Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Σεπ 2020
Πολιτισμός

«Στη σκιά του Μαρτ» συγκλονίζουν η Τζένη Ζαχαροπούλου και ο Γιώργης Κοντοπόδης  

Γράφει η Μαίρη Γκαζιάνη

Ακόμα μια φορά εντυπωσιάζει ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος με την επιλογή του έργου που ανέβασε στο θέατρο Μπέλλος.

Πρόκειται για το δράμα του Σουηδού Stig Dagerman “Η σκιά του Μαρτ” (Skuggan av Mart).

Μια οικογένεια, στην εκπνοή του πολέμου, που καλείται να ζήσει κάτω από την ανάμνηση του ήρωα γιου, ο οποίος χάθηκε για χάρη της πατρίδας του. Η αυστηρή μητέρα που θυσιάζει τον μικρό της γιο στον βωμό του ήρωα, θεωρώντας πως έτσι είναι το πρέπον και ο καταπιεσμένος γιος της, που βλέπει τα πάντα να καταρρέουν γύρω του… όχι εξαιτίας του πολέμου, όχι εξαιτίας του εκλιπόντος αδερφού του αλλά εξαιτίας της καταδυναστευτικής μητέρας του.

Η Μαίρη Γκαζιάνη με τον Γιώργη Κοντοπόδη μετά την πρεμιέρα

Η Αγγέλικα (Τζένη Ζαχαροπούλου) καταδυναστεύει το μικρότερο γιο της Γκάμπριελ (Γιώργη Κοντοπόδη) μετά τον θάνατο του πρωτότοκου Μαρτ  ο οποίος σκοτώθηκε στον πόλεμο. Η  Τερέζ (Σωτηρία Χρυσικοπούλου) σύντροφος του Μαρτ συμπαραστέκεται στο πένθος και με την ατολμία της στην απαξίωση του Γκάμπριελ. Ο Βίκτωρ (Σταύρος Μπαρίκος) με την παρουσία του αποτελεί ένα προσωρινό υποκατάστατο του Μαρτ που ενισχύει την απαξίωση του Γκάμπριελ και γεμίζει την αγκαλιά της Τερέζ.

Η Αγγέλικα ουσιαστικά ορίζει τη ζωή του Γκάμπριελ υποτιμώντας τον, συγκρίνοντάς τον με τον αδερφό του αλλά όχι μόνο. Τον θεωρεί ανάξιο, άχρηστο, ανίκανο, αδιάφορο, σκαλίζει με κοφτερές λέξεις τη ψυχή του καθώς τον μειώνει διαρκώς και του κόβει τα οποιαδήποτε φτερά της ύπαρξής του ως άνθρωπος με οντότητα και προσωπικότητα.

Η υποκριτική εμπειρία της Τζένη Ζαχαροπούλου αποκαλύπτεται μέσα στον ρόλο της και την μετατρέπει στη μέγαιρα μητέρα που άσπλαχνα κακοποιεί τον γιο της άλλοτε γιατί η ζωή τής στέρησε το αγαπημένο της παιδί και πρέπει κάπου να ξεσπάσει κι άλλοτε γιατί δεν αντέχει να επιβιώνει ο άσχημος και αδιάφορος έναντι του θανάτου του όμορφου και άξιου.

Μακάρι να βλέπαμε συχνότερα την Τζένη Ζαχαροπούλου στο θέατρο γιατί έχει να διδάξει και να μεταφέρει πολλά στους νέους ηθοποιούς και να συνεχίζει να μαγεύει τους θεατές.

Η Μαίρη Γκαζιάνη με την Τζένη Ζαχαροπούλου μετά την πρεμιέρα

Ο Γκάμπριελ εμφανίζεται δειλός, άβουλος, υπάκουος, υπόδουλος στις επιθυμίες, στις καταπιέσεις της μητέρας του. Δεν τολμά να σηκώσει κεφάλι γιατί οι απαξιώσεις στο πρόσωπό του έχουν αρχίσει πριν ακόμα πεθάνει ο Μαρτ. Είναι ο άσχημος, φοράει μεγάλα γυαλιά εξ αιτίας της μυωπίας του, δίχως αυτά δεν βλέπει σχεδόν τίποτα, αλλά προσλαμβάνει όλα τα αρνητικά συναισθήματα από εκείνη που τον χαλιναγωγεί και τον οδηγεί σε μια ζωή μίζερη δίχως ενδιαφέρον, δίχως αγάπη, δίχως έρωτα.

Η μητέρα αρνείται πεισματικά ν΄ αναγνωρίσει τα θετικά προσόντα του Γκάμπριελ και λίγο λίγο τον φέρνει στην απόγνωση, την οποία ο Γιώργος Κοντοπόδης εκφράζει μ΄ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας στα τελευταία λεπτά του έργου όπου αποκαλύπτεται η δύναμη της αδυναμίας του με τραγικό τρόπο όταν ο συναισθηματικός και λεκτικός βιασμός καθοδηγεί τον παραλογισμό της εξάρτησης από τη μητέρα του, μιας σχέσης που τεντώνει το σκοινί μέχρι να σπάσει με οδυνηρά αποτελέσματα.

Μια σχέση μητέρας γιου που η συμπεριφορά του ενός προκαλεί την συμπεριφορά του άλλου κι εξαρτιέται από αυτήν.

Η Σωτηρία Χρυσικοπούλου στέκεται με την αξιοπρέπεια της νέας κοπέλας που έχασε τον σύντροφό της αλλά η ζωή την προσκαλεί σ΄ ένα νέο φλερτ. Κι αν ο πόνος του θανάτου του Μάρτ φωλιάζει μέσα της καθώς και η θλίψη για την κακοποίηση του Γκάμπριελ, εκείνη έχει μια ζωή να την περιμένει.

Ο Σταύρος Μπαρίκος είναι νέος και ωραίος όπως ακριβώς απαιτεί ο ρόλος κι εύκολα προσαρμόζεται στο υποκριτικό κουστούμι του Βίκτωρα. Ως επαρμένος και εγωιστής εύκολα επιτρέπει να συγκρίνεται με τον Μαρτ, σαρκάζει τον Γκάμπριελ και κερδίζει χώρο στην επιδοκιμασία της Αγγέλικας και στο κρεβάτι της Τερέζ.

O σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος έστησε με μαεστρία ένα εξαιρετικό έργο και πέτυχε δυναμικές ερμηνείες σε μια δυσλειτουργική σχέση μητέρας-γιου.

Ο χώρος της άνετης σκηνής του θεάτρου επέτρεψε στον σκηνογράφο να μας μεταφέρει στο εσωτερικό του σπιτιού της Αγγέλικας και του Γκάμπριελ αλλά και στο εσωτερικό του σπιτιού της Τερέζ με τρόπο εύκολο και εύστοχο.

Προτείνω να δείτε τη θεατρική παράσταση για πολλούς λόγους τους οποίους θα ανακαλύψετε μόνοι σας. Αξίζει!

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ

 

 

Related posts