Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
23 Φεβ 2020
Ελλάδα

Πρωτιά για Έλληνες φοιτητές σε διαγωνισμό μηχανικών

Σημαντική διάκριση πέτυχε η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που συμμετείχε στο διαγωνισμό Formula Student SAE 2011, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία, κατακτώντας την πρώτη θέση.

Ειδικότερα, η φοιτητική ομάδα “Centaurus” κατέκτησε την πρώτη θέση στο φοιτητικό διαγωνισμό Formula Student (Class 3), που διοργανώθηκε από την SAE (Society of Automotive Engineers) και την ΑΤΑ (Associazione Tecnica dell’Automobile) και πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα, στην πίστα αγώνων αυτοκινήτου στο Varano d’ Melegari της Ιταλίας.

Στο διαγωνισμό Formula Student SAE συμμετέχουν φοιτητικές ομάδες Πολυτεχνικών Σχολών απ’ όλο τον κόσμο, με στόχο τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου, με κριτήρια αξιολόγησης τα στοιχεία πρωτοτυπίας, καινοτόμες σχεδιαστικές προτάσεις και τεχνολογικές λύσεις, κόστος κατασκευής κ.τ.λ.

Η ομάδα “Centaurus”, που αποτελείται από τους Έλληνες φοιτητές Στέφανο Αθανασιάδη, Απόστολο Βεντούρα, Πέτρο Επισκόπου, Λάμπρο Μπίζα, Κωνσταντίνα Γιακουμή, Ανδρέα Λεβεντάκη, Στέφανο Μανιό, Αθανάσιο Τσαπερλή και Χρήστο Καραναστάση, με συντονιστή το λέκτορα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Αλέξη Κερμανίδη, συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2009. Συμμετείχε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο διαγωνισμό στο επίπεδο Class 3, που περιλαμβάνει μελέτη, σχεδιασμό κι ανάλυση κόστους των μηχανολογικών τμημάτων του αυτοκινήτου.

Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά τέσσερα πανεπιστήμια, από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ινδία και την Ελλάδα.

Ο επόμενος στόχος της ομάδας, σημειώνει ο κ. Κερμανίδης, είναι η συμμετοχή στο επίπεδο Class 1 του διαγωνισμού, που αφορά την κατασκευή του αυτοκινήτου και τον έλεγχό του σε στατικές και δυναμικές δοκιμασίες, που προβλέπονται από τους κανόνες του διαγωνισμού.

Στους διαγωνισμούς σε επίπεδο Class 1 υπάρχει σημαντική παρουσία ελληνικών Πανεπιστημίων, με αντίστοιχα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών από το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Η μελλοντική συμμετοχή στο επίπεδο Class 1 θα βασιστεί, σύμφωνα με τον ίδιο, στη μελέτη που παρουσίασε η ομάδα στην Ιταλία, αξιοποιώντας παράλληλα και την εμπειρία που αποκτήθηκε με τη συμμετοχή στο επίπεδο Class 3.

Τα μέρη που αποτελούν το αυτοκίνητο και που θα πρέπει να κατασκευαστούν ή να αγοραστούν, είναι το πλαίσιο, η ανάρτηση, ο κινητήρας, η μετάδοση κίνησης, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Στην ομάδα έχουν δημιουργηθεί έξι ξεχωριστές υποομάδες ενός-δύο ατόμων και κάθε μία ασχολείται μ’ ένα συγκεκριμένο μέρος της κατασκευής.

Σημαντικό για την αξιολόγηση σε επίπεδο Class 3 είναι, όπως εξηγεί ο καθηγητής, να εμφανίζονται στην κατασκευή πρωτότυπες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές λύσεις.

Στον τομέα αυτόν, η ομάδα δραστηριοποιείται προς την κατεύθυνση της βελτιστοποίησης του πλαισίου, με στόχο την ελαχιστοποίηση του βάρους, μέσω της χρήσης κατάλληλου σχεδιασμού κι επιλογής υλικών. Η εισαγωγή, ωστόσο, περαιτέρω καινοτομιών θα εξαρτηθεί κι από τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους.

 

Related posts