Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Αυγ 2019
Auto-Moto

Προσεγμένο και ελκυστικό το Opel Adam αλλά του λείπει η ισχύς

Του Πέρη Χαλάτση

 

Όταν πήρα για δοκιμή το Opel Adam αισθανόμουν κάπως άβολα. Αρχικά επειδή όταν γύρναγαν και με κοίταγαν  οι διπλανοί μου οδηγοί νόμιζα ότι τους είχα κλείσει κάπως άτσαλα η τέλος πάντων νόμιζα ότι είχα κάνει κάτι  που δεν το είχα καταλάβει.

Μετά όμως διαπίστωσα τι συνέβαινε. Ηρέμησα ότι οι ερωτήσεις ήταν οι τυπικές. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο είναι ωραίο αλλά και πόσο καίει.

Η αλήθεια είναι ότι η Opel με το Adam πέτυχε κατά κάποιο τρόπο στο στόχο της αφού μπήκε στα χωράφια άλλων εταιριών που σε παρόμοια μοντέλα είχαν μεγάλη επιτυχία . Με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία προχώρησαν το σχέδιο τους λίγο παραπάνω από τον ανταγωνισμό.

Μπορεί οι γερμανοί να πέτυχαν το στόχο τους αλλά κατά κάποιον τρόπο έβαλαν τα δακτυλάκια τους και μέσα στα μάτια τους. Και να σας πω το γιατί.

Αν παραβλέψουμε τις τιμές και βάλουμε δίπλα δίπλα ένα Corsa και ένα Adam και πούμε στον υποψήφιο αγοραστή να αποφασίσει ποιο θα προτιμούσε , θα δούμε ότι οι ηλικίας κάτω των 50 ετών θα δείξουν χωρίς δισταγμό το Adam.

Λογικό μου φαίνεται γιατί το Adam είναι ότι πιο φρέσκο σχεδιαστικά έχει αυτή τη στιγμή η Opel. Τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του Adam όλα είναι μελετημένα. Λες και το αρχιτεκτονικό χέρι είναι από γυναίκα ιταλίδα. Πρόσφατα μάλιστα το Opel ADAM κέρδισε το πρώτο βραβείο για την εσωτερική σχεδίαση  στην Έκθεση “Automotive Interiors EXPO 2013” στη Στουτγάρδη. Το Adam αντιμετώπισε αυτοκίνητα όπως την Alfa 4C,την  Jaguar F-Type, το Renault Clio και το νέο Range Rover. Μία επιτροπή από διακεκριμένους συντάκτες του αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο επέλεξε τους νικητές σε επτά κατηγορίες.

Η Elizabeth Wetzel, Interior Design Director του νέου μοντέλου, είπε ότι η εξατομίκευση του εσωτερικού είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του  ADAM. Είπε ακόμη ότι προσφέρει 82.000 στιλιστικούς συνδυασμούς  εσωτερικού.

Πρέπει να πούμε ότι η ομάδα σχεδίασης της  Elizabeth Wetzel – που είναι πολύ ικανή και ψαγμένη σχεδιάστρια της GM- δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του.

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι το  Adam, αρέσει και στους άνδρες και στις γυναίκες. Αυτό τουλάχιστον καταλάβαμε όταν το οδηγούσαμε στους αθηναϊκούς δρόμους.

Όμορφο και προσεγμένο το εσωτερικό του νέου Adam. Μας άρεσε γιατί εχουν δώσει έμφαση στη λεπτομέρεια

Αυτό όμως το σημείο που μαγνήτισε περισσότερο είναι το μπροστινό τμήμα με τα φώτα ημέρας από LED.

Πριν ξεκινήσεις να οδηγείς το Adam θα σταθείς στις λεπτομέρειες. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν κίτρινο. Στο εσωτερικό τα καθίσματα ήταν μαύρα αλλά παντού κυριαρχούν οι κίτρινες  ραφές . Με highlight την επένδυση της οροφής, η οποία είναι «ζωγραφισμένη». Τα υλικά κατασκευής είναι καλής ποιότητας, όπως και το γενικότερο φινίρισμα. Οι σχεδιαστικές πινελιές είναι και στο τιμόνι. Μόνο που εδώ υπάρχει και λίγο αλουμίνιο.

Όλα προσεγμένα. Στο δρόμο το Adam στέκεται άψογα. Πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά  με καλό κράτημα στο δρόμο και υπάκουο τιμόνι. Το σασμάν ακολουθεί τη φρεσκάδα του αυτοκινήτου.

Αν σ όλο το αυτοκίνητο βάζουμε  άριστα , ο κινητήρας του δεν παίρνει καλή βαθμολογία. Δείχνει να μην ακολουθεί τη μοντέρνα φιλοσοφία. Είναι ατμοσφαιρικός και ηλικιακά έχει συμπληρώσει μια τριετία. Η λογική του downsizing στην προκειμένη περίπτωση δεν μας ικανοποίησε. Αν με ένα άτομο ανεβούμε την ανηφόρα της Κατεχάκη δεν θα διαμαρτυρηθούμε. Αν είμαστε τέσσερις τότε θα δούμε τη διαφορά. Λίγα κυβικά, μεγάλη ιπποδύναμη μέσω turbo αλλά στο τέλος με τέσσερα άτομα, βλέπεις ότι ζορίζεται να κινηθεί γρήγορα. Σίγουρα η GM θα προχωρήσει σε αλλαγές στον τομέα της ιπποδύναμης.

Οι νέοι κινητήρες της Opel  βρίσκονται ακόμα υπό εξέλιξη . Το 2014 θα λανσαριστεί μια νέα έκδοση με 3κύλινδρο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα 115 ίππων. Όχι ότι οι 100 ίπποι και τα 13,3 χλγμ. ροπής είναι λίγα. Αλλά για ένα τόσο σημαντικό μοντέλο, όπως είναι το Adam, ίσως η κατάσταση να ήταν διαφορετική μ’ ένα εντελώς νέο και ποιο δυνατό κινητήρα.

Εξηγούμαι για να μην παρεξηγηθώ. Ο θόρυβος, που εκπέμπει στις μεσαίες-υψηλές σ.α.λ. ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αρκετός, ενώ πάνω από το όριο των 5.000 σ.α.λ. δείχνει διστακτικός. Στα χαρτιά ο κινητήρας προσφέρει μέση κατανάλωση της τάξης των 5,1 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 119 γρ./χλμ.

Στην πράξη ο οδηγός δεν πρόκειται ποτέ να δει αυτό το νούμερο στο trip computer, αφού η πραγματικότητα του μοντέλου κυμαίνεται τουλάχιστον 1,5-2 λιτ./100 χλμ. πιο ψηλά.

Ενώ μας άρεσε το αυτοκίνητο σε γενικές γραμμές εν τούτοις υπάρχουν λεπτομέρειες που μας κάνουν να το σχολιάζουμε αρνητικά. Ο αριθμός των ρύπων δεν είναι από τους χαμηλότερους στην αγορά.

Οδηγώντας το Adam μας άρεσε άσχετα αν είναι λίγο ακριβό στην κατανάλωση. Στην αυξημένη κατανάλωση ενδεχομένως να παίζει ρόλο και η σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου.

Αυτή όμως η σφιχτή κλιμάκωση στις σχέσεις του κιβωτίου κάνει το αυτοκίνητο ακαταμάχητο στους φιδίσιους δρόμους. Το κράτημα του είναι καλό και τα φρένα του παρά τη σκληρή χρήση δεν μας προβλημάτισαν αλλά ούτε και μύρισαν . Θεωρώ ότι το οδήγημα του παρουσιάζει ιδιαίτερα ενδιαφέρον.

Στο Adam δεν θα βρείτε περίεργες και πολύπλοκες hi-tech  κατασκευές. Όλα είναι απλά. Απλά και δοκιμασμένα. Καλό αυτό.

Η Opel στο Adam ακολουθεί τη γνωστή και σίγουρη συνταγή με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον  ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Το Adam που έχει φαρδιά λάστιχα πατάει σε φαρδιά μετατρόχια. Σε συνδυασμό με την σπορ ρύθμιση της ανάρτησης (στάνταρ στην έκδοση Slam), δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να χαρεί το πάτημά του, ενώ το μη απενεργοποιούμενο ESP αφήνει το αμάξωμα να γλιστρήσει, χωρίς όμως υπερβολές.

Το Adam της δοκιμής μας 1.4 Slam με το σύστημα Start and Go κοστίζει 14.800 ευρώ. Υπάρχει βέβαια και η έκδοση με τον 1.2 κινητήρα που η τιμή του είναι 12.900 ευρώ.

 

Related posts