Το νέο Opel Mokka ανήκει στην πιο προσφιλή κατηγορία, την B-SUV και θεωρούμε ότι είναι σαφώς πάνω από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του. Είναι ασφαλές, έχει χώρους, είναι οικονομικό στην κατανάλωση, αξιόπιστο, λειτουργικό και βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Stellantis.
Έχει πολλές εκδόσεις και η λογική λέει ότι οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν πιο εύκολα το μοντέλο που θέλουν. Όμως οι περισσότεροι μπερδεύονται στην επιλογή τους. Το ερώτημα είναι βενζίνη η πετρέλαιο.
Η σωστή επιλογή είναι ανάλογα με τα καθημερινά χιλιόμετρα που κάνει ο καθένας. Αν οι αποστάσεις καθημερινά είναι μεγάλες συμφέρει το Mokka με τον κινητήρα πετρελαίου. Αν δεν ξεπερνούν τα 60-70 χλμ ημερησίως τότε μια σωστή επιλογή είναι το Opel Mokka με τον 1.2 PureTech κινητήρα που αποδίδει 130 PS.
Τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά είναι όμορφο και δεν περνάει απαρατήρητο. Βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία Opel Vizor και πρέπει να επισημάνουμε ότι οι σχεδιαστές έχουν προσέξει ακόμη τις λεπτομέρειες που δεν είναι ορατές. Έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά ενώ πολύ καλός είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής που παρά τον όγκο του αυτοκινήτου βρίσκεται στα 0,32 (Cd).
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας «κρύβεται» ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.199 cc , με άμεσο ψεκασμό . Ο κινητήρας αυτός είναι σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και αποδίδει 130 Ps.
Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στην άσφαλτο. Μπήκαμε και στο χώμα. Το αυτοκίνητο είναι ψηλό και δεν ανησυχείς όταν κινείσαι σε εκτός δρόμους διαδρομές. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λάστιχα είναι ασφάλτινα και η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Οπότε όλα έχουν ένα μέτρο.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι με γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα και αντιστρεπτική δοκό. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και απορροφά τις εξωτερικές ανωμαλίες του οδοστρώματος ακόμη και αν υπάρχουν λακκούβες.
Τα φρένα μας άρεσαν. Γρήγορα σε απόκριση και αποτελεσματικά. Το Mokka μπροστά έχει μπροστά αεριζόμενους δίσκους και πίσω συμπαγείς δίσκους. Τόσο μπροστά όσο και πίσω υποστηρίζονται από μονοπίστονες δαγκάνες.
Οι εκπομπές ρύπων (CO2) είναι 124-128 (gr/km) με το σύστημα WLTP. Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν κατανάλωση 5.5 lt/ 100 Km. Η δική μας κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9 λίτρα αλλά δεν τηρήσαμε κανένα κανονισμό οικονομικής οδήγησης. Κάνοντας 100 χλμ όπως θα τα έκανε ένας οικογενειάρχης για να πάει ήρεμα στη δουλειά του ,η μέση κατανάλωση έπεσε κάτω από τα 7 λίτρα.
Στο εσωτερικό τα υλικά που χρησιμοποιεί το Mokka σε αρκετά σημεία είναι μαλακά. Δεν ακούγονται τριγμοί κάτι που κάνει πιο ευχάριστο το ταξίδι. Μαλακό πλαστικό χρησιμοποιείται και στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός βολεύονται άνετα στα τύπου μπάκετ καθίσματα. Κανονικά στο πίσω κάθισμα μπορούν να καθίσουν τρείς επιβάτες αλλά για μεγάλα ταξίδια το σωστό είναι να κάθονται δύο άτομα πίσω. To μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.557 χλστ) έχει βελτιώσει την άνεση στους πίσω επιβάτες. Οι χώροι είναι σαφώς βελτιωμένοι και τα πόδια δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα.
Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι οι ψηλοί επιβάτες ενώ έχουν χώρο στα γόνατα δεν έχουν χώρο στα κεφάλια τους που ακουμπούν στην οροφή. Φυσικά αναφερόμαστε σε επιβάτες με ύψος άνω του 1,80.
Στον ίδιο πίνακα υπάρχουν ενδείξεις για το υπόλοιπο των καυσίμων και η ένδειξη για τη μέση κατανάλωση.
Το Mokka από τη βασική του έκδοση διαθέτει Safety Pack της Opel . Πράγμα που σημαίνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, adaptive cruise control και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας.
Το Mokka διαθέτει το Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης που ελέγχει τον δρόμο μπροστά και φρενάρει αυτόματα μειώνοντας τους κινδύνους μιας σύγκρουσης.
Οι τιμές του Mokka ξεκινούν από 22.600 ευρώ. Το Mokka διατίθεται με το πρόγραμμα !more OPEL , δηλαδή με δωρεάν αναβάθμιση εξοπλισμού αξίας έως €800 ανάλογα με την έκδοση.
Η τιμή της έκδοσης που οδηγήσαμε είναι 25.350 ευρώ.