Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Σεπ 2019
Auto-Moto

Στο Hungaroring παίζονται πολλά με τα λάστιχα και τις θερμοκρασίες

 

Σήμερα στην Ουγγαρία οι ομάδες της F1 θα αντιμετωπίσουν ένα εντελώς αντίθετο σκηνικό . Eίναι ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα και η  Pirelli φέρνει γόμες P Zero White medium και P Zero Yellow soft .

Στην ουσία, είναι η ίδια επιλογή ελαστικών με πέρσι, αλλά επειδή οι γόμες είναι πιο μαλακές φέτος, οι επιδόσεις θα είναι υψηλότερες. Η δομή των ελαστικών έχει αλλάξει επίσης, αφού τα χαρακτηριστικά δομής του 2012 συνδυάστηκαν με τις γόμες του 2013. Αυτά τα ελαστικά δοκιμάστηκαν με επιτυχία στο Silverstone την περασμένη εβδομάδα, με τις ομάδες να συγκεντρώνουν δεδομένα χρήσιμα για το μέλλον. Ο καιρός στο Hungaroring είναι συνήθως ζεστός και ηλιόλουστος, κάτι που αυξάνει την καταπόνηση των ελαστικών. Ωστόσο, οι μέσες ταχύτητες είναι χαμηλές στο στενό και ελικοειδές Hungaroring, που επηρεάζει το συνηθισμένο σχέδιο φθοράς και πτώσης επιδόσεων (degradation). Η βροχή είναι πάντα μία πιθανότητα, γι’ αυτό η Pirelli θα φέρει επίσης ελαστικά Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue full wet.

Paul Hembery: Η Ουγγαρία σηματοδοτεί τον πρώτο αγώνα με ελαστικά P Zero τελευταίων προδιαγραφών, που συνδυάζουν χαρακτηριστικά δομής 2012 με τις γόμες του 2013. Αυτά τα ελαστικά δοκιμάστηκαν από τις ομάδες στο Silverstone κατά τη διάρκεια της δοκιμής νεαρών οδηγών, επωφελούμενες από την ευκαιρία να προσαρμόσουν το σετάρισμα των μονοθεσίων τους σύμφωνα με τα νέα ελαστικά. Τώρα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν σε αγωνιστικές συνθήκες για πρώτη φορά, και με τις κατατακτήριες δοκιμές να είναι ιδιαίτερα σημαντικές στο Hungaroring, η δουλειά που γίνεται στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντική. Η προσπέραση στη συγκεκριμένη πίστα ουδέποτε ήταν εύκολη υπόθεση, επομένως οι ομάδες θα επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν μία στρατηγική η οποία θα μεγιστοποιήσει τις ευκαιρίες τους να κερδίσουν θέσεις στην πίστα. Η επιλογή μεσαίων και μαλακών ελαστικών θα προσφέρει άφθονες ευκαιρίες για το σκοπό αυτό, με βάση τα δεδομένα που όλες οι ομάδες συλλέγουν με διαφορετικά φορτία καυσίμου στις ελεύθερες δοκιμές. Οι θερμοκρασίες στην Ουγγαρία θα είναι πολύ υψηλές και αυτός θα είναι ο άλλος παράγοντας από τον οποίο θα εξαρτηθούν τα επίπεδα φθοράς και degradation. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι δύο κρίσιμοι παράγοντες για τις επιδόσεις των ελαστικών στην Ουγγαρία, με τις ομάδες να χρησιμοποιούν ένα σετάρισμα που δίνει έμφαση σε αυτούς τους τομείς. Λόγω σχετικά μικρών πλευρικών φορτίων, οι επιδόσεις των ελαστικών και όχι η αντοχή θα επηρεάσει τη στρατηγική – με τις ομάδες να στοχεύουν να διατηρήσουν τα ελαστικά στο εύρος μέγιστης απόδοσης το μεγαλύτερο δυνατό διάστημα. Η σχεδίαση των τελευταίων ελαστικών μας θα βοηθήσει σ’ αυτό.»

 

Jean Alesi: «Το Hungaroring είναι ένα σιρκουί δύσκολο για προσπεράσεις, αν και επιμήκυναν την ευθεία πριν από μερικά χρόνια ώστε να αυξήσουν τις ευκαιρίες, πράγμα που βοήθησε. Επομένως, αυτό σημαίνει ότι η βέλτιστη δυνατή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι εξαιρετικά σημαντική. Υπάρχει αρκετό degradation, αλλά προέρχεται πρωτίστως από την πρόσφυση και το φρενάρισμα και όχι τόσο από τις στροφές που παράγουν υψηλά φορτία: πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τα ελαστικά δεν θα σε προδώσουν κυρίως προς το τέλος ενός stint. Αν και έχω τερματίσει στο βάθρο, ομολογώ ότι ουδέποτε με συγκίνησε σαν πίστα. Αλλά είναι ένας πολύ σημαντικός αγώνας για την ιστορία και τη φιλοσοφία της F1: όταν έτρεξα για πρώτη φορά εκεί, η Ουγγαρία βρισκόταν ακόμα πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα, και το grand prix ήταν απλά ένας από τους θεσμούς που επέφεραν αλλαγές σε πολλές χώρες της περιοχής, που ήταν ακόμα υπό Κομμουνιστικό καθεστώς την εποχή εκείνη. Ήταν μία απίστευτα συναρπαστική περίοδος της ιστορίας και ο αγώνας ήταν σύμβολο της επικείμενης απελευθέρωσης. Η εποχή αυτή έχει περάσει πλέον, αλλά οι οπαδοί παραμένουν το ίδιο ενθουσιώδεις και γι αυτό ο ερχομός μας εδώ είναι συναρπαστικός.»

 

 

Το Hungaroring είναι μία μόνιμη πίστα που κατασκευάστηκε το 1986 αλλά μοιάζει σε πολλά σημεία με μία πίστα δημόσιων δρόμων. Είναι στενή και ελικοειδής με 14 στροφές και μέση ταχύτητα της τάξης των 180 χλμ/ωρα: αυτό την κάνει τη δεύτερη πιο αργή πίστα της χρονιάς μετά το Μονακό. Στην πραγματικότητα, τα μονοθέσια επιταχύνουν με τέρμα γκάζι για λιγότερο χρόνο απ’ ότι στο Μονακό. Δέκα από τις 14 στροφές διανύονται με 155 χλμ/ωρα ή και ακόμα λιγότερα.

Η πίστα δεν χρησιμοποιείται τακτικά για άλλους αγώνες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που σημαίνει ότι η επιφάνεια είναι συχνά «καθαρή» ξεκινώντας το Σαββατοκύριακο. Το Hungaroring απαιτεί σετάρισμα υψηλής αεροδυναμικής πίεσης, καθώς τα μονοθέσια επιταχύνουν με τέρμα γκάζι μόνο για 10 δεύτερα περίπου σε κάθε γύρο της πίστας των 4.381 χλμ.

Πέρσι, οι τρεις πρώτοι επέλεξαν στρατηγικές δύο pit stop.

Ο Ιταλός οδηγός της Skoda Umberto Scandola κέρδισε τον τελευταίο γύρο του Ιταλικού Πρωταθλήματος Ράλι, στο χωμάτινο αγώνα του San Marino. Η Pirelli ήταν κυρίαρχος του βάθρου με τους Giandomenico Basso και Mauro Trentin να διεκδικούν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Η Pirelli πρόσφατα λανσάρισε μία νέα γκάμα ‘αθόρυβων’ ελαστικών για την Audi, με ειδικό ηχοαπορροφητικό ένθετο που μπορεί να μειώσει τον εσωτερικό και εξωτερικό θόρυβο κατά 50%. Το ένθετο αυξάνει την άνεση αλλά δεν επηρεάζει κάποιο από τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων του ελαστικού.

 

 

 

 

Related posts