Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Μαρ 2024
Auto-Moto

Seat Ibiza 1.2 TDi : Για τον οικογενειάρχη που δεν ψάχνεται για πολλά

Του Πέρη Χαλάτση

Κάθε φορά όταν συγκρίνουμε ένα αυτοκίνητο ψάχνουμε να βρούμε τα υπέρ και τα κατά.

Ψάχνουμε να δούμε τι θα μας άρεσε και τι δεν θα μας άρεσε σε ένα αυτοκίνητο που υποθετικά θα είχαμε βάλει το χέρι στην τσέπη για να το αγοράσουμε.

Το Seat Ibiza diesel στην έκδοση 1.2 TDI απευθύνεται σε αυτούς που ψάχνουν κάτι  μεγαλύτερο από ένα city-car. Θέλουν άνεση τουλάχιστον για τέσσερα άτομα, ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και το σημαντικότερο να είναι οικονομικό.

Σίγουρα τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel είναι η πρώτη προτεραιότητα όλων. Τα στερηθήκαμε τόσο χρόνια λόγω της επιμονής κάποιων ξεροκέφαλων υπουργών ( που έπαιζαν τα δικά τους παιχνίδια με κάποιους εισαγωγείς) και τώρα όλοι θέλουμε diesel.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχει και ένα άλλο υπέρ. Ότι τα αυτοκίνητα αυτά λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων μπαίνουν ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο και δεν πληρώνουν τέλη.

Ας δούμε λοιπόν το Ibiza diesel στην πεντάθυρη έκδοση 1.2 TDI  με τον 3κύλινδρο κινητήρα. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί  5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Και η ισχύς του είναι  75 ίππους.

Αν συγκρίνουμε το προηγούμενο μοντέλο με αυτό, θα δούμε αλλαγές στα φωτιστικά του και στα όμορφα led-άκια του  που είναι περιμετρικά στα μπροστινά του φανάρια.  Σχεδιαστικά  μπροστά κάπως ξεχωρίζει , στο πλάι έχει διαφορετικές γραμμές αλλά το πίσω μέρος μάλλον αδιάφορο είναι . Στην πραγματικότητα  λίγα είναι αυτά που η Seat τόλμησε να αλλάξει στη νέα έκδοση. Γιατι όμως;

Οι αλλαγές για παράδειγμα στα σχέδια στις ζάντες ή στις νέες επενδύσεις στο εσωτερικό του δεν μπορώ να πω ότι κάνουν τη διαφορά.

Αν ρωτήσεις κάποιον υποψήφιο πελάτη μπορεί να πάρεις την παρακάτω απάντηση. Η μάλλον σας δίνουμε την απάντηση που πήραμε από τον νέο ιδιοκτήτη της πετρελαιοκίνητης έκδοσης.

« Το αγόρασα γιατί δεν ζητάω πολλά. Θέλω απλά πράγματα και όχι εξεζητημένα . Θέλω να ξεκινάω, να ακούω τη μουσική μου, να πηγαίνω στη δουλειά μου και όταν κάνω καμιά βόλτα με την οικογένεια μου να μην σκέφτομαι τόσο πολύ την κατανάλωση» .

Απλά πράγματα δηλαδή. Βάζεις μπροστά και ξεκινάς. …

Επίσημα το εργοστάσιο δίνει κατανάλωση 3.8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 99 γρμ/χλμ. Το αυτοκίνητο καίει φυσικά πάνω από 4 λίτρα. Δεν έχει και το σύστημα Stop/start που για τους μποτιλιαρισμένους δρόμους βοηθάει στην μείωση της κατανάλωσης.

Το Ibiza είναι ευέλικτο στην πόλη, ο οδηγός έχει καλή αίσθηση στο τιμόνι, το παρκάρισμα δεν είναι δύσκολο και η δουλειά γίνεται.

Ο κινητήρας είναι ελαστικός στις μεσαίες στροφές , αλλά δεν είναι δυνατός. Τα 75 άλογα μάλλον λίγα είναι και φαίνονται όταν στο αυτοκίνητο επιβαίνουν τέσσερις επιβάτες και  είναι φορτωμένο.  Παρόλα αυτά το αμάξωμα είναι δεμένο, το πλαίσιο στιβαρό και η ανάρτησή του ικανοποιητική. Αν και το τιμόνι δεν μπορώ να πω ότι ήταν κορυφαίο ωστόσο το αυτοκίνητο υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού και προπάντων δεν σε τρομάζει στις γρήγορες στροφές με ανεπιθύμητες κλίσεις.

Στο 5θυρο Seat Ibiza 2013 υπάρχουν χώροι και λόγω της σχεδίασης του δεν παραπονιούνται ούτε οι ψηλοί επιβάτες που κάθονται πίσω. Θεωρώ ότι καλός είναι και ο χώρος των αποσκευών που είναι 292 λίτρα. Σ αυτό βοηθάει αρκετά η πίσω σχεδίαση αλλά και η εκμετάλλευση όλου του χώρου.

Αν τα βάζαμε κάτω θα λέγαμε ότι το IBIZA στην μικρή έκδοση με τον 1200άρι κινητήρα είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σ αυτούς που δεν ψάχνουν να εντυπωσιάσουν αλλά απλά θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι ένα αυτοκίνητο με τυπική σχεδίαση αλλά το εσωτερικό – εκεί δηλαδή που φιλοξενούνται οι επιβάτες- έχει ενδιαφέροντα πράγματα. Έχει αερόσακους (οδηγού – συνοδηγού – κεφαλής – θώρακα) , ικανοποιητικό αιρ-κοντίσιον, ηλεκτρικούς ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα για μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, και ράδιοCD με χειριστήρια στο τιμόνι.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο  εσωτερικό του Ibiza είναι ένας συνδυασμός μαλακών και σκληρών υλικών. Αυτό που δεν μας άρεσε στο εσωτερικό του είναι το στρίμωγμα των διακοπτών που είναι πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.

Ότι και αν σας πούμε –θετικό η αρνητικό-  αυτό που κάνει τον υποψήφιο πελάτη να δεί με μεγαλύτερο ενδιαφέρον το μοντέλο αυτό είναι η τιμή του. Στη βασική έκδοση κοστίζει 12.550 ευρώ, αλλά θα πρέπει να αφαιρέσουμε τα  960 ευρώ από το «δώρο» της κρατικής απόσυρσης.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Ibiza 2013 1.2 TDI

Κυβισμός : 1199cc

Ισχύς : 75ps/4200rpm

Ροπή : 18.4kg.m/2000rpm

Βάρος : 1135kg

Εκπομπές CO2 : 99gr/km

Επιτάχυνση 0-100km : 13.9sec

Τελική Ταχύτητα : 168km/h

Κατανάλωση (μέση) : 3.8lt/100km

Διαστάσεις : 4061x1693x1445mm

 

Related posts