Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Ιούν 2021
Auto-Moto

Στο Αζερμπαϊτζάν την Κυριακή η F1

Στο Μπακού που έχει το παρατσούκλι «η πόλη των ανέμων» λόγω της συχνότητας και της έντασης των ανέμων θα γίνει ο αγώνας της F1 . Λόγω της μεγάλης ευθείας στο Μπακού, οι ομάδες επιλέγουν χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Αυτό ξεκάθαρα μεταφέρει το επίκεντρο, στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά, η οποία παίζει κυρίαρχο ρόλο στις 20 απαιτητικές στροφές. Οι άνεμοι παίζουν μεγάλο ρόλο στην αεροδυναμική γι αυτό οι μηχανικοί δυσκολεύονται στο σετάρισμα.

Για πρώτη φορά για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν επιλέχθηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά στην γκάμα Formula 1 της Pirelli. Επιλέχθηκαν : C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και  C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Η  επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή από του 2019 (η τελευταία φορά που έγινε ο αγώνας) και ίδια με αυτή που είχαμε στο Μονακό.

Επιλέγοντας πιο μαλακές γόμες, η σκληρή μπαίνει στο παιχνίδι και αυτό θα δώσει μεγαλύτερη ποικιλία στις στρατηγικές. Η επιφάνεια του οδοστρώματος στους δρόμους του Μπακού είναι λεία και έχει ελάχιστη τραχύτητα. Έτσι δεν μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Αυτό καθιστά τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας, βέλτιστη επιλογή.

Πέρα απ’ αυτό, το Μπακού έχει όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένει να βρει κανείς σ’ μια διαδρομή πόλης: Μια γλιστερή επιφάνεια, χωρίς γόμα, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δυο χρόνια, όμως λογικά, γρήγορα θα βελτιωθεί το κράτημά της. Οι μπαριέρες δε συγχωρούν και ένα σημείο στη στροφή 9 είναι ιδιαίτερα στενό: Όλα αυτά αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό με τη σειρά του επηρεάζει  τη στρατηγική αγώνα.

Η στρατηγική του νικητή στον τελευταίο αγώνα ήταν αυτή μιας αλλαγής από μαλακή σε μέση γόμα. Την ίδια ακολούθησαν οι τέσσερις πρώτοι. Ο Charles Leclerc που τερμάτισε 5ος με τη Ferrari, έκανε το αντίθετο: Μέση σε μαλακή γόμα (στο τέλος για να πετύχει ταχύτερο γύρο έβαλε ένα ακόμη σετ μαλακής γόμας). Το παράθυρο για να μπεις στα πιτ είναι αρκετά ευρύ, είδαμε μάλιστα κάποια μεγάλη μέρη αγώνα, ειδικά με τη μέση γόμα C3  (στο φετινό αγώνα θα είναι η σκληρή).

Related posts