Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip: Υβριδική τεχνολογία με πλούσιο εξοπλισμό

Σήμερα οι νέοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσπαθούν να πετύχουν  στην αγορά που θα κάνουν ,το χρυσό συνδυασμό. Δηλαδή ένα όχημα για όλες τις χρήσεις. Και τι ακριβώς ζητούν από το καινούργιο αυτοκίνητο; Πρώτα από όλα ασφάλεια και χώρους για να μεταφέρουν άνετα την οικογένεια τους. Μετά λειτουργικότητα και αξιόπιστη μετακίνηση. Να έχει μικρή κατανάλωση, σύγχρονη συνδεσιμότητα, μεγάλη τιμή μεταπώλησης αλλά και να μπορεί να κινείται  σε εδάφη που ένα απλό  Ι.Χ  δεν μπορεί.

Μπορεί να φαίνονται πολλά αυτά που ζητούν αλλά η ζωή έχει αλλάξει και οι απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Προτάσεις που να εκπληρώνουν όλα τα παραπάνω υπάρχουν αλλά εκεί οι καταναλωτές  ζητούν και κάτι ακόμα. Καλές τιμές και δελεαστικές χρηματοδοτικές προσφορές. Όσον αφορά την τιμή και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα ο καθένας πρέπει να κάνει τους δικούς του υπολογισμούς.

Ένα από τα καινούργια αυτοκίνητα της αγοράς που να πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι το αυτοκίνητο που σας παρουσιάζουμε σήμερα. Το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip, τρίτης γενιάς.

Είναι άνετο για μια τετραμελή οικογένεια. Το μήκος του είναι 4.300 χλστ, το πλάτος του 1.785 χλστ, το ύψος του 1.580 χλστ και το μεταξόνιο 2.600 χλστ. Δύο πρόσθετα στοιχεία είναι τα 430 λίτρα με το διπλό «πάτωμα»  που φιλοξενούνται στο χώρο των αποσκευών και για όσους θέλουν να κινούνται σε off road διαδρομές τα 180 χλστ που έχει απόσταση το αμάξωμα από το έδαφος.

Εξωτερικά λίγο πολύ το αυτοκίνητο είναι γνωστό. Έχει πιο εμφατική μάσκα, πάνω από τους τροχούς πλαστικά τόξα ενώ τη διαφορά κάνουν τα φωτιστικά σώματα που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του νέου τετρακίνητου μοντέλου. Επανασχεδιασμένα είναι και τα Led εμπρός φωτιστικά σώματα. Τα πίσω είναι πλατύτερα αλλά όμορφα. Οι ζάντες είναι 17αρες και τα ελαστικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν 215/55/R17V της Continental. Εδώ θέλουμε να παρατηρήσουμε ότι τα ελαστικά είναι καθαρά ασφάλτινα ενώ κατά τη γνώμη μας από τη στιγμή που το αυτοκίνητο είναι AllGrip θα έπρεπε να φορούσε ελαστικά τεσσάρων εποχών. Όταν είχαμε το αυτοκίνητο τα πολλά χιόνια είχαν λιώσει και έτσι δεν το δοκιμάσαμε σε μια χιονισμένη περιοχή.

Στο εσωτερικό χωρίς να έχουν γίνει τρομερές αλλαγές φαίνεται η μελετημένη δουλειά των γιαπωνέζων. Καμιά σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Οι  διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι και δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού ενώ στο σωστό σε διαστάσεις τιμόνι υπάρχουν αρκετές ενσωματωμένες λειτουργίες.

Ξεχωρίζει στο ταμπλό η μεγάλη κεντρική οθόνη 9 ιντσών,  με το νέο σύστημα infotainment που είναι πιο γρήγορο και πιο εξελιγμένο από αυτό που συνήθιζε να χρησιμοποιεί η Suzuki. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων η ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων είναι  4,2 ιντσών.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο. Χώρος υπάρχει στην οροφή ώστε να μην ακουμπούν τα κεφάλια ενώ άνετα κάθονται οι πίσω επιβάτες χωρίς να ακουμπούν τα γόνατα στις μπροστινές θέσεις. Εδώ βοηθάει το μεγάλο μεταξόνιο. Τα μπροστινά καθίσματα είναι θερμαινόμενα ,ο κλιματισμός διζωνικός, υπάρχει κάμερα 360 μοιρών ,αισθητήρες παρκαρίσματος (μπροστά και πίσω) ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι αναδιπλούμενοι.

Ας δούμε το αυτοκίνητο στο δρόμο. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 4κύλινδρος BoosterJet (βενζινοκινητήρας ) των 1.373 cc ( i4, 16v, 2 ΕΕΚ) με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους (στις 5.500 rpm) ενώ η ροπή του είναι  235 Nm ( που αποδίδονται από τις 2.000-3.000 rpm). Το γεγονός ότι η ροπή αποδίδεται από χαμηλά διευκολύνει κυρίως στην καθημερινή χρήση στην πόλη. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι 14 PS, με 53 Nm και μπαταρία 0,38 kWh. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων.

Ο κινητήρας είναι «ζωντανός» και πολιτισμένος. Θεωρώ ότι όταν κάποιος αγοράζει ένα SUV με κίνηση στους τέσσερις τροχούς ενδιαφέρεται λιγότερο για την επιτάχυνση και περισσότερο για την κατανάλωση .Ωστόσο η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση είναι 10.2’’ ( 0-100) για την τετρακίνητη έκδοση. Για την κατανάλωση θα μάθετε παρακάτω.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Κάθεται ψηλά και ελέγχει εύκολα όλα όσα συμβαίνουν  γύρω χάρη στις κάμερες που διαθέτει το αυτοκίνητο. Ελέγχει γρήγορα «3D» περιμετρικά οτιδήποτε βρίσκεται πλησίον του αυτοκινήτου χωρίς να κάνει περιττές κινήσεις.

Το ταξίδι στην εθνική οδό είναι ευχάριστο και ξεκούραστο. Το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα  σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και το σύστημα διεύθυνσης ακριβές. Φυσικά δεν  ξεπεράσαμε τα 140 χιλιόμετρα όχι τόσο για τα ραντάρ όσο γιατί σ αυτή την ταχύτητα το τετρακίνητο αυτοκίνητο είχε πιο ξεκούραστη συμπεριφορά. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι με γόνατα McPherson ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip είναι εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας όπως υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης (αν φυσικά οι γραμμές είναι ορατές) . Υπάρχει υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και αυτόματη πέδηση. Να επισημάνουμε ακόμη ότι διαθέτει επτά αερόσακους.

Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση δίνει τελική 195 χιλιόμετρα ενώ η μέση κατανάλωση στο συνδυασμένο κύκλο οι ιάπωνες δίνουν  5.9 λίτρα για κάθε 100 χλμ . (Χαμηλή φάση: 6,7 (λιτ / 100 χλμ)-Μεσαία φάση: 5,4 (λιτ / 100 χλμ)-Υψηλή φάση: 5,2 (λιτ / 100 χλμ)-Πολύ υψηλή φάση: 6,4-6,5 (λιτ / 100 χλμ) .Οι εκπομπές CO2 (WLTP) είναι 132-133 (γραμ. / χλμ.). Οι ενδείξεις αυτές δεν διέφεραν πολύ από τις δικές μας που ήταν κάπου στα 7 λίτρα σε μικτή διαδρομή.

Όταν βγήκαμε από την εθνική οδό ήταν καιρός να δοκιμάσουμε και τις άλλες αρετές του AllGrip. Στις χωμάτινες διαδρομές χωρίς λάσπη η ροπή φθάνει στους μπροστινούς τροχούς. Αν η ποιότητα του χωματόδρομου χαλάσει τότε αυτόματα στέλνεται στους πίσω τροχούς η αντίστοιχη δύναμη ώστε να μην παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης.

Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει αρκετή λάσπη (τα ελαστικά είναι ακατάλληλα για τέτοια χρήση) , ο οδηγός μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται μπροστά και δεξιά του, μπορεί να επιλέξει την ένδειξη που είναι κατάλληλη. Στον περιστροφικό διακόπτη υπάρχουν οι ενδείξεις   Snow και Sport ενώ για τις πολύ δύσκολες συνθήκες υπάρχει και η ένδειξη LOCK. Όταν ο οδηγός πατήσει αυτό το κουμπί τότε κλειδώνει το «κεντρικό διαφορικό».

Πιο απλά το αυτοκίνητο με τα σωστά λάστιχα δεν πρόκειται να ακινητοποιηθεί είτε κινείται σε λάσπη είτε σε χιόνι. Το hardware  θα δώσει λύση στα δύσκολα κομμάτια. Το τιμόνι είναι ακριβές. Η ανάρτηση ικανοποιητική ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα ανταποκρίνονται με το παραπάνω στις απαιτήσεις του οδηγού.

Το οικογενειακό SUV της Suzuki μας άρεσε. Το S –Cross ανοίγει νέους δρόμους στη δύσκολη κατηγορία που απευθύνεται. Είναι λογικό να έχει μια καλή θέση ανάμεσα στον ισχυρό ανταγωνισμό των κόμπακτ SUV. Είναι ένα μοντέλο όμορφο και δυναμικό.

Οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις. Για όσους δεν ενδιαφέρονται να έχουν αυτοκίνητο με κίνηση στου τέσσερις τροχούς οι τιμές ξεκινούν από 21.420 ευρώ. Το  νέο S-Cross 4Χ4 μπορείτε να το βρείτε από 26.420 ευρώ η 29.680 και 30.180 ευρώ ανάλογα με τον εξοπλισμό που θα αποφασίσετε ότι σας ταιριάζει.

 

 

Related posts