Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Σχεδιασμένο για τα μέτρα μας το Yaris 1.33 CVT


Του Πέρη Χαλάτση

Αν αποφασίσετε να αγοράσετε Yaris μην νομίσετε ότι θα είναι εύκολη υπόθεση όσο καλός γνώστης και αν είστε. Και αυτό γιατί θα προβληματισθείτε για το ποιο ακριβώς μοντέλο θα πρέπει να διαλέξετε. Σήμερα οι περισσότεροι αγοραστές – οι λίγοι δηλαδή που τολμούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη – ψάχνονται κυρίως για λύσεις με κινητήρες πετρελαίου. Στην περίπτωση του Toyota Yaris, υπάρχει και κάτι άλλο. Είναι οι υβριδικοί κινητήρες. Για αυτό το λόγο, το Yaris με τον υβριδικό κινητήρα θα είναι ένα άλλο κεφάλαιο και θα γράψουμε σύντομα μια άλλη φορά.
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το Yaris 1.33 CVT Active 5d , που θεωρώ ότι είναι από τα πιο ευκολοδήγητα αυτοκίνητα στην κατηγορία του και που συμπεριλάβει όλες τις αρετές του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Βασίζεται στο ευφυές DNA των προηγούμενων γενιών στον τομέα του ‘packaging’ .
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό . Αν το δείτε πιο οικολογικά θα διαπιστώσετε ότι οι αποδοτικοί, χαμηλών εκπομπών ρύπων κινητήρες και τα καινοτόμα κιβώτια συνδυάζονται με τα αναβαθμισμένα συστήματα ανάρτησης και Electric Power Steering (EPS).
Με αυτά τα συστήματα , οι κατασκευαστές πέτυχαν ισορροπία, άνεση και ευελιξία. Αυτά δηλαδή που είναι απαραίτητα στις διαδρομές πόλης.
Όταν έγινε το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς Yaris , υπήρχε κάποια δυσπιστία όσον αφορά τον χρόνο που φέρει στην πλάτη του –σχεδιαστικά- το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά οι πωλήσεις δείχνουν ότι το Yaris είναι ακόμη αυτό που κρατάει ψηλά το γόητρο της Toyota.
Το Yaris ανήκει στην κατηγορία B . Μέχρι σήμερα η κατηγορία αυτή είχε τη μερίδα του λέοντος στους βενζινοκινητήρες , κάπου στα τέσσερα εκατομμύρια, σ ολόκληρη της Ευρώπη. Τελευταία όμως και η κατηγορία αυτή γέμισε με αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, SUV & B-MPV .
Όπως δείχνουν τα πράγματα η υψηλή φορολογία, η αύξηση της βενζίνης και το ακριβό κόστος συντήρησης , τρόμαξε τον κόσμο και η κατηγορία Β θα παραμείνει κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς.
Ο κινητήρας 1.33 CVT (Continuously Variable Transmission) είναι από τους καλούς κινητήρες με χαμηλούς ρύπους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τριών ειδών τρόπους κίνησης με το κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορείς να κινηθείς με την ένδειξη D ( αυτόματα), σειριακά η ακόμη με αλλαγές ταχυτήτων με τα πέταλα κάτω από το τιμόνι. Μας άρεσε στους μποτιλιαρισμένους δρόμους η επιλογή στο D και στις ανηφορικές διαδρομές η χρήση του σειριακού κιβωτίου. Όταν θελήσεις να παίξεις σε ανηφορικούς δρόμους με στροφές χρησιμοποιείς το σειριακό και ελέγχεις τις σχέσεις που εσύ θέλεις. Το άλλο σύστημα με τις αλλαγές κάτω από το τιμόνι ελάχιστα προτιμάται και θεωρώ ότι είναι ένα πρόσθετο έξοδο στο γενικότερο κοστολόγιο τους αυτοκινήτου.
Το Yaris είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας και προστασίας των πεζών . Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε το κακό αλλά αν συμβεί το αμάξωμα απορροφά την ενέργεια για περισσότερη προστασία των πεζών.
Στο στάνταρ εξοπλισμό το Yaris έχει επτά αερόσακους SRS στάνταρ, με νέο πλευρικό αερόσακο δύο θαλάμων για το συνοδηγό καθώς επίσης και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ABS, EBD, BA, TRC & VSC .
Όλα τα εμπρός και πίσω καθίσματα εφοδιάζονται με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ELR (Emergency Locking Retractor). Το ELR είναι σχεδιασμένο για να κλειδώνει τη ζώνη όταν δέχεται φορτίο πέραν της προκαθορισμένης έντασης. Οι ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού περιλαμβάνουν επίσης προεντατήρες και περιοριστές φορτίου.
Όταν οδηγήσεις γρήγορα το Yaris και κάνεις το λαθάκι σου, τότε μπαίνει σε λειτουργία το VSC που είναι σχεδιασμένο για να αποτρέπει την απώλεια ελέγχου του οχήματος σε μία πολύ γρήγορα στροφή ή σε επικίνδυνες ολισθηρές συνθήκες. Μέσω αισθητήρων που παρακολουθούν την περιστροφή του αμαξώματος, την ταχύτητα των στροφών και την πίεση πέδησης, το σύστημα αξιολογεί την ευστάθεια του οχήματος και τις πιθανές τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής.
Οι γιαπωνέζοι έχουν μάθει ότι τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη πρέπει να έχουν άλλη λογική με αυτή των αυτοκινήτων που προορίζονται για την Ιαπωνία, κυρίως στους εσωτερικούς χώρους. Το cockpit δεν μπερδεύει τον οδηγό αφού όλα τα όργανα είναι επικεντρωμένα με συμμετρική διάταξη και ο πίνακας οργάνων είναι πλέον τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι. Το νέο ταμπλό είναι 125mm φαρδύτερο και 40 mm χαμηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Στο νέο Yaris υπάρχουν άφθονοι και έξυπνοι χώροι για τα μικροαντικείμενα. Υπάρχουν έξι ποτηροθήκες σε όλη την καμπίνα (συμπερ. μιας θήκης για μπουκάλι 1L), και 13 ακόμα αποθηκευτικοί χώροι, όπως το κλιματιζόμενο ντουλαπάκι, μυστικός αποθηκευτικός χώρος στο ταμπλό και θήκες και ράφια στην κεντρική κονσόλα, θήκες στις πόρτες και ένας κρυφός χώρος κάτω από το ράφι του χώρου αποσκευών.
Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα. Σ αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε το μήκος του μεταξονίου που έχει αυξηθεί κατά 50 mm και το πλάτος εσωτερικού κατά 30 mm. Παρά το ότι το μήκος του χώρου επιβατών εντός του αμαξώματος παραμένει στα 1.810 mm, η αναλογία του εσωτερικού διαθέσιμου χώρου μέσα στο συνολικό μήκος του νέου Yaris έχει αυξηθεί .
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, το – Toyota Touch & Go – το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης.
Για πρώτη φορά, το νέο Yaris διατίθεται με διζωνικό, αυτόματο A/C και ένα κλιματιζόμενο ντουλαπάκι σύμφωνα τις ρυθμίσεις του συστήματος ελέγχου.
Οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα το Yaris στην έκδοση Active . Ένας μέτριος οδηγός θα βολευτεί εύκολα. Έχουμε αντιρρήσεις για τους ψηλούς οδηγούς. Το τιμόνι παρά το γεγονός ότι ρυθμίζεται καθ ύψος αλλά μπροστά και πίσω , θα έπρεπε να σηκωνόταν ακόμη περισσότερο για να μην ακουμπούν τα πόδια ενός ψηλού οδηγού. Μας άρεσε που βλέπαμε την ένδειξη ECO και μας επανέφερε στην πραγματικότητα. Δηλαδή τέλος στα άσκοπα ξεκινήματα με γκάζια. Οικονομία φίλοι μου. Μας άρεσε ακόμη η κάμερα οπισθοπορείας . Πιστέψτε με, ότι αυτό το αξεσουάρ , είναι πολύ χρήσιμο σήμερα.
Στο δρόμο το Yaris μας άρεσε γιατί ενώ στην πόλη το τιμόνι είναι πανάλαφρο, στην εθνική οδό η αίσθηση αλλάζει. Και φυσικά δεν σε τρομάζει. Τα φρένα του είναι καλά και οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές, είναι σε λογικά επίπεδα. Ενώ ο οδηγός έχει όλες τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις ( πόρτες, ασφάλειες, παράθυρα, εξωτερικοί καθρέφτες ) οι πίσω επιβάτες για να ανοίξουν τα παράθυρα τους θα θυμηθούν το μοχλό καθώς δεν υπάρχουν ηλεκτρικά τζάμια. Και ένα άλλο που θεωρώ ότι είναι λίγο πίσω τεχνολογικά είναι το συγκεκριμένο GPS που χρησιμοποιεί το Yaris.

Related posts