Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Οκτ 2022
Υγεία

Προσέξτε τις διατροφικές παγίδες-Συμβουλές από την Ε.Αρχοντάκη

Της Ειρήνης .Α. Αρχοντάκη – Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος (Email: earxontaki@yahoo.gr)

Στην Ελλάδα σχεδόν κάθε μέρα είναι και μια γιορτή. Tο χειμώνα έχουμε πολλές εορταστικές εορτές μετά Χριστούγεννα ,την άνοιξη πχ έχουμε το Πάσχα ,το καλοκαίρι τρώμε παγωτά πίνουμε αναψυκτικά πως θα αποφύγουμε τις διατροφικές παγίδες;

Για να μπορέσουμε να απολαύσουμε κάθε γιορτινή μέρα του έτους και να μην επιστρέφουμε με επιπλέον βάρος πρέπει να ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές:
Αποφύγετε την κατανάλωση 2 μεγάλων, κύριων γευμάτων.
Μην τρώτε πολύ αργά το βράδυ.
Καταναλώστε πολλές σαλάτες και φρούτα
Πίνετε πολύ νερό (1.5-2 λίτρα καθημερινά).
Πάρτε ένα πλήρες πρωινό κάθε μέρα, με γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, δημητριακά ή ψωμί ολικής άλεσης και φρούτα).
Αποφύγετε την κατάχρηση στην κατανάλωση αλκοόλ.
Προσέξτε την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του λίπους που καταναλώνετε.
Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα στην καθημερινότητα σας μέσα από άσκηση, κολύμπι ή
και περπάτημα.
Κάντε προτεραιότητα την παρέα και τη διασκέδαση με τους φίλους και την οικογένεια, όχι το φαγητό.
Αποφύγετε τηγανιτούς μεζέδες και σάλτσες.
Επιλέγετε έξυπνα τα ποτά σας. Αποφεύγοντας τα cocktail που μπορεί να φτάσει τις 300 θερμίδες επιλέγοντας 1 ποτηράκι κρασί ή 1 κουτάκι μπύρα.

Τι θα πρότεινες να τρώνε άλλα και τι να πίνουν τα παιδιά στο σχολείο;
Η παιδική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδος για τη σωστή σωματική και ψυχική ανάπτυξη του ανθρώπου. Εκτός του ότι τα παιδιά, λόγω της ανάπτυξης, έχουν ιδιαίτερες ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, στην παιδική ηλικία αναπτύσσονται και οι διατροφικές συνήθειες που συνήθως μας συνοδεύουν σε όλη τη μετέπειτα ζωή μας.
Μερικές προτάσεις για ένα έξυπνο κολατσιό, είναι:
 Κουλούρι σουσαμένιο ή με σταφίδες
 Φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα
 Φυσικός χυμός
 Μικρό σάντουιτς με τυρί ή κοτόπουλο ή άπαχο ζαμπόν ή μαρμελάδα κτλ
 Σπιτική τυρόπιτα ή χορτόπιτα ή καλιτσούνια
 Σπιτικό κέικ
 Γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς ή φρούτα
 Ξηροί καρποί
 Μπάρες δημητριακών
 Σταφιδόψωμο
 Ρυζογκοφρέτες, κράκερς και κριτσίνια
 Ζελέ με φρέσκα φρούτα
Τα οφέλη του σωστού κολατσιού, είναι:
 Καλύτερη συγκέντρωση
 Βελτιωμένη διάθεση
 Περισσότερη ενέργεια
 Μεγαλύτερη απόδοση στις δραστηριότητες είτε αυτό είναι μελέτη είτε αθλητισμός.

Πέντε διατροφικές συμβουλές…
Tα must της Σωστής Διατροφής:
– Δεν Ξεχνάω το Πρωινό
– Πίνω άφθονο Νερό
– Συνοδεύω Πάντα το φαγητό μου με Λαχανικά
– Βάζω τα Φρούτα στη καθημερινότητα μου
– Έχω Ποικιλία στο Μενού μου, Λαχανικά, Ψάρια, Άσπρο- Κόκκινο Κρέας Άπαχο και Όσπρια!!!!
Τελικά η άσκηση βοηθά στην απώλεια βάρους άλλα και στην διατήρηση του;
Η άσκηση όχι μόνο μας βοηθά να χάσουμε βάρος πιο γρήγορα αλλά και διατηρεί την υγεία μας σε καλύτερα επίπεδα, βοηθά στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και στην κυκλοφορία του αίματος. Προσπαθήστε, λοιπόν, να περπατάτε τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα ή έστω να κάνετε γυμναστική 3 με 5 φορές ανά εβδομάδα. Και εννοείται ότι η άσκηση δεν πρέπει να σταματά όταν επιτύχουμε τον στόχο μας και χάσουμε το βάρος που θέλουμε.
Σημαντική βελτίωση στην εικόνα του σώματος αλλά και στην υγεία μας μπορούμε να πετύχουμε με προσεκτική διατροφή και συστηματική άσκηση.

Πριν την χρήση συμπληρωμάτων διατροφής (βιταμίνες) θα έπρεπε να συμβουλευτούμε διατροφολόγο;
Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει κίνδυνος από τη χρήση τους. Θεωρούνται ασφαλή, γι’ αυτό και δεν απαιτείται συνταγή για την αγορά των βιταμινών από τα φαρμακεία. Παρόλα αυτά, το πιο σωστό είναι να τα λαμβάνει κάποιος έπειτα από την προτροπή του γιατρού του ή του διαιτολόγου. Αυτοί οι δύο είναι οι πιο κατάλληλοι να διαπιστώσουν τις ανάγκες και να μας προτείνουν αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε.

Η διατροφή είναι στάση ζωής;
Η διατροφή και οι σωστές διατροφικές συνήθειες είναι και θα έπρεπε να είναι τρόπος ζωής. Είναι σημαντικό να τρεφόμαστε αυθόρμητα σωστά και να εκπαιδεύσουμε και τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο.
Αλλάζοντας τη διατροφική συμπεριφορά και εντάσσοντας τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή μας, πετυχαίνουμε ένα θετικό βήμα με το οποίο όχι μόνο μειώνουμε τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε αλλά πετυχαίνουμε και πολλά άμεσα οφέλη στην καθημερινότητά μας.

Άνθρωποι που υιοθετούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αναφέρουν άμεσα οφέλη όπως: αίσθηση περισσότερης ενέργειας, αίσθηση ηρεμίας, βελτίωση στην ποιότητα του ύπνου τους, βελτίωση στην αυτοπεποίθησή τους και γενικότερα μια αίσθηση συνολικής ευεξίας.

Επίσης, η αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς συμπεριλαμβάνουν άμεση βελτίωση από προβλήματα δυσκοιλιότητας, πονοκεφάλων ή ακόμα καλύτερη αίσθηση μέσα σε ρούχα που κάποτε ήταν σφιχτά ή ακόμα και αφόρετα.

Οι νέοι απομακρύνονται από την μεσογειακή διατροφή;
Οι νέοι της Μεσογείου τείνουν να εγκαταλείπουν το διατροφικό μοντέλο της Μεσογειακής διατροφής, προτιμώντας το πιο πρόχειρο και γρήγορο φαγητό του δυτικού κόσμου.
Τα στοιχεία είναι εξίσου ανησυχητικά και στους εφήβους. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας παγκοσμίως, κατέχοντας την δεύτερη θέση μετά τις ΗΠΑ. Αυτό οφείλεται στην καθιστική ζωή και στις κακές διατροφικές συνήθειες .

Αναμφισβήτητα η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κίνδυνου.
Με ποιες ασθένειες σχετίζεται η παχυσαρκία;
Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια, διαβήτη, διάφορες μορφές καρκίνου, υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικά επεισόδια, άπνοια ύπνου και οστεοαρθρίτιδα.Εντάσσοντας τις μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, μειώνουμε τις πιθανότητες παχυσαρκίας που ομολογουμένως σχετίζεται με πολλές εξασθενητικές καταστάσεις συμπεριλαμβανομένων αναπνευστικών προβλημάτων, πόνων στη μέση, αρθρίτιδας, υψηλή αρτηριακή πίεση, πέτρες στη χολή και άλλες.
Ακολουθώντας τη μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε ψάρι, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά, ενώ είναι χαμηλή σε κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά φροντίζουμε για να έχουμε προστασία από καρδιαγγειακή νόσο και διαβήτη, καθώς και απώλειας βάρους σε όσους είναι ήδη υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Αλλάζοντας λοιπόν τον τρόπο ζωής σας και εντάσσοντας μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σας θα φτάστε εύκολα στο στόχο σας, όποιος και αν είναι αυτός!
Ποια η διαφορά διαιτολόγου κ διατροφολόγου; Και ποιες είναι οι ειδικότητες;
Ο ορισμός την λέξης Δίαιτας αφορά μία ειδική Διατροφή που αποβλέπει σε κάποιο σκοπό είτε αυτός είναι η απώλεια βάρους είτε η αντιμετώπιση μίας παθολογικής κατάστασης (π.χ. μείωση χοληστερίνης.). Συνεπώς ο διαιτολόγος είναι αυτός που ασχολείται με προγράμματα αντιμετώπισης κάποιας κατάστασης,
Ο ορισμός της Διατροφής αναφέρεται στην επιστήμη που μελέτα τις θρεπτικές ύλες σε σχέση με την επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό δηλαδή, τις ανάγκες του οργανισμού σε κάποια απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, την πέψη, την απορρόφηση και τον τρόπο αποθήκευσή τους. Συνεπώς ο διατροφολόγος είναι αυτός που ασχολείται με ισορροπημένα προγράμματα διατροφής όσον αφορά τα θρεπτικά συστατικά.
Έτσι ένας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος έχει την γνώση να συντάξει ένα πρόγραμμα για την αντιμετώπιση μίας κατάστασης (π.χ. παχυσαρκίας ) καλύπτοντας όμως όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και προσφέροντας Υγεία και Ευεξια.

Αρχοντάκη Α. Ειρήνη – Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Διατροφή & Έλεγχος Μεταβολισμού
Πλατεία 1866, Κόρακα, Χανιά
Τηλ.: 28210 88788
Κιν.: 69310 88788
Email: earxontaki@yahoo.gr
facebook.com/omorfia.ygeia
youtube.com/OmorfiaYgeia

Related posts