Οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν στο στόλο τους Boeing 737 Max 9 ξεκίνησαν ελέγχους μετά από εντολή της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας. Ήδη στο έδαφος βρίσκονται 100 αεροπλάνα αυτού του τύπου και ερευνώνται από τεχνικούς αεροσκαφών.
Μπορεί στην πτήση της Alaska Airlines που αποκολλήθηκε η πόρτα κινδύνου να μην είχαμε θύματα ωστόσο θα υπήρχαν πολλά αν το αεροπλάνο πετούσε σε μεγαλύτερο ύψος και ο πιλότος όταν διαπίστωσε το πρόβλημα δεν κατέβαινε αμέσως μερικές χιλιάδες πόδια.
Αυτή τη στιγμή οι εμπειρογνώμονες έχουν πέσει όλοι πάνω στο συγκεκριμένο Boeing 737 Max 9 και εξετάζουν τα αίτια της αποκόλλησης της πόρτας κινδύνου. Η FAA είπε ότι οι επιθεωρήσεις μπορεί να διαρκέσουν τέσσερις έως οκτώ ώρες ανά αεροπλάνο.
«Η ασφάλεια των αεροπλάνων μας και όλων όσων επιβιβάζονται στο αεροπλάνο είναι μια βασική αξία της Boeing», έγραψαν σε μήνυμα ο Stan Deal, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εμπορικών αεροσκαφών και ο Mike Delaney, επικεφαλής αξιωματικός αεροδιαστημικής ασφάλειας και ανώτερος αντιπρόεδρος της παγκόσμιας αεροδιαστημικής ασφάλειας.
Τα στελέχη δήλωσαν ότι οι ομάδες της Boeing, με ενδελεχή επανεξέταση της FAA, έχουν παράσχει ολοκληρωμένες, τεχνικές οδηγίες που χρειάζονται οι αερομεταφορείς, ένα ακόμη βήμα που θα ανοίξει το δρόμο για την έναρξη των απαιτούμενων επιθεωρήσεων.
Όλα τα αεροσκάφη αυτού του τύπου θα παραμείνουν καθηλωμένα μέχρι να πέσει άπλετο φως στα αίτια του ατυχήματος.
Η οδηγία έκτακτης αξιοπλοΐας της FAA καθηλώνει 171 αεροσκάφη. Θα ελεγχθούν όλα τα αεροπλάνα τόσο στο αριστερό όσο και στο δεξί βύσμα εξόδου της πόρτας καμπίνας, στα εξαρτήματα της πόρτας και στους συνδετήρες.