Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
10 Αυγ 2022
Auto-Moto

Στις γραμμές παραγωγής τα αυτοκίνητα της BMW θα κινούνται χωρίς οδηγούς

Οι Γερμανοί στο BMW Group ξεκινούν ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Θα μου πείτε εδώ τα περισσότερα ακριβά μοντέλα παρκάρουν μόνα τους και σε λίγα χρόνια θα παραλαμβάνουν τους οδηγούς τους από τα γραφεία τους.

Η BMW εδώ και αρκετά χρόνια έκανε μια παρουσίαση σε μια πολύ καλά χαρτογραφημένη πολιτεία της Αμερικής όπου ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου αφού διασκέδασε με την παρέα του σε ένα μπαράκι πάτησε έναν κωδικό στο κινητό του τηλέφωνο.

Το αυτοκίνητό του που ήταν σταθμευμένο σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ ξεκίνησε μόνο του, σταμάτησε στις μπάρες του πάρκινγκ μέχρι να ολοκληρωθεί η αυτόματη πληρωμή, άνοιξε η μπάρα και στη συνέχεια βγήκε στο δρόμο. Λίγα λεπτά αργότερα στάθμευσε με alarm μπροστά στο μπαράκι. Ο ιδιοκτήτης βγήκε στο πεζοδρόμιο αλλά δεν άνοιξε την μπροστινή αριστερή πόρτα του οδηγού αλλά την αριστερή πίσω. Πιο απλά κάθισε στην πίσω θέση, έδωσε τις συντεταγμένες για το που ακριβώς ήθελε να πάει και έκλεισε τα μάτια του για να χαλαρώσει.

Μην νομίσετε ότι αυτό που σας αναφέρω είναι ένα σενάριο από κάποια κινηματογραφική ταινία του james bond. Ήταν ένα πείραμα που έκανε η BMW. Εκτός όμως από το λογισμικό της BMW χρειάζεται να υπάρχει άριστη χαρτογράφηση της περιοχής ώστε να δουλεύει 100% το GPS.

Αρκετά χρόνια αργότερα η ίδια η εταιρία ξεκινά ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Το project με την ονομασία Automated Driving In-Plant (‘Automatisiertes Fahren im Werk’, AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο startups και θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών logistics νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής.

Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στην περιοχή συναρμολόγησης και μετά στους χώρους logistics. Βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής, θα κινούνται αυτόνομα προς έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για το προσεχές ταξίδι τους με τρένο ή νταλίκα. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν ανεξάρτητα στην παραγωγή – δηλαδή μόλις μετά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα.

Για να κινούνται με ασφάλεια χωρίς οδηγό το BMW Group συνεργάζεται με την Seoul Robotics από τη Ν. Κορέα και την Embotech από την Ελβετία.

Ξεκινώντας τον Ιούλιο του 2022 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί πρώτα σε δύο αυτοκίνητα που ενσωματώνουν πρωτοποριακές τεχνολογίες: τη νέα BMW Σειρά 7 και την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7 (συνδυασμένη κατανάλωση στον κύκλο WLTP: 19,6 – 18,4 kWh/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση κατά το πρότυπο NEDC: – , αυτονομία: 590 – 625 km στον κύκλο WLTP).Το πιλοτικό project θα τρέξει στο Εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ για αρκετούς μήνες και θα επεκταθεί  αργότερα σε άλλα εργοστάσια.

Αυτοματοποιημένοι ελιγμοί από την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα μέχρι τη μετάβαση στο χώρο μεταφοράς.

«Η αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο είναι ριζικά διαφορετική από την αυτόνομη οδήγηση για τους πελάτες. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες στο όχημα. Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο είναι λίγο πολύ ‘τυφλό’ και οι αισθητήρες μέσω των οποίων ελίσσεται είναι ενσωματωμένοι κατά μήκος της διαδρομής μέσα στο εργοστάσιο», εξηγεί ο project manager του BMW Group, Sascha Andree. Το AFW βασίζεται σε δύο βασικές τεχνολογίες: μία υποδομή αισθητήρων που υποστηρίζει τον εντοπισμό του οχήματος και την ανίχνευση εμποδίων στον περιβάλλοντα χώρο του εργοστασίου και ένα λογισμικό προγραμματισμού κίνησης, που μεταδίδει ελεγχόμενες εντολές στα οχήματα χωρίς οδηγό, μέσω κινητών επικοινωνιών.

Τις νεοφυείς εταιρείες για το project στρατολογεί το BMW Startup Garage

Το λογισμικό ανίχνευσης lidar της Seoul Robotics χρησιμοποιεί στατικούς αισθητήρες παρακολούθησης για τη δημιουργία ενός ψηφιακού διδύμου (digital twin) του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης αντικειμένων και του εντοπισμού οχημάτων, ενώ το λογισμικό προγραμματισμού οδήγησης της Embotech κατευθύνει, φρενάρει, επιταχύνει και παρκάρει τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι διαδρομές υπολογίζονται σε πραγματικό χρόνο, και αντί να χρειάζεται εκπαίδευση ή προγραμματισμός για την τρέχουσα κατάσταση, κάθε όχημα μπορεί να ανταποκρίνεται ανεξάρτητα στον περιβάλλοντα χώρο του.

 

 

 

Related posts