Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Σεπ 2021
Πολιτισμός

Συνέντευξη της Εύας Σιμάτου στο now24.gr

Παρά το νεαρό της ηλικίας της έχει καταφέρει να χαράξει μια σημαντική πορεία στον χώρο της Τέχνης. Με συμμετοχές σε σπουδαία έργα, με ρόλους που μιλούν στην ψυχή των θεατών και με βλέμμα στραμμένο στο αύριο με σκοπό τη δημιουργικότητα και την αέναη προσπάθεια αυτοβελτίωσης… Ο λόγος για την Εύα Σιμάτου που μιλάει στο NOW24 για τη συμμετοχή της στο έργο «Αυτοκρατορία», τον ρόλο της, τον σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό και τις ταμπέλες που αποδίδονται στους ηθοποιούς.

Συνέντευξη στον Κυριάκο Κουζούμη
 
Τι πραγματεύεται το θεατρικό έργο «Αυτοκρατορία» στο οποίο συμμετέχεις;
Τον αέναα τελματικό κύκλο της εξουσίας. Το τέλος της ιστορίας και τη θέση του ανθρώπου απέναντι σ’ αυτό.
 
Πόσο «τρομοκρατήθηκες» όταν πληροφορήθηκες πως θα συνεργαστείς με τον τρανό σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό;
Η σχέση ηθοποιού σκηνοθέτη είναι ιδιαίτερα «ευαίσθητη». Σημαντικότατο ρόλο παίζει η εμπιστοσύνη και η διαθεσιμότητα. Σε μια τέτοια συνθήκη τα γκράντε επίθετα δεν βοηθούν. Εκείνο που πραγματικά βοηθά είναι η γνώση, η πείρα και το «άνοιγμα», στοιχεία που διαθέτει σε απόλυτο βαθμό ο Μιχαήλ Μαρμαρινός.
 
Είσαι από τους ηθοποιούς που πειθαρχούν στις σκηνοθετικές οδηγίες η που στηρίζονται στο ένστικτό τους για την απόδοση ενός ρόλου;
Μου συμβαίνουν ταυτόχρονα και τα δύο. Με απελευθερώνει το «πλαίσιο». Μέσα από την πειθαρχία πολλές φορές ανοίγουν και άλλοι δρόμοι για το ένστικτο. Δεν μπορώ να λειτουργήσω ούτε μόνο με το ένστικτό μου, ούτε βέβαια και ως πειθήνιο ον χωρίς τη δική μου ενόρμηση.
 
Το θεατρικό κείμενο είναι δια χειρός Γιώργου Βέλτσου. Αλήθεια, ποια είναι γνώμη σου για την πένα του; Σε δυσκόλεψε η βαθύτητα του κειμένου του στη σύλληψη του νοήματος και στην πορεία στην απόδοσή του επί σκηνής;
Η ιδιαιτερότητα του κειμένου είναι το μεγάλο τόξο που διαγράφει, ο χειρισμός μιας πολύ ιδιαίτερης σχέσης με το χρόνο και η διακειμενικότητα. Αυτά δεν τα αντιμετωπίζω ως δυσκολίες, αλλά ως προκλήσεις και αρετές του ίδιου του κειμένου.
 
Παρά το νεαρό της ηλικίας σου έχεις διαπρέψει στα καλλιτεχνικά φόρα. Φέρεις συμμετοχή σε υψηλής καλλιτεχνικής σημασίας παραστάσεις καθώς και βραβεύσεις. Πόσο ψηλά θέλεις να ορίσεις τον πήχη της δικής σου εξέλιξης; Με αλλά λόγια πού αποσκοπείς καλλιτεχνικά να φτάσεις; Πιο ψηλά σε επίπεδο δόξας ή πιο βαθιά σε επίπεδο ψυχικής επικοινωνίας με το κοινό;
Αντιμετωπίζω αυτή τη διαδρομή ως μια μακρά -εύχομαι- πορεία κατά τη διάρκεια της οποίας θα ήθελα να συναντηθώ καλλιτεχνικά με ανθρώπους των οποίων το έργο  με αφορά και με ερεθίζει. Η επιθυμία μου δεν είναι η εκτόξευση, αλλά το βάθος, ή εάν είναι δυνατόν η εκτόξευση μέσα από το βάθος.
 
Πώς βρίσκεις την σχέση του σύγχρονου νεανικού κοινού με το θέατρο; Το βλέπεις να αναζητά έργα και παραστάσεις που θα το προβληματίσουν ή που θα το κάνουν να ξεχαστεί έστω για ένα δίωρο;
Δεν μπορώ να μιλήσω για τη συμπεριφορά του «σύγχρονου νεανικού κοινού». Δεν γνωρίζω τη σύστασή του. Νομίζω ότι είναι εντελώς προσωπικό το θέμα και ο καθένας έχει την «ευθύνη» απέναντι στον εαυτό του. Είναι βέβαια απολύτως θεμιτό να αναζητά κανείς τόσο τον «προβληματισμό», όσο και το να «ξεχαστεί», όταν συνδυάζονται δε και τα δύο, νομίζω ότι μπορεί να μιλήσει κανείς για ένα ολοκληρωμένο βίωμα.
 
Ποια είναι η σχέση σου με τις ταμπέλες που αποδίδονται στους ηθοποιούς τόσο από το κοινό όσο κι από τους δημοσιογράφους; Λένε για παράδειγμα, ο τάδε είναι κουλτουριάρης ενώ ο δείνα είναι εμπορικός; Πιστεύεις πως ένας ηθοποιός είναι μονόπλευρος ή οφείλει να είναι πολυδιάστατος;
Αυτονόητη. Δεν γίνεται κανείς ηθοποιός για να είναι ένα πράγμα, αλλά για να εξερευνήσει την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης.
 
Πώς είναι να βρίσκεσαι στη θεατρική σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, ενός χώρου που φέρει τη δική του αξία στον χώρο της Τέχνης και του Πολιτισμού; Σε βαραίνει κάτι τέτοιο; Σου δημιουργεί μια παραπάνω ευθύνη ως προς την ερμηνεία σου ή ο οποιοσδήποτε χώρος εκλαμβάνεται από σένα ως απλώς και μόνο σαν ένας χώρος καλλιτεχνικής δράσης;
Με διευρύνει και με συνδέει με προεκτάσεις που με συγκινούν. Το φουαγιέ του ΜΜ2 είναι μια υπέροχη εμπειρία και όσοι έχουν την ευκαιρία να το ζήσουν κατά τη διάρκεια της «Αυτοκρατορίας» νομίζω ότι είναι τυχεροί… Ο φυσικός χώρος είναι πολύ πιο σημαντικός και υπέροχος από το «βάρος της ταμπέλας» του.
 
Δυο λόγια για την Εύα Σιμάτου

Εύα Σιμάτου

 
Είναι αριστούχος απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης και Theatre Arts Instructor στο Deree, The American College of Greece.  Σπούδασε στο City University του Λονδίνου Κοινωνιολογία & Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Τελείωσε τα μεταπτυχιακά της στο ίδιο πανεπιστήμιο στην Κριτική & Διαχείριση Τέχνης.
Έπαιξε στο Θέατρο Τέχνης στην παράσταση «Ο ύμνος στους Θεούς ας πάει» -αφιέρωμα στη συνεργασία του Κουν με τον Χατζιδάκι το ρόλο της «Γρούσας» από τον «Κύκλο με την κιμωλία» του Μπρεχτ. Στη συνέχεια, στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας (Β’ Σκηνή) στην «Τέντα». Στην παράσταση «Τίτος Ανδρόνικος» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Θέατρο Τέχνης, ενσάρκωσε την Ταμόρα. Στην παράσταση «Σπασμένη καρδιά» του Τζων Φορντ στο Θέατρο της Άνοιξης, έπαιξε το ρόλο της Πενθέας. Στα «Όνειρα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ που ανέβηκαν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ενσάρκωσε όλους τους γυναικείους σαιξπηρικούς ρόλους της παράστασης.
Επίσης, έπαιξε στο Κρατικό Θέατρο της Άγκυρας Şinasi Sahnesi ερμηνεύοντας τους γυναικείους πρωταγωνιστικούς ρόλους της παράστασης «Όνειρα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. Η παράσταση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ελληνικού Προξενείου της Άγκυρας και απέσπασε τιμητική διάκριση από το 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Ethos της Άγκυρας.
Έχει βραβευθεί με το χρυσό μετάλλιο τιμής από την UNESCO.
 
 
Δυο λόγια το έργο και τον ρόλο της
Εύα Σιμάτου

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, η Εύα Σιμάτου εμφανίζεται στο έργο του Γιώργου Βέλτσου «Αυτοκρατορία» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
Η παράσταση φιλοξενείται στο γυάλινο φουαγιέ του κτιρίου Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και πρόκειται για μια συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Η Εύα Σιμάτου ερμηνεύει τον ρόλο της Βαβυλώνας. Πρόκειται για μία έννοια, για την περίφημη αρχαία πόλη, για τη μητέρα όλων των πορνών -κατά την Καινή Διαθήκη- για έναν κεντρικό άξονα του έργου. Η Βαβυλώνα είναι αυτή που συνδέει την εξωτερική προέκταση του βλέμματος του θεατή, με τον λόγο του Βέλτσου που εκπροσωπείται στο εσωτερικό του κτιρίου από το σύνολο των ηθοποιών.

Related posts