Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
28 Ιαν 2022
Πολιτισμός

Στάθης Β. Βλαχάκος: Χρόνος υπάρχει πάντοτε γι’ αυτό που σου αρέσει και σε γοητεύει

Συνέντευξη στη Μαίρη Γκαζιάνη 

Ο Στάθης Β. Βλαχάκος είναι ιατρός, διευθυντής στον Ακτινοδιαγνωστικό Τομέα – Κέντρο Μαστού, του Νοσοκομείου  Άγιος Σάββας – ΚΗΝ Ν. Κούρκουλος.

Ασχολήθηκε με τη μουσική και τη ζωγραφική, με σπουδές στην Ιταλία.

Τα τελευταία έτη ασχολείται με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων και μυθιστορημάτων για ενήλικες, μερικά εκ των οποίων επιμελείται εικαστικά, όσον αφορά το εξώφυλλο και την εικονογράφηση. 

ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ: Τι είναι αυτό που σας κατευθύνει προς τη συγγραφή, πώς μια ιδέα έρχεται και σφηνώνεται στο μυαλό σας και τι μπορεί να αποτελεί έμπνευση;

ΣΤΑΘΗΣ Β. ΒΛΑΧΑΚΟΣ: Θα ήθελα πρωτίστως να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία. Η συγγραφή είναι τόσο απλή όσο και πολύπλοκη, αν δεν έχεις ξεκάθαρες ιδέες στην προσέγγιση του θέματος που θα αποτελέσει την αρχή της συγγραφής ενός βιβλίου. Η πηγή έμπνευσης μπορεί να είναι ένα ερέθισμα από την καθημερινότητα ή μια επεξεργασία μιας ιδέας που όμως δεν είναι απαραίτητο ότι θα αποτυπωθεί στο χαρτί. Ξεκινάς τη συγγραφή, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως δεν γνωρίζεις που θα σε βγάλει η πορεία της. Δεν είναι σίγουρο, ότι θα μετουσιωθεί σε βιβλίο. 

Μ.Γ.: Είστε διευθυντής στο Ακτινοδιαγνωστικό Τομέα-Κέντρο Μαστού, του Νοσοκομείου Άγιος Σάββας και παράλληλα είστε μουσικός, ζωγράφος, αρθρογράφος και  συγγραφέας. Τα δυο –σχεδόν– χρόνια πανδημίας με τα επί μήνες lock down σας χάρισαν ή σας στέρησαν χρόνο από τις αγαπημένες σας τέχνες;

Σ.Β.Β.: Θέλω να διευκρινίσω κάτι. Έχω ασχοληθεί σχεδόν επαγγελματικά με τις παραπάνω τέχνες που αναφέρατε, με σπουδές και αφοσίωση. Επειδή ο Leonardo Da Vinci πέθανε και δεύτερος δεν υπάρχει, δεν μπόρεσα ποτέ να έχω καλά αποτελέσματα, όταν ασχολήθηκα πέραν του ενός χόμπι. Τώρα, τα τελευταία χρόνια που συγγράφω, είπα πως η μουσική και η ζωγραφική μπορούν να περιμένουν. Έτσι ασχολούμαι μόνο με την συγγραφή, όταν μου το επιτρέπει η άλλη μου αγάπη που είναι η Ακτινοδιαγνωστική. 

Μ.Γ.: Πραγματικά, είναι αξιοζήλευτα όσα κάνετε και μόνο θαυμασμός σας ταιριάζει. Τι θα απαντούσατε σε κάποιον που λέει «θέλω πολλά να κάνω αλλά δεν έχω χρόνο»;

Σ.Β.Β.: Αυτό είναι μια τεράστια δικαιολογία. Χρόνος υπάρχει πάντοτε γι’ αυτό που σου αρέσει και σε γοητεύει. Βλέπεις τις ανάγκες σου και προγραμματίζεις τη ζωή σου. Εγώ π.χ. κοιμάμαι πολύ λίγο, περίπου πέντε ώρες. Έτσι βρίσκω τον απαιτούμενο χρόνο να αφιερώσω σε αυτό που μου ξεκουράζει το μυαλό. 

Μ.Γ.: Εκτός από την προσωπική σας δύναμη της θέλησης, είχατε ανθρώπους να σας ενθαρρύνουν για την πορεία σας;

Σ.Β.Β.: Αλλοίμονο αν δεν έχεις υποστήριξη από το περιβάλλον σου, την οικογένεια σου, τους φίλους σου. Αυτός όμως που σε ενθαρρύνει είναι ο ίδιος σου ο εαυτός, όταν σε καθοδηγεί και σου δείχνει τον δρόμο της προσπάθειας. 

Μ.Γ.: Πιστεύετε πως ένας συγγραφέας εξελίσσεται στη συγγραφική διαδρομή του ή παραμένει στάσιμος σε μια δοκιμασμένη «συνταγή»;

Σ.Β.Β.: Αν η συγγραφή εκτός από ευχαρίστηση, χόμπι ή ανάγκη, είναι και κάτι παραπάνω, αυτό το κάτι θέλει σπουδή, έρευνα, χρονοβόρες αναζητήσεις, στοιχεία τα οποία σε εξελίσσουν. 

Μ.Γ.: Γράφετε μυθιστορήματα αλλά και παιδικά βιβλία. Πότε επιλέγετε το ένα είδος και πότε το άλλο;

Σ.Β.Β.: Επειδή η συγγραφή είναι ανάγκη και είμαι ο ορισμός του ψυχαναγκασμού, όταν κάνω διάλειμμα από τα μυθιστορήματα, ξεκουράζομαι με ένα παιδικό βιβλίο, δοσμένο με δικό μου στυλ. Συχνά τα παιδικά μου, τα διαβάζει εύκολα και ένας ενήλικας. 

Μ.Γ.: «Αν ήταν ένοχος» είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου σας που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή. Με τι έρχεται σε επαφή ο αναγνώστης στις σελίδες του βιβλίου;

Σ.Β.Β.: Ας πούμε είναι ένα αστυνομικό βιβλίο, που έχει νουάρ χαρακτήρα με το who did it να βασανίζει τον αναγνώστη, ευχάριστα. Περισσότερο ψυχολογικό θα το βάφτιζα, παρά αστυνομικό. Αλλά υπάρχει βλέπετε ένας φόνος. 

Μ.Γ.: Αν και χαρακτηρίζεται ως αστυνομικό μυθιστόρημα, μάλλον πρόκειται για ένα ψυχογράφημα του κεντρικού ήρωά σας. Τι είδους άνθρωπος είναι ο αστυνομικός επιθεωρητής Γκερντ Τσίμερμαν;

Σ.Β.Β.: Σίγουρα όχι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Άνθρωπος συγχρονεάτερνταλ με άγχη, πιέσεις, καταπιεσμένες εκρήξεις, αλλά με αγάπη στη δουλειά του και αφοσίωση σε αυτό που υπηρετεί. 

Μ.Γ.: Τι θέλατε να αναδείξετε μέσα από το χτίσιμο της προσωπικότητάς του;

Σ.Β.Β.: Πως και οι αγχωτικοί έχουν ψυχή, σπάνια όμως κατανόηση. Νιώθω λίγο Τσίμερμαν χα χα 

Μ.Γ.: Παρόλο που είναι ένας επιτυχημένος αστυνομικός επιθεωρητής υπάρχει κάτι που δεν αντέχει;

Σ.Β.Β.: Τους ανώτερούς του, που διατάζουν χωρίς να μπορούν να βάλουν τάξη στο σπίτι τους, πόσο μάλλον σε μια απαιτητική θέση που έχουν τοποθετηθεί, συχνά χωρίς να το αξίζουν.

 Μ.Γ.: Πόσο δύσκολο είναι για έναν αστυνομικό με τις δικές του ευθύνες να ισορροπήσει ανάμεσα στο καθήκον και τις επιθυμίες του;

Σ.Β.Β.: Για έναν συνειδητό αστυνομικό, η ισορροπία είναι ο κανόνας. Ακροβάτης συχνά χωρίς δίχτυ προστασίας, γιατί πιστεύει σε αυτό που κάνει. Και το κάνει καλά. 

Μ.Γ.: Γνωρίζουμε τον ένοχο από την αρχή δίχως παράλληλα να ξέρουμε αν είναι ένοχος. «Παίξατε» με τον Γκερντ Τσίμερμαν αλλά και με τους αναγνώστες. Ποιος ήταν ο στόχος σας με τη συγγραφή του βιβλίου;

Σ.Β.Β.: Ο Χίτσκοκ έλεγε φανερώστε τον ένοχο από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου και μετά προστατέψτε τον. 

Μ.Γ.: «Ο προγραμματισμός είναι μια ακροβασία χωρίς δίχτυ». Μας το εξηγείτε; 

Σ.Β.Β.: Το απάντησα παραπάνω, γιατί όλοι μας που φοβόμαστε να αρπάξουμε την ζωή από τα μαλλιά, ψάχνουμε το καλύτερο δίχτυ. Συχνά δεν είναι τόσο ασφαλές όσο νομίζουμε. 

Μ.Γ.: Στο συγγραφικό σημείωμα αναφέρετε «Στην Ιατρική οι καρωτίδες πάλλονται και οι φλέβες διατείνονται. Στην καθομιλουμένη όμως, οι καρωτίδες… φουσκώνουν, από θυμό, από οργή ή από κακία». Τι θέλετε να διευκρινίσετε;

Σ.Β.Β.: Να προλάβω κάποιον συνάδελφο να με κατακρίνει, για ιατρική ανεπάρκεια. Ξέρετε πόσοι καραδοκούν;

Μ.Γ.: Τι σημασία αποδίδετε στις κριτικές τόσο των ειδικών όσο και των απλών αναγνωστών;

Σ.Β.Β.: Με όλο τον σεβασμό, με ενοχλεί η κριτική από κριτικούς όχι από Κρητικούς. Με ενδιαφέρει η γνώμη απλών αναγνωστών. Στις παρατηρήσεις τους ανοίγω καλά τα αυτιά μου. Για να γίνω κατανοητός, διαβάστε κριτικές των νέων κινηματογραφικών ταινιών. Αριστουργήματα τα βαθμολόγησαν με 5. Μερικοί κριτικοί  συχνά γίνονται επιδοτούμενοι και αυτό με ενοχλεί και εξοργίζει.

Μ.Γ.: Ως γιατρός, ποια είναι η πιο εποικοδομητική συμβουλή που έχετε να δώσετε σήμερα στους αναγνώστες μας, μετά από μια συνεχόμενη πανδημία;

Σ.Β.Β.: Αυξημένη ατομική υγιεινή, προσοχή να ακολουθούμε τη λογική και τις οδηγίες από τους γιατρούς, μα το σημαντικότερο για μένα είναι η αισιοδοξία. Πως βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο και για αυτό φροντίζει η ΠΟΥ και το υγειονομικό προσωπικό κάθε χώρας. Μη μας χειροκροτείτε κάνει κρύο να βγούμε στα μπαλκόνια, απλά ακολουθείστε τις οδηγίες μας.

 Μ.Γ.: Και ως συγγραφέας, έχετε κάτι να τους πείτε;

Σ.Β.Β.: Η αγορά και η ανάγνωση βιβλίων, ωφελεί σοβαρά την υγεία. Ευχαριστώ πολύ. Συνένοχος

*Το μυθιστόρημα «Αν ήταν ένοχος» του Στάθη Β. Βλαχάκου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή.

 Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε στον τραπεζικό χώρο. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία, τη ζωγραφική και τα τελευταία δέκα χρόνια με τη συγγραφή. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξακόσιες συνεντεύξεις, καθώς και σχολιασμούς βιβλίων και θεατρικών παραστάσεων. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή «Καλώς τους» του ΑιγαίοTV πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style από Ιούλιο 2017 έως Μάρτιο 2018 οπότε αποχώρησε οικειοθελώς.

Μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά κι έχει συμμετάσχει σε θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις.

Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο «Ένα φεγγάρι λιγότερο» από τις εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της «Τα πλήκτρα της σιωπής»  από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της «Άλικα βήματα» από την Εμπειρία Εκδοτική. Τον Νοέμβριο του  2019 κυκλοφόρησε το νέο της μυθιστόρημα «Ζάχαρη άχνη» από τις εκδόσεις Ωκεανός. Τον Ιούνιο 2021 κυκλοφόρησε  το νέο της μυθιστόρημα με τίτλο Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ από τις εκδόσεις Ωκεανός.    

 

Related posts