Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
27 Μαρ 2023
Auto-Moto

Skoda Octavia 5 1.6 TDi -Καθαρά οικογενειακό και οικονομικό

 

 

Του Πέρη Χαλάτση ( phalatsis@now24.gr)

 

Αν ένας οικογενειάρχης χρειάζεται σήμερα να αλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο  η να αγοράσει για πρώτη φορά ένα καινούργιο αλλά μεγάλο, σαν αυτά που θέλουμε να τα ονομάζουμε οικογενειακά , πρέπει να βάλει αρκετά πράγματα στη ζυγαριά.

Από το πόσα κυβικά θα είναι έως και πόσο θα πληρώνει  για το περιβόητο σήμα η τα τέλη κυκλοφορίας.

Από το πόσα χιλιόμετρα θα κάνει ημερησίως μέχρι πόσο κατανάλωση θα έχει το αυτοκίνητό του.

Σκοπός μου δεν είναι να σπρώξω έναν υποψήφιο αγοραστή σε μια συγκεκριμένη κατηγορία η ένα συγκεκριμένο μοντέλο. Σκοπός είναι να μεταφέρουμε σωστά και αμερόληπτα τις εντυπώσεις μας από τις δοκιμές που κάνουμε.

Το νέο αυτοκίνητο της Skoda, το Octavia 5 με κινητήρα 1.6 κ.εκ στην turbo diesel  έκδοση είναι μάλλον ένα από τα πιο σωστά αυτοκίνητα αν κάνουμε κάποιους συνδυασμούς. Δηλαδή στην αξία του, στους χώρους του, στην οικονομία του. Δοκιμάσαμε λοιπόν το Skoda Octavia 5 1.6  στην Turbo Diesel έκδοση. Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα. Τόσο μέσα στην πόλη όσο και στην εθνική οδό.

 

Για την εθνική οδό δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα περισσότερο  από μια μικρή λεπτομέρεια. Το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και μπορεί να φθάσει λίγο πάνω από τα 180 χιλιόμετρα. Επίσημα το εργοστάσιο λέει 190. Η λεπτομέρεια που θέλουμε να επισημάνουμε είναι στο σασμάν. Το σασμάν είναι πεντάρι αλλά θα μπορούσε να ήταν κάλλιστα και εξάρι. Θα μου πείτε καλά αυτοί που το σχεδίασαν δεν το σκέφτηκαν ;

 

 

Σίγουρα το σκέφτηκαν και σίγουρα κάποιον λόγο θα είχαν που το άφησαν στις πέντε σχέσεις. Ο χρόνος σίγουρα θα δείξει αν  έχουμε όμως δίκιο.

Πάμε όμως στα πιο βασικά για έναν οικογενειάρχη που θέλει τα γκάζια του. Το καλό είναι ότι ο κινητήρας είναι γραμμικός στην απόδοση του. Τι σημαίνει αυτό. Σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να σανιδώνει για να επιταχύνει από τις χαμηλές στροφές. Μπορεί να επιταχύνει πατώντας γλυκά το γκάζι. Και τι κερδίζει ; Απλά κάνει οικονομία στην κατανάλωση.

Έτσι για να ξέρετε τα τυπικά, κάτω από το καπό υπάρχει ο κινητήρας των  1.600 κ.εκ. που είναι όπως είπαμε turbo diesel και αποδίδει  105 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Ο κατασκευαστής δίνει 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με εκπομπές ρύπων κάπου στα 119 γρμ/χλμ . Εμείς το οδηγήσαμε χωρίς οίκτο στην οικονομία. Κλείσαμε τα αυτιά μας στον όρο οικονομία, πήγαμε σε μια απόσταση που είχε και ανοικτό δρόμο αλλά και μεγάλες ανηφόρες με πολλές στροφές. Από το κομπιούτερ του αυτοκινήτου είδαμε ότι ο μέσος όρος κατανάλωσης στα 100 χιλιόμετρα άγγιξε τα 6.6 λίτρα.

Κάποιος μας ρώτησε αν ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο με τόσο μεγάλους χώρους κινείται εύκολα με ένα 1600άρι κινητήρα. Η απάντηση είναι ναι. Μάλιστα παρότρυνα το φίλο να το οδηγήσει και μόλις επέστρεψε μου απάντησε ότι έχω δίκιο. Όποιος λοιπόν αμφιβάλει μπορεί να ζητήσει από τους ντήλερς της Skoda να κάνουν μια βόλτα  για να πεισθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι η Skoda ανήκει στον Ομιλο της  VW  και οι γερμανοί είναι αρκετά σχολαστικοί σε όλα.

Ακόμη να πούμε – γιατί αρκετοί μπερδεύουν την επιτάχυνση – με το αντίστοιχο Octavia  που κινείται με βενζίνη.  Ε σίγουρα αυτό με τη βενζίνη έχει άλλες επιταχύνσεις. Αλλά σήμερα στόχος μας δεν είναι να κάνουμε μέτρηση της επιτάχυνσης από φανάρι σε φανάρι αλλά πόσα χιλιόμετρα περισσότερα θα κάνουμε βγάζοντας από την τσέπη μας λιγότερα χρήματα. Έτσι πάντως για να γνωρίζετε στα επίσημα στοιχεία από 0-100 χρειάζεται 11.8 δευτερόλεπτα. Αρκετά ικανοποιητικός χρόνος.

 

Πάμε τώρα να δούμε αυτό που ενδιαφέρει τον οικογενειάρχη. Λοιπόν πέντε άτομα και αν μπουν δεν θα διαμαρτυρηθούν. Θα χωρέσουν και θα ταξιδέψουν ξεκούραστα. Το πορτ παγκάζ χωράει 560 λίτρα. Μπήκαμε πέντε άτομα – δεν το φορτώσαμε γιατί δεν είχαμε να πάμε πουθενά- και κάναμε ένα τέστ στο δρόμο. Λέμε απλά ότι είναι σταθερό, έχει καλή κύλιση και είναι ξεκούραστο.

 

 

 

Οι επιβάτες θα βρουν αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα και θα βολευτούν στα φαρδιά καθίσματα του Octavia 5. Τώρα σημειώστε ότι η βασική τιμή του ξεκινάει από τα 15.590 ευρώ. Φυσικά  υπάρχουν και τα παραθυράκια με την απόσυρση η η διαπραγμάτευση με τα άλλα καλούδια που επιθυμείτε.

 

Related posts