Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Ιαν 2022
Auto-Moto

Ράλι Ντακάρ 2022 :Ανάσα για την Audi στην 3η Ε.Δ

Η έντονη βροχόπτωση αλλά και οι κακές καιρικές συνθήκες ανάγκασαν τους διοργανωτές του Ράλι Ντακάρ να μειώσουν τη διαδρομή στο τρίτο σκέλος του αγώνας.

Η συγκεκριμένη ειδική μας επιφύλασσε δύο πρωτιές, μία στην κατηγορία των αυτοκινήτων και μια στην κατηγορία των μοτοσικλετών. Στις μοτοσικλέτες τη νίκη στην 3η Ε.Δ. πήρε ο Joaquim Rodriguez με τη μοτοσικλέτα της Hero. Ο Πορτογάλος αναβάτης ήταν σταθερός από την αρχή της ειδικής και χωρίς να κάνει λάθη κατάφερε να κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή της καριέρας του σε Dakar. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη της ινδικής φίρμας Hero η οποία μπήκε για πρώτη φορά στο Dakar μόλις το 2017.

Στην κατηγορία των αυτοκινήτων είχαμε την πρώτη νίκη της Audi με το ηλεκτρικό RS Q e-tron. Ήταν η 40ή νίκη σε ειδική διαδρομή για τον Carlos Sainz σε Dakar. Ο Ισπανός στην αρχή του αγώνα έχασε τον προσανατολισμό του και βρέθηκε αρκετά πίσω. Παρά τη χθεσινή του νίκη βρίσκεται αρκετά πίσω. Χωρίς το άγχος της νίκης ο Sainz οδηγεί ελεύθερα για να βρει τα όρια του ηλεκτρικού Audi.

Χθες είχαμε αρκετές αλλαγές. Ο Sebastien Loeb είχε ξεκινήσει την ειδική με σκοπό να πάρει την πρωτοπορία στη Γενική, ωστόσο έπειτα από 10 χιλιόμετρα αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μετάδοση στο BRX Hunter του. Ο Γάλλος δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τον αγώνα βγάζοντας σχεδόν όλη την ειδική με κίνηση μόνο στον ένα άξονα. Αυτό κόστισε στον πρωταθλητή WRC σχεδόν 35 δευτερόλεπτα και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση της Γενικής έχοντας 37,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Al-Attiyah.

Ο Al-Attiyah μόλις έμαθε το πρόβλημα του Loeb έκοψε ρυθμό και απλά πέρασε με ασφάλεια την ειδική τερματίζοντας στην 8η θέση.

Στο Ντακάρ λοιπόν έπεσε βαρύ πρόστιμο στην ομάδα της Toyota, 5.000 ευρώ (πληρωτέο ενός 48 ωρών) και αναστολή αποκλεισμού για τον Al Attiyah.Tα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι συνδεδεμένα με καταγραφή δεδομένων που τη νύχτα ο καταγραφέας αποσυνδέεται από την μπαταρία για λόγους ασφαλείας. Αυτό το περιστατικό συνέβη πριν την εκκίνηση τη 2η Ειδικής Διαδρομής.

Το πλήρωμα την επόμενη ημέρα είναι υποχρεωμένο να ξανασυνδέσει τον καταγραφέα δεδομένων.

Όμως ο Αl Attiyah με τον Baumel «ξέχασαν» να συνδέσουν τον καταγραφέα δεδομένων και αυτό σύμφωνα με το άρθρο 13.1.2 των κανονισμών που διέπουν τους αγώνες Rally Cross Country είναι παράβαση και επιφέρει ποινή αποκλεισμού για το πλήρωμα.

Ο οδηγός της Toyota αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα καθώς στο τέλος της 2ης Ε.Δ. στον τεχνικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν είχε συνδεδεμένο το καταγραφικό δεδομένων. Βάσει κανονισμού τιμωρήθηκε με 5.000€ πρόστιμο και αποκλεισμό με αναβολή από τον αγώνα (κάτι σαν κίτρινη κάρτα). Η ομάδα του έκανε έφεση την οποία κέρδισε και ο οδηγός από το Κατάρ συνεχίζει κανονικά τον αγώνα.H Τoyota χαρακτήρισε την περίπτωση «απλού λάθους», το πρόστιμo όμως δεν το απέφυγε, ενώ για το πλήρωμα με τον αριθμό 201 στο Toyota Hilux, Al Attiyah-Baumel  σε περίπτωση που ξανασυμβεί κατά τη διάρκεια του αγώνα θα αποκλειστούν.

Στον άλλον οδηγό της Toyota, τον De Villiers οι αγωνοδίκες του επέβαλαν πρόστιμο 5 λεπτών, καθώς σε ένα πολύ στενό κομμάτι της διαδρομής, ανάμεσα σε βράχους, χτύπησαν από πίσω ένα μοτοσικλετιστή, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να πέσει από τη μοτοσυκλέτα. Το πλήρωμα αντι να κατέβει και να ελέγξει σε τι κατάσταση είναι ο αναβάτης, και αν έχει τραυματιστεί, καθώς σπρώχτηκε από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου συνέχισε την πορεία του, κάτι που παραβαίνει τους κανονισμούς και η «καμπάνα» έπεσε στο πλήρωμα της Toyota.

Παραμένει στην κορυφή ο Sam Sunderland

Στη δεύτερη θέση της ειδικής τερμάτισε ο Toby Price με την εργοστασιακή KTM. Ο Έλληνας αναβάτης Βασίλης Μπούδρος βρίσκεται στην 87η θέση της Γενικής Κατάταξης. Στη Γενική Κατάταξη την πρώτη θέση συνεχίζει να διατηρεί ο Sam Sunderland με την GasGas ο οποίος είχε προβλήματα στην 3η Ε.Δ. όταν έκανε λάθος στην πλοήγηση.

Στη δεύτερη θέση της Γενικής παραμένει επίσης ο δυνατός Van Beveren με την εργοστασιακή Yamaha, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνει ο Matthias Walkner με την KTM. Τους τρεις πρώτους χωρίζει μόλις 1,5 λεπτό! Ταχύτερη Honda στη Γενική Κατάταξη είναι εκείνη του Pablo Quintanilla στην 7η θέση, ενώ ο Danilo Petrucci επέστρεψε στον αγώνα καθαρά για την εμπειρία του Dakar αφού έχει δεχτεί ποινή 11,5 ωρών!

Πολύ δυνατή ήταν η εμφάνιση του Henk Lategan ο οποίος τερμάτισε στη 2η θέση της ειδικής με το Toyota Hilux, ενώ την πρώτη τριάδα έκλεισε ο Stephane Peterhansel με το δεύτερο Audi RS Q e-tron. Την καλή εμφάνιση των Audi επιβεβαίωσε η 5η θέση του Mattias Ekstrom με το ηλεκτρικό πρωτότυπο της γερμανικής φίρμας.

 

 

 

Related posts