Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Ιούλ 2019
SLIDER

Ψηφίστηκε το ν/σ του υπουργείου Παιδείας!

Με 147 «ναι» και 100 «όχι» ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας »Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Ν/σ για την Παιδεία – Κ. Γαβρόγλου: Το άρθρο 16 θα είναι σε ισχύ για αρκετά χρόνια ακόμα

Επικριτικός ως προς τη στρατηγική της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, εμφανίστηκε κατά την ομιλία του στο τέλος της συνεδρίασης της Ολομέλειας ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

«Μέρος της στρατηγικής του είναι από το Γυμνάσιο τα παιδιά να πληροφορούνται για την αγορά εργασίας, τα πανεπιστήμιά μας να έχουν κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας, τα πανεπιστήμια και οι ακαδημαϊκοί να παράγουν μετρήσιμο ερευνητικό αποτέλεσμα. Δηλαδή, «γεια χαρά» στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες. Μετρήσιμο ερευνητικό αποτέλεσμα, λέει. Και, τέλος, όλα αυτά σημαίνουν ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να απελευθερώνονται από τα δεσμά του υπουργείου», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Κοιτάξτε, το άρθρο 16, το οποίο είναι σε ισχύ και θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμα, λέει ότι η εποπτεία της Πολιτείας είναι δημοκρατική κατάκτηση του λαού μας και όλες αυτές εδώ είναι θέσεις που υπονομεύουν τη δημοκρατία».

Ο υπουργός χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», που ψηφίστηκε σήμερα, μία «μεγάλη μεταρρύθμιση» και σημείωσε ότι «η αλλαγή νοοτροπιών σε μία κοινωνία είναι ενδεχομένως πολύ πιο δύσκολη από την εφαρμογή των όποιων νόμων».

Επίσης, σημείωσε ότι η Νέα Δημοκρατία «εξάντλησε όλη τη λασπολογία» ενάντια στο νομοσχέδιο και τον ίδιο. «Ένα πράγμα, όμως, δεν είπατε», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, «επί 2,5 χρόνια δεν μας λέτε ποια είναι η άποψή σας για το πρόβλημα της Γ’ Λυκείου. Ξέρετε, τελικά, ποια είναι η άποψή σας; Είναι η συνέχεια της υποκρισίας. Κάνετε ότι υπάρχει, ενώ δεν υπάρχει η Γ’ Λυκείου και αυτό το ξέρει όλη η κοινωνία. Και φωνάζετε για συναίνεση. Αρνείστε να τοποθετηθείτε ως προς το ποιο είναι το πρόβλημα και θέλετε συναίνεση επί της λύσης του προβλήματος. Εάν δεχθείτε το πρόβλημα, τότε, η λύση του είναι μονοσήμαντη και είναι η λύση που προτείνουμε».

Επίσης, υπερασπίστηκε τις αλλαγές ως προς τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Γ’ Λυκείου, λέγοντας: «Λέτε ότι φροντιστηριοποιείται το Λύκειο, ότι γίνεται κέντρο εξετάσεων. Ξέρετε σήμερα πόσες εξετάσεις έχουν τα παιδιά στο Λύκειο συνολικά; 43. Ξέρετε πόσες έχουν με το σύστημα που προτείνουμε; 18. Δεν μπορεί να είναι εξεταστικό κέντρο αυτό. Αλλά, και πάλι, θέλετε ουσιαστικά να μείνει το Λύκειο ως έχει, γιατί δεν θέλετε να τοποθετηθείτε στο ότι είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος σε όλα τα μέρη του κόσμου».

Μάλιστα, αναφερόμενος σε τροπολογία που κατατέθηκε από πλευράς ΚΚΕ και την οποία δεν έκανε δεκτή, είπε: «Δεν θέλω να σχολιάσω το απίστευτο σύστημα του ΚΚΕ που λέει να κρατά κανείς όποιους βαθμούς θέλει, για όσο καιρό θέλει, να δίνει όσα μαθήματα θέλει και να δει ποιους βαθμούς θα κρατήσει. Αυτό δεν είναι σύστημα. Και, βεβαίως, στη Βουλή εκφράστηκε και το πιο σύντομο ανέκδοτο: Το αίτημα του ΚΚΕ για κριτική σκέψη. Θα σας παρακαλούσα να σεβαστούμε όλοι τις αρχές και τις αξίες μας».

Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης, ότι δημιουργούνται τμήματα για ρουσφετολογικούς λόγους, είπε: «Σήμερα τα τμήματα είναι 450 και γίνονται 430 μετά το σχέδιο μας. Και, βεβαίως, αξιολόγηση των τμημάτων και αυτών που ήταν μέχρι τώρα και αυτών που ιδρύονται. Αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών, αλλά όχι εκδίκηση».

Τέλος, για τα Κολέγια, υπογράμμισε: «Η έννοια επαγγελματικής ισοδυναμίας είναι ένας νεολογισμός του 2012. Ενέχει μέσα του πολύ σοβαρά στοιχεία παράκαμψης του άρθρου 16. Εμείς ορθολογικοποιούμε και είμαστε 100% σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή Οδηγία για τα επαγγελματικά και βεβαίως κατανοούμε ότι υπάρχουν παιδιά ήδη στα Κολέγια αυτά, και δίνουμε μία παράταση μέχρι να τελειώσουν».

Αντιπαράθεση Κ. Γαβρόγλου – Θ. Παφίλη

 

Την παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Θανάση Παφίλη, και τις έντονες διαμαρτυρίες βουλευτών του ΚΚΕ, προκάλεσε αποστροφή του υπουργού Παιδείας στη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, καθώς ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «ο γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος είπε, επί λέξει, (ότι) το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε Γ Λυκείου, άρα αναγνωρίζει ότι δεν έχουμε, απλώς δεν το θεωρεί πρόβλημα».

Ο Θ. Παφίλης ανέβηκε στο βήμα και λέγοντας «κ. Γαβρόγλου επειδή είστε μάστορας στη διαστρέβλωση», έδωσε στον υπουργό το σημερινό φύλλο του «Ριζοσπάστη» που δημοσιεύει ολόκληρη την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα στη Βουλή.

Ο κ. Παφίλης κάλεσε τον υπουργό Παιδείας να διαβάσει ολόκληρο το σχετικό απόσπασμα, λέγοντας «διαβάστε τι είπε ο γραμματέας του Κόμματος, όλο, όχι αυτά που σημειώνετε».

«Κύριε Παφίλη μπαίνετε και εσείς στην εύκολη κουλτούρα της εικόνας κάτι που είναι πολύ προσφιλές στη ΝΔ», σχολίασε ο υπουργός Παιδείας, ενώ την ίδια στιγμή, ο Θ. Παφίλης τον καλούσε να διαβάσει ολόκληρο το σχετικό απόσπασμα.

Ο υπουργός Παιδείας είπε στη συνέχεια: «Τουλάχιστον δεν έχω κατηγορηθεί ότι είμαι και αδιάβαστος, ακόμα».

«Εγώ σημείωσα ακριβώς αυτό που είπα και υπόσχομαι, έναντι όλων των συναδέλφων, εάν τυχόν ακούσω τα Πρακτικά, τη φωνή, και δω ότι είναι αυτό που λέω θα βγω να καταγγείλω αυτό (σ.σ: το δημοσίευμα της εφημερίδας). Αν τυχόν εγώ κάνω λάθος θα ζητήσω συγγνώμη. Δεν θα ζητήσω εκ των προτέρων γιατί ξέρω ότι η εφημερίδα αυτή δημοσιεύει ό,τι συμφέρει τον λαό επίσης».

Στο σημείο αυτό ο Θ. Παφίλης ζήτησε να προσκομιστούν τα Πρακτικά της Βουλής, ο Κ. Γαβρόγλου συνέχισε λέγοντας: «Εμ, αυτό δεν είναι; Χρόνια τώρα, δεν είναι καινούργιο» και τον Θ. Παφίλη να ζητά εκ νέου τα Πρακτικά.

Aπό τα Πρακτικά της Βουλής προκύπτει ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είπε: «Σας έπιασε, βλέπετε, ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει ακριβώς πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, λέει, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται. Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ’ Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης; Οπωσδήποτε όχι. Γιατί το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου, που πετάγεστε συνεχώς, μ’ αυτό το υφάκι κιόλας, που κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, και σας το ‘χουμε πει, κόφτε το, ιδιαίτερα όταν μιλάει εκπρόσωπος άλλου πολιτικού κόμματος, να το δώσετε στον αρχηγό σας να απαντήσει μετά που θα μιλήσει […] Το πρόβλημα του Λυκείου, λοιπόν, είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας, για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό το κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, σε φάση «ψαξίματος», να βάζουν πρόβλημα, να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Related posts