Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Σεπ 2020
Auto-Moto

Vision C: Το επόμενο μεγάλο βήμα της Skoda


Δύο λόγια, για το Skoda Vision C είχαμε γράψει λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι πύλες της φετινής έκθεσης της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου. Σήμερα θα αναφερθούμε εκτενέστερα αφού το μοντέλο αυτό θα είναι η φιλοσοφία της επόμενης εποχής της Skoda.
Είναι μια σχεδιαστική φιλοσοφία που δεν ανεβαίνει απλά σκαλοπάτι σκαλοπάτι αλλά περνά πλέον στο επόμενο στάδιο εξέλιξης και μάλιστα εντυπωσιακά με την παρουσίαση του «προχωρημένου» πρωτότυπου Vision C .
Το πεντάθυρο κουπέ αποτελεί το επόμενο βήμα εξέλιξης του σχεδιασμού της Skoda και εντυπωσιάζει με την εκφραστική και δυναμική σχεδίαση του. Σύγχρονη τεχνολογία, εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων, χαμηλό βάρος και κορυφαία αεροδυναμική.
Αυτά και μόνο κάνουν ξεχωριστό το Skoda Vision C.
Σημείο εκκίνησης και σημείο αναφοράς για την εξέλιξη του design της γκάμας , αποτέλεσε το πρωτότυπο VisionD πριν από 3 χρόνια. Με την παρουσίαση του νέου VisionC η Skoda περνάει σε ένα στάδιο, όπου το design αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία και εκφράζει τόσο την συναισθηματική πλευρά όσο και τη δυναμική της μάρκας.
« Το VisionC επιδεικνύει τα υψηλά επίπεδα του σχεδιασμού και της διαθέσιμης τεχνολογίας . Υπογραμμίζει τη δυναμική και την αξία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που «κουβαλάει» περισσότερα από 110 χρόνια παράδοσης. Τα επόμενα χρόνια θέλουμε να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερο και να ενισχύσουμε τη θέση μας παγκοσμίως με τη παρουσίαση νέων μοντέλων κορυφαίου επιπέδου», είπε ο Prof. Dr. Vahland.
Ας δούμε όμως τώρα τι είναι αυτό το SKODA VisionC . Eίναι ένα πεντάθυρο κουπέ με ιδιαίτερα εκφραστικό και κομψό στυλ, η σχεδίαση του οποίου εξελίσσει εμφατικά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που υιοθέτησε η Μάρκα πριν από τρία χρόνια. Οι κομψές γραμμές τονίζουν ακόμα περισσότερο τις εντυπωσιακές αναλογίες του αμαξώματος, ενώ ο αρχισχεδιαστής της ŠKODA Jozef Kabaň και η ομάδα του πέτυχαν μία εναλλαγή απαλών και ανάλαφρων, κοίλων και κυρτών επιφανειών με έντονες ακμές. Οι επιφάνειες και οι αναλογίες εντυπωσιάζουν με την ξεκάθαρη τοποθέτησή τους, κάτι που ισχύει και για το παιχνίδι με τις σκιές και το φως, ενώ για τον Kabaň η «αποφυγή κάθε τι περιττού» αποδεικνύεται καθοριστική.
To μπροστινό μέρος του VisionC ξεχωρίζει με τον έντονο χαρακτήρα και τη γεμάτη δυναμισμό εμφάνισή του. Χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, καθώς και από τους τριγωνικού σχεδιασμού προβολείς, που παραπέμπουν σε ακριβά κρύσταλλα. Παράλληλα σε συνδυασμό με τους επίσης τριγωνικούς προβολείς ομίχλης δημιουργείται ένα εκφραστικό, τρισδιάστατο πρόσωπο με 4 “μάτια”. Η μάσκα διατηρεί μεν τις καμπύλες της, αλλά είναι πιο επίπεδη και πιο μεγάλη σε σχέση με τα σύγχρονα μοντέλα της SKODA. Τα κάθετα πτερύγια σε αυτό το πρωτότυπο μοντέλο είναι κατασκευασμένα από κρύσταλλο δουλεμένο στο χέρι και συμπληρώνονται από διακριτικό κρυφό φωτισμό. Τη δυναμική και κομψή εμφάνιση ολοκληρώνει η μεγάλη εισαγωγή αέρα, που καταλαμβάνει σχεδόν όλο το πλάτος.
Το καπό κατεβαίνει χαμηλά, ενώ περιβάλλεται από μια ανάγλυφη επιφάνεια, δημιουργώντας μια ελαφριά καμπύλη που ξεκινά από την εμπρός κολώνα και καταλήγει στο σημείο σύνδεσης με τους προβολείς και τη μάσκα.
«Με τον τρόπο αυτό διεγείρουμε οπτικά το συναίσθημα και δημιουργούμε την αίσθηση της διαρκούς κίνησης», δήλωσε ο Jozef Kabaň.
Το προφίλ του SKODA VisionC είναι απόλυτα καθαρό. Η κλίση του παρμπρίζ και οι μικροί προβολείς ομίχλης υπογραμμίζουν το δυναμισμό του πεντάθυρου κουπέ, ενώ η χαρακτηριστική έντονη κεντρική γραμμή ξεκινά από το καπό και επεκτείνεται στις πόρτες και τις πλευρικές επιφάνειες. Η δυναμική σιλουέτα, η κλίση της οροφής πάνω από την τελευταία κολώνα, η κομψή, χωρίς κάποιο εμφανές σκαλοπάτι, ροή των γραμμών, τα παράθυρα χωρίς πλαίσια και η δυναμική μετάβαση από τα πλάγια προς το πίσω μέρος δημιουργούν ένα σύνολο υψηλής αισθητικής.
Η βασική γραμμή των παραθύρων, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα μοντέλα της ŠKODA, ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πίσω, ενώ κλείνει με μια έντονη καμπύλη στο μικρό, πίσω παράθυρο της πόρτας. Αυτό το χαρακτηριστικό για τη ŠKODA σχεδιαστικό στοιχείο, που οι designers το ονομάζουν “πτερύγιο”, εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη νέα Octavia και χρησιμοποιείται και πάλι ως στοιχείο αναγνώρισης και στο ŠKODA VisionC.
Ιδιαίτερο εύρημα αποτελούν οι χειρολαβές στις πόρτες του ŠKODA VisionC, καθώς οι σχεδιαστές απλά τις “εξαφάνισαν”. Στην πραγματικότητα βρίσκονται ενσωματωμένες αόρατα στις εξωτερικές επιφάνειες, ενώ προκειμένου οι πόρτες να ανοίξουν πρέπει κανείς απλά να τοποθετήσει το χέρι του μπροστά τους. Στη συνέχεια εμφανίζονται αυτόματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Τα πίσω φτερά δείχνουν ιδιαίτερα δυναμικά, χάρη στους τονισμένους θόλους των τροχών. Παράλληλα τα πίσω φώτα γυρίζουν προς τα πλάγια και εισέρχονται αρκετά μέσα στο αμάξωμα, γεγονός που ενισχύει κι άλλο, σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, το δυναμισμό του ŠKODA VisionC.
Το πίσω μέρος είναι δυναμικό και συναρπαστικό, ενώ ταυτόχρονα εκπλήσσει με την τρισδιάστατη διαμόρφωση του. Η νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων σχηματίζει το κλασικό για τα μοντέλα ŠKODA σχήμα «C» , αλλά είναι πλέον χωρισμένο σε δύο μέρη.
Η εμφάνιση της πέμπτης πόρτας εκπλήσσει κι αυτή με τη σειρά της, τόσο με τη συνολική αντισυμβατική της εικόνα όσο και με το «σκαλοπάτι» που διαθέτει. Το τελευταίο επηρεάζει θετικά και τον αεροδυναμικό συντελεστή CW . Οι τριγωνικές επιφάνειές της (οι σχεδιαστές κάνουν λόγο για “κυβιστικά τριγωνικά στοιχεία”) προσδιορίζουν σαφώς το SKODA VisionC ως μέλος της οικογένειας SKODA.

Με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και φιλικό προς το περιβάλλον

Το SKODA VisionC εντυπωσιάζει εκτός από τη σχεδίαση και με την πρακτικότητά του αλλά και με τη φιλικότητά του προς το περιβάλλον. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο απεικονίζει με εμφατικό τρόπο τις δυνατότητες των μηχανικών της εταιρίας καθώς ο σχεδιασμός, η τεχνολογία, οι χώροι, η πρακτικότητα και το σχήμα κουπέ που μιλά στο συναίσθημα συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν ένα απόλυτα πειστικό σύνολο. Το VisionC επιδεικνύει κορυφαίες τιμές εκπομπών ρύπων χάρη στην πρωτοποριακή κίνησή του με φυσικό αέριο (CNG), το χαμηλό βάρος και την εξαιρετική αεροδυναμική του.
Κάτω από το καπό βρίσκεται κρυμμένος ένας turbo κινητήρας 1.4 TSi/ 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG) όσο και με βενζίνη και προσφέρει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 214 χλμ./ ώρα. Λειτουργώντας με φυσικό αέριο η κατανάλωση είναι μόλις 3,4 κιλά ή 5,1 m3 για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που αντιστοιχεί σε εκπομπή CO2 μόλις 91 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Η τιμή αυτή υπογραμμίζει το ρεαλιστικό χαρακτήρα του πρωτότυπου και κυμαίνεται σημαντικά πιο χαμηλά από το όριο εκπομπής CO2 που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για το 2020. Με τον τρόπο αυτό η SKODA αποδεικνύει πως και τα ελκυστικά μοντέλα της μεγάλο/μεσαίας κατηγορίας με συμβατική τεχνολογία κινητήρων μπορούν να ικανοποιήσουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής CO2.
Οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και στο χαμηλό βάρος του VisionC. Έτσι χάρη στον ιδανικό συνδυασμό του design και των τεχνολογικών βελτιώσεων ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cw είναι μόλις 0,26. Για τη μείωση του βάρους χρησιμοποίησαν συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFK) για τη δεξαμενή αερίου, καθώς και κράμα ελαφρού χάλυβα ενώ πολλά τμήματα του αμαξώματος όπως τα φτερά, το καπό και οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο.
Τo SKODA VisionC αποκαλύπτει και τη φιλοσοφία του εσωτερικού σχεδιασμού που θα υιοθετηθεί και στα μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας. Χαρακτηριστικός είναι και πάλι ο συνδυασμός κοίλων και κυρτών επιφανειών και η χρήση σύγχρονων υλικών υψηλής ποιότητας. Το εσωτερικό του VisionC προσφέρει μεγάλους χώρους – όπως άλλωστε όλη η γκάμα των Skoda.
Τα όργανα και τα χειριστήρια βρίσκονται σωστά τοποθετημένα και πληρούν τις πιο σύγχρονες εργονομικές απαιτήσεις, ενώ το σύστημα infotainment αποτελεί σημείο αναφοράς, τόσο με την προετοιμασία των πληροφοριών όσο και με την απεικόνισή τους σε μεγάλες οθόνες για οδηγό και συνοδηγό.
Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται τοποθετημένος ο πινάκας οργάνων με την πληροφόρηση να εμφανίζεται σε τρισδιάστατη απεικόνιση. Τις εντυπώσεις όμως κλέβει το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής να προεξέχει, δίνοντας την αίσθηση ότι αιωρείται.
Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα. Ιδιαίτερα κομψή είναι η ενοποίηση του ταμπλό με τις πόρτες όπου μια συνεχής φωτεινή γραμμή συνδέει τα δύο στοιχεία οπτικά, τονίζοντας ταυτόχρονα και το πλάτος το αυτοκινήτου. Εκτείνεται σε όλο το μήκος της πόρτας, περιβάλλει τα υποβραχιόνια για να καταλήξει στους εντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Ταυτόχρονα οι πόρτες έχουν επενδυθεί με κρυστάλλινα διακοσμητικά στοιχεία με κρυφό φωτισμό. Για του επιβάτες των πίσω καθισμάτων υπάρχει διαθέσιμη μια αναδιπλούμενη Multimedia οθόνη, ενώ σε οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση των πίσω επιβατών. Έτσι στις πλάτες των καθισμάτων υπάρχουν αεραγωγοί που μπορούν να ρυθμιστούν μεμονωμένα, ενώ τα προσκέφαλα, όταν δεν χρησιμοποιούνται είναι ενσωματωμένα στην πλάτη προκειμένου να μην περιορίζουν το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τα πίσω.
Ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η 5η πόρτα ανοίγει διάπλατα, με αποτέλεσμα η φόρτωση και η εκφόρτωση να είναι μια απλή διαδικασία. Επιπρόσθετα το πορτμπαγκάζ ενσωματώνει μια σειρά “Simply Clever” λύσεων , όπως άγκιστρα για τσάντες ή ιμάντες ενσωματωμένους στο δάπεδο για την ασφάλιση των αποσκευών.

Related posts