής του από τον θεατή, σε προτέρημα και διαχειρίζεται την εξέλιξη του έργου με εντιμότητα και πιστότητα.

Ο ρόλος του αυστηρού και άτεγκτου ιεροεξεταστή είναι ιδιαίτερα δύσκολος και απαιτητικός αλλά ο Δημήτρης Βερύκιος ανταπεξέρχεται με απόλυτη συνέπεια, φορώντας μόνο ένα μαύρο ράσο με κουκούλα.

Στη σκηνή δεν υπάρχει κανένα σκηνικό. Σκηνικό αποτελεί η παρουσία του μουσικού Σταύρου Παργινού, ο οποίος φορώντας έναν λευκό χιτώνα, συμβολίζει τον Ιησού Χριστό. Δίχως λόγια, παρακολουθεί τον ιεροεξεταστή του κοιτώντας τον κατάματα και κατά διαστήματα παίζει στο βιολοντσέλο του  τη μουσική σύνθεση που σύνθεσε για την παράσταση.

Ο εμβληματικός μονόλογος του μοναδικού Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, η εξαιρετική ερμηνεία του Δημήτρη Βερύκιου ως ιεροεξεταστής, σε συνδυασμό με την παθητική ερμηνεία του (Χριστού) Σταύρου Παργινού, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Συνιστώ να δείτε την παράσταση για ν΄ απολαύσετε ποιοτικό θέατρο.

Κάθε Κυριακή ώρα 20.30 στο θέατρο ΕΚΣΤΑΝ (Καυταντζόγλου 5 και Πατησίων, Πατήσια).

Πληροφορίες, κρατήσεις: 2130210339

 

Related posts