Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Σχεδιασμένο από την αρχή το Spark άκι που κάνει θραύση !!!

Του Πέρη Χαλάτση

Η Chevrolet με το νέο της μικρό, αισιοδοξεί να χτυπήσει την αγορά στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Με το Spark η για πολλούς στην Ελλάδα με το “sparkάκι “ ,η Chevrolet  κάνει άνοιγμα σε ένα αγοραστικό κοινό που αγανακτισμένο από την κακή οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας κάνει στροφή στα μικρά. Χιλιάδες είναι αυτοί που έχουν καταθέσει στις εφορίες τις πινακίδες των τζιπ και των μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων  τους.  Είναι τόσο επιπόλαιοι αυτοί που βγάζουν διαρκώς καινούργιους φόρους που όχι μόνο κάνουν κακό στην ελληνική οικονομία αλλά καταστρέφουν και έναν κλάδο που έπρεπε να τον είχαν σύμμαχο .

Ο ένας υπουργός δίνει κίνητρα για να κινείσαι με ένα καλό και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητο και ο άλλος σου το απαγορεύει. Βάζει τόσους φόρους που αν τα βάλουμε κάτω σε αριθμούς μέσα σε δέκα χρόνια έχεις πληρώσει άλλο ένα αυτοκίνητο.

Η λύση λοιπόν είναι μία. Μικρά αυτοκίνητα για ασφάλεια στην τσέπη σου.  Σήμερα παρουσιάζουμε το Spark. Να ξεκινήσουμε όμως ανάποδα. Το Spark 1.0 LS 14’’ με την έκπτωση και το όφελος της απόσυρσης έχει τελική τιμή 8.920 ευρώ.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα τζιπ με 3.800 κ.εκ.  Δεν προσθέτουμε το κόστος σε βενζίνη η κόστος για ασφάλειες. Βάζουμε μόνο τα υποχρεωτικά. Χρειαζόμαστε 1.100 ευρώ για το σήμα και 2.500 ευρώ για το φόρο πολυτελείας.. Αυτό  σημαίνει 3.600 ευρω το χρόνο χωρίς την ασφάλεια. Καταθέτοντας τις πινακίδες στο κράτος σε λιγότερο από τρία χρόνια έχεις αγοράσει ένα Spark και κάνεις τη δουλειά σου.

Ποιος χάνει βάζοντας τόσο μεγάλους φόρους; Φυσικά το κράτος. Θα μου πείτε αυτή είναι η λύση; Φυσικά όχι αλλά ποιος αντέχει σήμερα έτσι που είναι η πολύ κακή οικονομική μας κατάσταση  να πληρώνει τόσα χαράτσια στο κράτος. Γιατί το κράτος στην ουσία τι κάνει;  Απλά τιμωρεί όποιον είχε χρήματα. Όποιον αγόρασε ένα καλό αυτοκίνητο η χρεώθηκε για να αγοράσει ένα σπίτι για να απαλλαχθεί από τα ενοίκια.

Δοκιμάσαμε το νέο Spark με τον κινητήρα των 1000 κ.εκ. Τι είναι το Spark όμως. Είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι είναι  αντικαταστάτης του Matiz.

Μπορούν να βολευτούν τέσσερα άτομα και να μετακινηθούν με αξιοπρέπεια μέσα στην πόλη. Λέμε με αξιοπρέπεια μέσα στην πόλη γιατί ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, μάλλον θα ήταν ιδιαίτερα κουραστικό.

Οι σχεδιαστές όταν αποφάσισαν να βγάλουν στην παραγωγή της Chevrolet το Spark , πήραν τα μολύβια τους και αρκετές κόλλες άσπρου χαρτιού και ξεκίνησαν  να σχεδιάζουν από την αρχή χωρίς να έχουν για μπούσουλα το Matiz.

Έτσι μπορούμε να πούμε ότι το Spark έχει αυτή τη νεανική αντίληψη και τη φρεσκάδα που πρέπει να έχει ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Αυτό που μας άρεσε ήταν η θέση οδήγησης. Είναι από τις ποιο σωστές στην κατηγορία του.  Το αυτοκίνητο έχει  καλή κύλιση και εύκολο τρόπο οδήγησης.

Τι εννοούμε λέγοντας εύκολο τρόπο οδήγησης; Απλά ότι οδηγείται και στρίβει εύκολα. Σ αυτό βοηθάει η υδραυλική υποβοήθηση κάτι που κάνει και παιχνίδι το παρκάρισμα. Με το Spark  κινείσαι χωρίς προβλήματα και δεν έχεις σε τίποτα να ζηλέψεις από ένα μεγάλο αυτοκίνητο όταν κινείσαι στην πόλη.

Αν βγεις στην εθνική οδό μπορείς να κινηθείς με αξιοπρέπεια μέχρι  120-140 χιλιόμετρα. Επίσημα το εργοστάσιο δίνει τελική ανώτατη ταχύτητα τα 154 χιλιόμετρα. Όμως με την τιμή που σας είπα μπορείς να κινηθείς χωρίς τριγμούς και οριακές καταστάσεις.

Το οδηγήσαμε στρωτά το Spark. Για να δούμε αν ο οικογενειάρχης θα μπορέσει να βολευτεί και ταυτόχρονα να αισθανθεί και ασφαλής.Τοα Spark είναι εύκολο στην οδήγηση.  Δεν σε ξαφνιάζει ακόμη και στο απότομο φρενάρισμα. Δοκιμάσαμε πολλές φορές το φρενάρισμα πανικού. Το καλό είναι ότι αντιδρά σωστά. Το Spark φοράει δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω.  Η ανάρτησή του είναι η δοκιμασμένη  με γόνατα Mc Pherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Πριν  προχωρήσουμε ας δούμε μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τις ζάντες αλουμινίου 14’’. Ο κυβισμός του είναι 995 κ.εκ , Ο κινητήρας τετρακύλινδρος εν σειρά. Έχει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Το σύστημα ψεκασμού είναι πολλαπλών σημείων .

Στις 6400 στροφές (με τις εργοστασιακές ενδείξεις) αποδίδει 68 ίππους και  93 Nm στις 4.800 σ. α. λ.  Και εδώ να δούμε αυτό που τελευταία άρχισε πάλι να ανησυχεί όλους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.  Πριν δέκα χρόνια η ερώτηση «πόσο καίει» γινόταν από όλους τους υποψήφιους αγοραστές. Μετά  ακολούθησαν τα χρόνια της  ευημερίας . Τότε κανένας δεν ρώταγε πόσο καίει το αυτοκίνητο που ήθελε να αγοράσει. Τώρα η ερώτηση αυτή επανήλθε. Ίσως  είναι δεύτερη μετά την ερώτηση πόσο θα μου το αφήσεις.

Η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 5.1  lt/100km. Στην πόλη να υπολογίζετε 6.2 lt/ 100 km και εκτός πόλης 4.0 lt/100 km.

Είπαμε λοιπόν ότι στο εσωτερικό του βολεύονται χωρίς να στριμώχνονται τέσσερα άτομα. Ο χώρος αποσκευών είναι μετρημένος (170 λίτρα) απλά για τα απαραίτητα.

Εξωτερικά ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος με αμυγδαλωτά φωτιστικά  και φυσικά όλες οι σχεδιαστικές πινελιές έχουν σπορτίβικα στοιχεία. Το πεντάθυρο αμάξωμα δείχνει για τρίθυρο.  Το λέμε αυτό γιατί κάποιοι έψαχναν πως πέφτει η μπροστινή  θέση για να περάσουν πίσω. Αν το παρατηρήσεις όμως θα βρεις τις χωνευτές χειρολαβές στις πίσω πόρτες.

Αν βάλουμε κάτω αυτά που έχει στο βασικό του εξοπλισμό το Spark και τα συγκρίνουμε με την τιμή του, μπορούμε να πούμε ότι είναι μια αρκετά δελεαστική πρόταση που αρκετοί υποψήφιοι πελάτες θα προτιμήσουν.

 

 

 

Related posts